mijn willie heeft bij koude motor stationair een onwijs hoge oliedruk (tegen de 6 bar). Als de motor opwarmt, dan gaat ie wel omlaag.
Verder draait het motortje echt super, zelfs volledig zonder klepstoterlawaai, dus ik denk eerder aan een onbetrouwbaar drukmetertje.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen
[Williams]Hoge oliedruk.
Je moet je er in zoverre druk om maken, belast je motor niet totdat de druk gezakt is.
Normaal gesproken is je olietemperatuur dan ook boven de 90 graden celsius.
En met die drukmeter is waarschijnlijk niets mis.
Normaal gesproken is je olietemperatuur dan ook boven de 90 graden celsius.
En met die drukmeter is waarschijnlijk niets mis.
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33
mijn refentiepunt is de clio Rsi. Bij deze auto is de oliedruk stationair bij koude motor slechts 5 bar.
Het zijn natuurlijk wel twee totaal verschillende motorblokken!
Het zijn natuurlijk wel twee totaal verschillende motorblokken!
Maak je niet druk!
Ik heb hetzelfde. Waarschijnlijk is jou blok al een keer goed uit elkaar geweest en hebben ze de boel mooi gevlakt.
Het enige waar je wel rekening mee moet houden is met het warm rijden, je zal nog iets rustiger moeten rijden (lees minder toeren).
Ik heb hetzelfde. Waarschijnlijk is jou blok al een keer goed uit elkaar geweest en hebben ze de boel mooi gevlakt.
Het enige waar je wel rekening mee moet houden is met het warm rijden, je zal nog iets rustiger moeten rijden (lees minder toeren).
Mickael schreef:Maak je niet druk!

druk... snappie

-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
De mijne zit stationair op 2-3 bij koude motor.. En als ie echt warm is, 0 bar stationair..
Hoe kan ik checken of dit wel goed is? Hij loopt verder prima.
Hoe kan ik checken of dit wel goed is? Hij loopt verder prima.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
bij mij loopt ie ook wel terug tegen de nul aan bij een warme stationaire motor. Er zit ook nogal wat verschil tussen de ene en de andere auto. Maar als de motor warm is en je draait rond de 4000 RPM dan zou de druk wel tegen de 2,5 moeten liggen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Dat zit ie wel altijd.
Daarom zei ik dus al dat zijn blok waarschijnlijk is gevlakt.
Een stand. blok heeft een lagere druk als een gereviseerd blok.
Olieverbruik is het belangrijkst, tenzij het weer lekkage is via keerringen of pakkingen, maar dat zie je zo aan resten olie op en rond het blok.
Een stand. blok heeft een lagere druk als een gereviseerd blok.
Olieverbruik is het belangrijkst, tenzij het weer lekkage is via keerringen of pakkingen, maar dat zie je zo aan resten olie op en rond het blok.
6 - 6,5 bar bij koude, stationair lopende motor is normaal.[rsi]peerke schreef:mijn willie heeft bij koude motor stationair een onwijs hoge oliedruk (tegen de 6 bar). Als de motor opwarmt, dan gaat ie wel omlaag.
Verder draait het motortje echt super, zelfs volledig zonder klepstoterlawaai, dus ik denk eerder aan een onbetrouwbaar drukmetertje.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
- Locatie: bergen op zoom
waarom zou een standaard blok een lagere oliedruk hebben dan een gereviseerde?het vlakken van je blok heeft toch niks te maken met je oliedruk.Daarom zei ik dus al dat zijn blok waarschijnlijk is gevlakt.
Een stand. blok heeft een lagere druk als een gereviseerd blok.
Olieverbruik is het belangrijkst, tenzij het weer lekkage is via keerringen of pakkingen, maar dat zie je zo aan resten olie op en rond het blok.
of zie ik dat verkeerd?
Nadat mijn blok onder hande was genomen, was mijn olie druk opeens een heel stuk hoger.
Ik heb toen een ander sensor erin gedaan omdat ik dacht dat het daar aan lag, maar dat gaf geen verschil.
Dus waarom?????
Moet eerlijk zeggen dat ik dit ook niet helemaal begrijp, compressie en oliedruk zijn idd twee hele verschillende dingen. Maar heb toen bij meerdere revisie bedrijven gevraagt en die zeiden allemaal dat het heel gewoon was dat je oliedruk is toegenomen ten opzichte van een org. nieuw blok.
echte verklaring heb ik niet gekregen. misschien weet iemand het hier? Cannoball??
Ik heb toen een ander sensor erin gedaan omdat ik dacht dat het daar aan lag, maar dat gaf geen verschil.
Dus waarom?????
Moet eerlijk zeggen dat ik dit ook niet helemaal begrijp, compressie en oliedruk zijn idd twee hele verschillende dingen. Maar heb toen bij meerdere revisie bedrijven gevraagt en die zeiden allemaal dat het heel gewoon was dat je oliedruk is toegenomen ten opzichte van een org. nieuw blok.
echte verklaring heb ik niet gekregen. misschien weet iemand het hier? Cannoball??
Hm.. Als jij met een hogere compressie een hogere oliedruk krijgt, dan is het volgens mij tijd voor een lektestMickael schreef:Nadat mijn blok onder hande was genomen, was mijn olie druk opeens een heel stuk hoger.
Ik heb toen een ander sensor erin gedaan omdat ik dacht dat het daar aan lag, maar dat gaf geen verschil.
Dus waarom?????
Moet eerlijk zeggen dat ik dit ook niet helemaal begrijp, compressie en oliedruk zijn idd twee hele verschillende dingen. Maar heb toen bij meerdere revisie bedrijven gevraagt en die zeiden allemaal dat het heel gewoon was dat je oliedruk is toegenomen ten opzichte van een org. nieuw blok.
echte verklaring heb ik niet gekregen. misschien weet iemand het hier? Cannoball??

-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
- Locatie: bergen op zoom
dat heeft toch niks met elkaar te maken?Hm.. Als jij met een hogere compressie een hogere oliedruk krijgt, dan is het volgens mij tijd voor een lektest
HAHAHAHAHAHHAStevenK schreef: Hm.. Als jij met een hogere compressie een hogere oliedruk krijgt, dan is het volgens mij tijd voor een lektest

grappe maker!
Mijn blok is PERFECT, ben pas geleden nog op de bank geweest voor een nieuwe chip. De gegevens liegen er niet om

Blok is wel volledig aangepast.
Als de oliedruk hoger wordt, zonder nieuwe zuigerveren, dan is lekkage langs de zuigerveren een goede verklaring voor meer carterdruk.r5alpine-turbo schreef:dat heeft toch niks met elkaar te maken?Hm.. Als jij met een hogere compressie een hogere oliedruk krijgt, dan is het volgens mij tijd voor een lektest
Bij mijn 19 staan er geen bars bij.
Maar hij schiet tegen het eind aan.
Als de motor echt warm is komt die tot ongeveer
60 a 70 procent.
Soms doet die het niet, weten jullie misschien hoe ik dat kan nakijken?
Maar hij schiet tegen het eind aan.
Als de motor echt warm is komt die tot ongeveer
60 a 70 procent.
Soms doet die het niet, weten jullie misschien hoe ik dat kan nakijken?
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
- Locatie: bergen op zoom
StevenK wrote:
Quote:
Hm.. Als jij met een hogere compressie een hogere oliedruk krijgt, dan is het volgens mij tijd voor een lektest
het gaat hier toch ever oliedruk en niet over carterdruk?of heeft dat invloed op elkaar?ik denk van niet in ieder gevalr5alpine-turbo wrote:
Quote:
dat heeft toch niks met elkaar te maken?
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden