Super of Euro 95, Kan ik ipv Super ook euro 95 tanken? (R11)

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
16klepper
Berichten: 98
Lid geworden op: di 11 jun 2002 20:22
Locatie: bij Zwolle

Ik moet zo een renault 11 ophalen.
Deze heeft altijd op Super gelopen,
Mijn vraag is: Kan ik hier nu zomaar Euro 95 ingooien, of gaat dit dan helemaal mis?



Graag snel een reply, want ik moet em zo ophalen.

Bvd.
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

af bouwen
hitman
Berichten: 884
Lid geworden op: wo 10 jul 2002 17:56
Locatie: dieren(gld)

toch heel simpel:gooi er dan nu eerst super in
kun je altijd langzaam overschakelen

tom
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
16klepper
Berichten: 98
Lid geworden op: di 11 jun 2002 20:22
Locatie: bij Zwolle

Ja dat dacht ik zelf ook al ja......
Wou het even zeker weten.
Dus gewoon langzaam overschakelen, dan gaat het goed.

Bedankt jongens!!

Mag gelocked dan
Panoramix
Berichten: 601
Lid geworden op: vr 15 mar 2002 0:00
Locatie: Gallië

Ik tank nogsteeds super met loodvervanger voor mijn R25 V6 turbo. Ik weet niet of ongelood met loodvervanger uit een flesje net zo goed is of slechter....? Ik vind het nogal een gok om na bijna 300.000km langzaam over te gaan op euro95.
Anonymous

Panoramix schreef:Ik tank nogsteeds super met loodvervanger voor mijn R25 V6 turbo. Ik weet niet of ongelood met loodvervanger uit een flesje net zo goed is of slechter....? Ik vind het nogal een gok om na bijna 300.000km langzaam over te gaan op euro95.
Ik durfde met mijn gt ook niet over te schakelen op het schonere sappie.
Nou is 2 dagen geleden de motor ermee opgehouden,dus nou hoeft dat ook niet meer.
Zijn er andere Gt rijders die wel op loodvrij rijden,met of zonder problemen??
Dit voor als de nieuwe motor erin zit.

Greetz >-)
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

renault5_gt_turbo_freak schreef:
Panoramix schreef:Ik tank nogsteeds super met loodvervanger voor mijn R25 V6 turbo. Ik weet niet of ongelood met loodvervanger uit een flesje net zo goed is of slechter....? Ik vind het nogal een gok om na bijna 300.000km langzaam over te gaan op euro95.
Ik durfde met mijn gt ook niet over te schakelen op het schonere sappie.
Nou is 2 dagen geleden de motor ermee opgehouden,dus nou hoeft dat ook niet meer.
Zijn er andere Gt rijders die wel op loodvrij rijden,met of zonder problemen??
Dit voor als de nieuwe motor erin zit.

Greetz >-)
Hoi Renault5_gt_turbo_freak! Welkom op het forum van RTC. Stel jezelf ff voor in dit topic: Klik hier
Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

Is er iemand op dit forum die rijdt met een Gtt op Eurobenzine?
Zo ja,gaat dit zonder al te veel problemen?
Ik reed,tot mijn lager eruit liep,gewoon rond met Super met loodvervanger.
Maar nu er volgende week een revisiemotor in komt ben ik benieuwd of er toch een 95 sappie in kan zonder problems... 8)

Greetz Marco >-)
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Wel of geen loodvervanger heeft te maken met wel of geen verharde kleppen. Als je je blokje laat reviseren is het handig om je kleppen te laten harden dan kun je zonder probs loodvrij tanken.
loodhoudende benzine blijkt wel weer minder voor de turbo te zijn heb ik gehoord
Panoramix
Berichten: 601
Lid geworden op: vr 15 mar 2002 0:00
Locatie: Gallië

Aangezien ik toch alleen in de zomermaanden met die turbo op de weg zit, en niet meer dan 7500km ermee rij, ga ik voor het prijsverschil tussen super en loodvrij niet mijn motor/turbo er aan wagen.
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Turbo Marco schreef:Is er iemand op dit forum die rijdt met een Gtt op Eurobenzine?
Zo ja,gaat dit zonder al te veel problemen?
Ik reed,tot mijn lager eruit liep,gewoon rond met Super met loodvervanger.
Maar nu er volgende week een revisiemotor in komt ben ik benieuwd of er toch een 95 sappie in kan zonder problems... 8)

Greetz Marco >-)
Ik heb met mijn gtt phase1 zonder problemen op euro 95 gereden. Heb mijn motor nog nooit horen pingelen of zo en ik ben echt zo`n type van: Vaag geluid wat me niet bekend voor komt, stoppen en kijken wat het is. Voordat mijn koppeling kapot ging liep mijn motor nog goed en zonder rare geluiden en/of dingen. Het is dus te doen.
There will be plenty of time to rest when your dead
Dimitri2.0
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Z-H

mijn RS heeft op 95 gereden voordat ik hem kocht. Ik ben me aan de voorschriften gaan houden en tank 98. De dealer zegt 95 is geen probleem waarom wordt er dan 98 voor geschreven door de fabriek. Misschien vanwege het welbenkende "pingelen van de motor".
En is dit de enige reden????

