Ik moet zo een renault 11 ophalen.
Deze heeft altijd op Super gelopen,
Mijn vraag is: Kan ik hier nu zomaar Euro 95 ingooien, of gaat dit dan helemaal mis?
Graag snel een reply, want ik moet em zo ophalen.
Bvd.
Super of Euro 95, Kan ik ipv Super ook euro 95 tanken? (R11)
Ik tank nogsteeds super met loodvervanger voor mijn R25 V6 turbo. Ik weet niet of ongelood met loodvervanger uit een flesje net zo goed is of slechter....? Ik vind het nogal een gok om na bijna 300.000km langzaam over te gaan op euro95.
Ik durfde met mijn gt ook niet over te schakelen op het schonere sappie.Panoramix schreef:Ik tank nogsteeds super met loodvervanger voor mijn R25 V6 turbo. Ik weet niet of ongelood met loodvervanger uit een flesje net zo goed is of slechter....? Ik vind het nogal een gok om na bijna 300.000km langzaam over te gaan op euro95.
Nou is 2 dagen geleden de motor ermee opgehouden,dus nou hoeft dat ook niet meer.
Zijn er andere Gt rijders die wel op loodvrij rijden,met of zonder problemen??
Dit voor als de nieuwe motor erin zit.
Greetz

-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Hoi Renault5_gt_turbo_freak! Welkom op het forum van RTC. Stel jezelf ff voor in dit topic: Klik hierrenault5_gt_turbo_freak schreef:Ik durfde met mijn gt ook niet over te schakelen op het schonere sappie.Panoramix schreef:Ik tank nogsteeds super met loodvervanger voor mijn R25 V6 turbo. Ik weet niet of ongelood met loodvervanger uit een flesje net zo goed is of slechter....? Ik vind het nogal een gok om na bijna 300.000km langzaam over te gaan op euro95.
Nou is 2 dagen geleden de motor ermee opgehouden,dus nou hoeft dat ook niet meer.
Zijn er andere Gt rijders die wel op loodvrij rijden,met of zonder problemen??
Dit voor als de nieuwe motor erin zit.
Greetz
-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
- Locatie: Arnhem
Is er iemand op dit forum die rijdt met een Gtt op Eurobenzine?
Zo ja,gaat dit zonder al te veel problemen?
Ik reed,tot mijn lager eruit liep,gewoon rond met Super met loodvervanger.
Maar nu er volgende week een revisiemotor in komt ben ik benieuwd of er toch een 95 sappie in kan zonder problems...
Greetz Marco
Zo ja,gaat dit zonder al te veel problemen?
Ik reed,tot mijn lager eruit liep,gewoon rond met Super met loodvervanger.
Maar nu er volgende week een revisiemotor in komt ben ik benieuwd of er toch een 95 sappie in kan zonder problems...

Greetz Marco

Wel of geen loodvervanger heeft te maken met wel of geen verharde kleppen. Als je je blokje laat reviseren is het handig om je kleppen te laten harden dan kun je zonder probs loodvrij tanken.
loodhoudende benzine blijkt wel weer minder voor de turbo te zijn heb ik gehoord
loodhoudende benzine blijkt wel weer minder voor de turbo te zijn heb ik gehoord
Ik heb met mijn gtt phase1 zonder problemen op euro 95 gereden. Heb mijn motor nog nooit horen pingelen of zo en ik ben echt zo`n type van: Vaag geluid wat me niet bekend voor komt, stoppen en kijken wat het is. Voordat mijn koppeling kapot ging liep mijn motor nog goed en zonder rare geluiden en/of dingen. Het is dus te doen.Turbo Marco schreef:Is er iemand op dit forum die rijdt met een Gtt op Eurobenzine?
Zo ja,gaat dit zonder al te veel problemen?
Ik reed,tot mijn lager eruit liep,gewoon rond met Super met loodvervanger.
Maar nu er volgende week een revisiemotor in komt ben ik benieuwd of er toch een 95 sappie in kan zonder problems...![]()
Greetz Marco
There will be plenty of time to rest when your dead
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
- Locatie: Z-H
mijn RS heeft op 95 gereden voordat ik hem kocht. Ik ben me aan de voorschriften gaan houden en tank 98. De dealer zegt 95 is geen probleem waarom wordt er dan 98 voor geschreven door de fabriek. Misschien vanwege het welbenkende "pingelen van de motor".
En is dit de enige reden????
Welke auto's rijden er vandaag de dag nog op 98 (ongelood natuurlijk) RS en wat oudere auto's???
--------------------------------------------
als ik dit in een verkeerd topic heb geplaatst
sorry, maar kon geen ander topic over brandstof
.
En is dit de enige reden????
Welke auto's rijden er vandaag de dag nog op 98 (ongelood natuurlijk) RS en wat oudere auto's???
--------------------------------------------
als ik dit in een verkeerd topic heb geplaatst
sorry, maar kon geen ander topic over brandstof
Veel snelle Audi's rijden ook op 98 

