motor ombouw van clio 1.1 naar gtt(28-07-03)laatse loodjes
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Weet je ook dat je ook de benzinedrukregelaar van een GTT nodig hebt?
Ik heb nog een bezinepomp liggen van een GT. Neem ik bij de eerstvolgende FNO wel voor je mee, maar dan zul je 'm zelf in ontvangst moeten nemen, want je bent al veel te lang niet meer geweest.
Hebben we een deal?
Hebben we een deal?

hoe ziet ie eruit en waar is ie geplaatst,misschien zit ie er al op.canonballman schreef:Weet je ook dat je ook de benzinedrukregelaar van een GTT nodig hebt?
@ merijn,
waarschijnlijk ben ik al voorzien.en ja het is al een tijd geleden dat ik geweest ben,maar steeds weinig tijd,en nu weer een verjaardag dus......

tom
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Da's inderdaad een goeie. Hij zit bij je clio niet erop origineel. Bij de gtt zit ie aan de passagierskant onderaan bij het voorwiel achter de motor. Deze heeft een membraan wat de benzinedruk regelt aan de hand van de turbodruk.hitman schreef:hoe ziet ie eruit en waar is ie geplaatst,misschien zit ie er al op.canonballman schreef:Weet je ook dat je ook de benzinedrukregelaar van een GTT nodig hebt?
[img]http://www.student.kun.nl/p.oonincx/205xs/IM001790k.jpg[/img]
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
inderdaad Hitman, en die HEB je gewoon nodig!
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Dan heb jij die erop gebouwt neem ik aan!
Want origineel zit ie volgens mij niet op een clio......
Want origineel zit ie volgens mij niet op een clio......
Jah, wat moet een clio daarmee? Als ie van je clio is, werkt ie misschien op vacuum ofzo weet ik veel maar dan zet er een van een gtt op! Als je 'm zelf al opgezet hebt zeg dat dan, doen we hier voor nix de moeite .. 

zat al bij het blok riel.dus achteraf door mij gemonteerd. als ik het goed het zit ie bij en gtt aan de binnen zijde van het spartbord rechtsvoor...?
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Tom dit ziet er allemaal echt zo vet uit
Zou ook graag t aanzicht hebben wat jij nu hebt onder je motorkap....


brandstof pomp monteren,kijken of ie wel vonkt,geloof dat ie dat laatst niet deed. en hitteschildmonteren
(thnx maik),oh ja moet mijn uitlaat nog vast zetten.
dat is eigenlijk motorisch wel het gene wat ik nog doen moet.
verder dan nog de voorremmen aanpassen.
tom

dat is eigenlijk motorisch wel het gene wat ik nog doen moet.
verder dan nog de voorremmen aanpassen.
tom
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
hier weer eens een vraagje van mij:
ik heb nu clio 16v remklauwen,schijven en blokken.nu heb ik vandaag op de sloop van een r19 16v de geleiders van de blokken genomen.nu is mijn vraag zou dit passen? kijk maar op de foto,het gaat mij erom of de blokken zo wel goed zitten.
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwDdAsc ... 2795345924[/img]
ik heb nog wel een paar geleiders nodig want die van een clio 16v zijn iets dikker als die van de 19
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwAgA8M ... 2781400006[/img]
de middelste is van de 19 de buitenste 2 van een clio 16v en zijn iets dikker.
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwDiAsQ ... 2787642025[/img]
wie kan mij helpen....?
tom
ik heb nu clio 16v remklauwen,schijven en blokken.nu heb ik vandaag op de sloop van een r19 16v de geleiders van de blokken genomen.nu is mijn vraag zou dit passen? kijk maar op de foto,het gaat mij erom of de blokken zo wel goed zitten.
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwDdAsc ... 2795345924[/img]
ik heb nog wel een paar geleiders nodig want die van een clio 16v zijn iets dikker als die van de 19
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwAgA8M ... 2781400006[/img]
de middelste is van de 19 de buitenste 2 van een clio 16v en zijn iets dikker.
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwDiAsQ ... 2787642025[/img]
wie kan mij helpen....?