Welke auto's rijden er vandaag de dag nog op 98 (ongelood natuurlijk) RS en wat oudere auto's???
--------------------------------------------
als ik dit in een verkeerd topic heb geplaatst
sorry, maar kon geen ander topic over brandstof :wink: .
Priyantha
Berichten: 1417
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Veel snelle Audi's rijden ook op 98 :)
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

de meeste nieuwe auto`s rijden op 98 hoor
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

Ik rijd altijd op 98 loodvrij, als ik een pomp tegenkom die 98 met LV (of lood) tankt dan pak ik dat.

<-- GTT p2
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Christian schreef:de meeste nieuwe auto`s rijden op 98 hoor
NOT !!! Bijna alles wat normaal is rijd op 95 en de extreem snelle (of gechipte) auto's rijden meestal op 98
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
r5alpine-turbo
Berichten: 278
Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
Locatie: bergen op zoom

d'r zijn auto's die nieuw verkocht worden waar nog 98 in moet(raden ze aan)

de golf 4 1.6 16v bijvoorbeeld.in het tankklepje staat dat er 98 in moet.met 95 lopen ze ook,alleen presteren ze merkbaar minder
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Ik heb mijn 5 GTE gekocht en die had altijd op europ 98 gelopen maar ik tank nu euro 95 moet ik dit eigenlijk langzaam overschakelen? of moet ik echt 98 blijven rijden zelfs? ik dacht dat 95 bij een gte namelijk eigenlijk net zo goed ging of benk nu HEEL fout bezig?
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Hooliead schreef:Ik heb mijn 5 GTE gekocht en die had altijd op europ 98 gelopen maar ik tank nu euro 95 moet ik dit eigenlijk langzaam overschakelen? of moet ik echt 98 blijven rijden zelfs? ik dacht dat 95 bij een gte namelijk eigenlijk net zo goed ging of benk nu HEEL fout bezig?
iemand?
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Hooliead schreef:
Hooliead schreef:Ik heb mijn 5 GTE gekocht en die had altijd op europ 98 gelopen maar ik tank nu euro 95 moet ik dit eigenlijk langzaam overschakelen? of moet ik echt 98 blijven rijden zelfs? ik dacht dat 95 bij een gte namelijk eigenlijk net zo goed ging of benk nu HEEL fout bezig?
iemand?
Als de motor altijd op 98 heeft gelopen zou ik niet overschakelen, ligt denk ik ook aan de km stand.
Wil je wel overschakelen zou ik het heel langzaam doen.
jpp_GTX
Berichten: 608
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 20:37
Locatie: Malta

Ik tank zelf (R5 GTX 1700) altijd 98 loodvrij, echter als ik een keertje 95 tank (bijv. op vakantie) dan stinkt mijn auto heel erg naar bezine. En hij verzuipt ook veel sneller als hij 5 min stil staat voor een boodschapje of zoiets.

Puur aan het rijgedrag merk ik eigenlijk niet zo veel verschil.
Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

Als ik het goed begrijp moet ik met mijn nieuwe(0km),geheel gereviseerde motor ,dus zonder problemen kunnen rijden op 98 of 95loodvrije benzine???

Greetz Marco. >-)
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Kan iemadn mij dan ook uitleggen wat nu precies het verschil is tussen euro95 en euro98?
martijn.p
Berichten: 500
Lid geworden op: di 21 aug 2001 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Benzine met een hoger octaan ontbrandt in principe moeizamer dan met een lager octaan. Euro95 in een kan in sommige gevallen dus als een soort diesel motor spontaan ontbranden en dus iets te vroeg. Vandaar het pingelen. Ik had dat zelf als ik euro95 in mijn GT deed. Pingelen als een gek en het duurde zeker 3 tankbeurten voordat dat weer over was. Het voordeel van octaan 98 is dat als het eenmaal ontbrandt er meer energie bij vrijkomt. Vandaar dat je dit zoals al eerder opgemekt voornamelijk in de snellere auto's thuis hoort. Ik ken iemand die in zijn suzuki swift een merkbaar hogere top had op super98 dan op euro 95.
Dimitri2.0
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Z-H

het is ook zo jammer dat 98 duurder is dan 95.
martijn.p
Berichten: 500
Lid geworden op: di 21 aug 2001 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Het rendement van 98 is hoger, je verbruik zou dan lager moeten zijn. En dat is weer winst. Of het opweegt tegen de extra kosten weet ik niet.
Dimitri2.0
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Z-H

martijn.p schreef:Het rendement van 98 is hoger, je verbruik zou dan lager moeten zijn. En dat is weer winst. Of het opweegt tegen de extra kosten weet ik niet.

Met 95 en 98 allebei gemiddeld 1:12,5 :) misschien op heel lange termijn dat je het beter kan zien. ik heb ongeveer 3000 km op 95 gereden daarna alleen nog maar op 98.
Plaats reactie