-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
- Locatie: bergen op zoom
d'r zijn auto's die nieuw verkocht worden waar nog 98 in moet(raden ze aan)
de golf 4 1.6 16v bijvoorbeeld.in het tankklepje staat dat er 98 in moet.met 95 lopen ze ook,alleen presteren ze merkbaar minder
de golf 4 1.6 16v bijvoorbeeld.in het tankklepje staat dat er 98 in moet.met 95 lopen ze ook,alleen presteren ze merkbaar minder
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Ik heb mijn 5 GTE gekocht en die had altijd op europ 98 gelopen maar ik tank nu euro 95 moet ik dit eigenlijk langzaam overschakelen? of moet ik echt 98 blijven rijden zelfs? ik dacht dat 95 bij een gte namelijk eigenlijk net zo goed ging of benk nu HEEL fout bezig?
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
iemand?Hooliead schreef:Ik heb mijn 5 GTE gekocht en die had altijd op europ 98 gelopen maar ik tank nu euro 95 moet ik dit eigenlijk langzaam overschakelen? of moet ik echt 98 blijven rijden zelfs? ik dacht dat 95 bij een gte namelijk eigenlijk net zo goed ging of benk nu HEEL fout bezig?
Als de motor altijd op 98 heeft gelopen zou ik niet overschakelen, ligt denk ik ook aan de km stand.Hooliead schreef:iemand?Hooliead schreef:Ik heb mijn 5 GTE gekocht en die had altijd op europ 98 gelopen maar ik tank nu euro 95 moet ik dit eigenlijk langzaam overschakelen? of moet ik echt 98 blijven rijden zelfs? ik dacht dat 95 bij een gte namelijk eigenlijk net zo goed ging of benk nu HEEL fout bezig?
Wil je wel overschakelen zou ik het heel langzaam doen.
Ik tank zelf (R5 GTX 1700) altijd 98 loodvrij, echter als ik een keertje 95 tank (bijv. op vakantie) dan stinkt mijn auto heel erg naar bezine. En hij verzuipt ook veel sneller als hij 5 min stil staat voor een boodschapje of zoiets.
Puur aan het rijgedrag merk ik eigenlijk niet zo veel verschil.
Puur aan het rijgedrag merk ik eigenlijk niet zo veel verschil.
-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
- Locatie: Arnhem
Als ik het goed begrijp moet ik met mijn nieuwe(0km),geheel gereviseerde motor ,dus zonder problemen kunnen rijden op 98 of 95loodvrije benzine???
Greetz Marco.
Greetz Marco.

-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Kan iemadn mij dan ook uitleggen wat nu precies het verschil is tussen euro95 en euro98?
Benzine met een hoger octaan ontbrandt in principe moeizamer dan met een lager octaan. Euro95 in een kan in sommige gevallen dus als een soort diesel motor spontaan ontbranden en dus iets te vroeg. Vandaar het pingelen. Ik had dat zelf als ik euro95 in mijn GT deed. Pingelen als een gek en het duurde zeker 3 tankbeurten voordat dat weer over was. Het voordeel van octaan 98 is dat als het eenmaal ontbrandt er meer energie bij vrijkomt. Vandaar dat je dit zoals al eerder opgemekt voornamelijk in de snellere auto's thuis hoort. Ik ken iemand die in zijn suzuki swift een merkbaar hogere top had op super98 dan op euro 95.
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
- Locatie: Z-H
het is ook zo jammer dat 98 duurder is dan 95.
Het rendement van 98 is hoger, je verbruik zou dan lager moeten zijn. En dat is weer winst. Of het opweegt tegen de extra kosten weet ik niet.
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
- Locatie: Z-H
martijn.p schreef:Het rendement van 98 is hoger, je verbruik zou dan lager moeten zijn. En dat is weer winst. Of het opweegt tegen de extra kosten weet ik niet.
Met 95 en 98 allebei gemiddeld 1:12,5