tom
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
\ 

zo net nog ff 2 uurtjes kunnen werken.
heb mijn elec. brandstof filter weten te monteren,en jawel zoals het altijd gaat....ik stink een uur in de wind naar benzine
.
maar hij zit.en op de ongeveer zelfde plek als bij de gtt.
morgen ff het relais aansluiten en dan kijken of ie starten wil.
p.s. kunnen jullie ook ff naar die foto's hierboven kijken.vraag staat nog steeds.......
tom
heb mijn elec. brandstof filter weten te monteren,en jawel zoals het altijd gaat....ik stink een uur in de wind naar benzine


maar hij zit.en op de ongeveer zelfde plek als bij de gtt.
morgen ff het relais aansluiten en dan kijken of ie starten wil.

p.s. kunnen jullie ook ff naar die foto's hierboven kijken.vraag staat nog steeds.......
tom
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
ik heb ook clio 16V schijven op me GT, en als je 16V geleiders (remzadels) hebt dan past het allemaal
net lego

net lego

Immer wieder die verdammte Holländer
dus zou ik in principe met 4 geleiderbusjes van een 19 16v deze samenstelling van remmen gewoon kunnen gebruiken
yeah

mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
zo,heeft even op een laag pitje gestaan.
maar nu mijn vraag: zijn er misschien mensen die en de technische kennis en de zin hebben om mij misschien te helpen.
ik was van plan om er zaterdag weer mee te beginnen en misschien dat er mensen zijn die mij kunnen helpen met het aansluiten van een aantal dingen,zodat ie misschien voor het eerst gestart kan worden.
zoals jullie misschien al weten moet de brandstofpomp aangesloten worden maar weet niet precies hoe,mensen met ervaring:kom mij a.u.b. helpen
groeten tom
maar nu mijn vraag: zijn er misschien mensen die en de technische kennis en de zin hebben om mij misschien te helpen.
ik was van plan om er zaterdag weer mee te beginnen en misschien dat er mensen zijn die mij kunnen helpen met het aansluiten van een aantal dingen,zodat ie misschien voor het eerst gestart kan worden.
zoals jullie misschien al weten moet de brandstofpomp aangesloten worden maar weet niet precies hoe,mensen met ervaring:kom mij a.u.b. helpen

groeten tom
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
WIL best komen helpen, maar ten eerste moet ik werken, ten tweede ik denk niet dat je betreft electronica veel aan mij hebt...
SUCCES ERMEE


SUCCES ERMEE


-
- Berichten: 569
- Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
- Locatie: Den Helder (NL)
Dit klopt.. De sensor op de carterpan is alleen voor het oliepijl.Menno schreef:Bij een clio 16V is 't een gecombineerde meter, bij een gtt volgens mij niet, en is de sensor op 't carter alleen voor oliepijl. De oliedruk sensor zit bij de olietoevoerleiding van je turbo, aan 't blok.
De sensor onderaan de olietoevoer naar de turbo (ronde bolletje) dit is de oliedrukmeter.
Ik heb de laatste tijd zelf veel lopen klooien aan deze sensoren, daarom ben ik erachter gekomen wat het precies is. Ik heb er ook 2 nieuwe losse contactjes opgezet, de stekker was bij mij niet helemaal lekker meer. Moet je ook maar ff goed naar kijken

don't be a fool, wrap your tool
-
- Berichten: 569
- Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
- Locatie: Den Helder (NL)
Ik ben wat vergeten te vragen..
Wat voor een dump valve heb jij erop zitten?...
Wat voor een dump valve heb jij erop zitten?...

don't be a fool, wrap your tool
ik heb nog nergens een pijl ( ---> ) op me blok gezien. denk dat je peil bedoelt?GTT__Geert schreef:Dit klopt.. De sensor op de carterpan is alleen voor het oliepijl.Menno schreef:Bij een clio 16V is 't een gecombineerde meter, bij een gtt volgens mij niet, en is de sensor op 't carter alleen voor oliepijl. De oliedruk sensor zit bij de olietoevoerleiding van je turbo, aan 't blok.
De sensor onderaan de olietoevoer naar de turbo (ronde bolletje) dit is de oliedrukmeter.
Ik heb de laatste tijd zelf veel lopen klooien aan deze sensoren, daarom ben ik erachter gekomen wat het precies is. Ik heb er ook 2 nieuwe losse contactjes opgezet, de stekker was bij mij niet helemaal lekker meer. Moet je ook maar ff goed naar kijken

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 569
- Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
- Locatie: Den Helder (NL)
Jah die bedoel ik..



don't be a fool, wrap your tool
zo ben vandaag bezig geweest om hem om te bouwen naar cupcircuit. heb daar meteen foto's van gemaakt.
dus hoor ook graag of ik dit goed gedaan heb:
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwAAANg ... 1535449766[/img]
het tapeind heb ik daar tijdelijk in gedraaid,omdat ik daartussen toch nog een bleedvalve wil installeren.
verder kwam ik een voor mij onbekende kabel met stekker tegen en misschien weet iemand waar deze voor dient,volgens mij hoort ie bij de orginele(1.1 blok) aansluiting op de carb. :
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwAAANo ... 1542406023[/img]
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwAAANI ... 1549639066[/img]
voor de rest heb ik een aantal kabels,waaronder de km. teller kabel(die toch niet meer nodig is)netjes weg gewerkt/verwijdert.
als er mensen zijn in het oosten van het land met nog eventueel een gtt tellerbak,zou ik dat graag horen...
morgen ga ik met het gasrelais wat ik via menno heb verkregen de brandstofpomp aansluiten.
en gelijk aan de onderzijde van de auto een orginele middendemper van een gtt ertussen plaatsen.dit omdat het al een hels kabaal gef in de 1.1 meteen maar een demper ertussen,mede omdat het mij weer een bult minder lassen en klemmen kost
..
het einde(motorisch) is in zicht...
groeten tom
dus hoor ook graag of ik dit goed gedaan heb:
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwAAANg ... 1535449766[/img]
het tapeind heb ik daar tijdelijk in gedraaid,omdat ik daartussen toch nog een bleedvalve wil installeren.
verder kwam ik een voor mij onbekende kabel met stekker tegen en misschien weet iemand waar deze voor dient,volgens mij hoort ie bij de orginele(1.1 blok) aansluiting op de carb. :
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwAAANo ... 1542406023[/img]
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwAAANI ... 1549639066[/img]
voor de rest heb ik een aantal kabels,waaronder de km. teller kabel(die toch niet meer nodig is)netjes weg gewerkt/verwijdert.
als er mensen zijn in het oosten van het land met nog eventueel een gtt tellerbak,zou ik dat graag horen...
morgen ga ik met het gasrelais wat ik via menno heb verkregen de brandstofpomp aansluiten.
en gelijk aan de onderzijde van de auto een orginele middendemper van een gtt ertussen plaatsen.dit omdat het al een hels kabaal gef in de 1.1 meteen maar een demper ertussen,mede omdat het mij weer een bult minder lassen en klemmen kost

het einde(motorisch) is in zicht...

groeten tom
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
groningen mmmmmh zal er op terrug komen abel.best een eindje rijden heb ik laatst gemerkt
.
zou ik hier mee wel uit de voeten kunnen komen in een clio?

zou ik hier mee wel uit de voeten kunnen komen in een clio?
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
ik heb er ook nog een, in arnhem (heb ik gelijk een goede reden om te komen kijken!!Abel schreef:Ik heb nog een tellerbak.
