[Williams]Hoge oliedruk.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
[rsi]peerke
Berichten: 664
Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33

mijn willie heeft bij koude motor stationair een onwijs hoge oliedruk (tegen de 6 bar). Als de motor opwarmt, dan gaat ie wel omlaag.

Verder draait het motortje echt super, zelfs volledig zonder klepstoterlawaai, dus ik denk eerder aan een onbetrouwbaar drukmetertje.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Nou op zich met koude motor is 6 bar geeneens zo gek hoor
Don't walk the grass... smoke it
Rick D.
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 4 apr 2003 21:48
Locatie: Maarssenbroek

Niet al te druk om maken, als je motor warm is wordt de druk altijd minder. (op de meter)
Merijn.V
Berichten: 1087
Lid geworden op: za 23 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Je moet je er in zoverre druk om maken, belast je motor niet totdat de druk gezakt is.

Normaal gesproken is je olietemperatuur dan ook boven de 90 graden celsius.

En met die drukmeter is waarschijnlijk niets mis.
[rsi]peerke
Berichten: 664
Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33

mijn refentiepunt is de clio Rsi. Bij deze auto is de oliedruk stationair bij koude motor slechts 5 bar.

Het zijn natuurlijk wel twee totaal verschillende motorblokken!
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Maak je niet druk!

Ik heb hetzelfde. Waarschijnlijk is jou blok al een keer goed uit elkaar geweest en hebben ze de boel mooi gevlakt.

Het enige waar je wel rekening mee moet houden is met het warm rijden, je zal nog iets rustiger moeten rijden (lees minder toeren).
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Mickael schreef:Maak je niet druk!
:lol:
druk... snappie :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

bij mij is die ook wel rond de 5 a 5,5 als hij nog goed koud is
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Rene (Mr. TX)
Berichten: 2312
Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
Locatie: Friesland
Contacteer:

De mijne zit stationair op 2-3 bij koude motor.. En als ie echt warm is, 0 bar stationair..
Hoe kan ik checken of dit wel goed is? Hij loopt verder prima.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

bij mij loopt ie ook wel terug tegen de nul aan bij een warme stationaire motor. Er zit ook nogal wat verschil tussen de ene en de andere auto. Maar als de motor warm is en je draait rond de 4000 RPM dan zou de druk wel tegen de 2,5 moeten liggen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Rene (Mr. TX)
Berichten: 2312
Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
Locatie: Friesland
Contacteer:

Dat zit ie wel altijd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

nergens zorgen om maken dan
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Daarom zei ik dus al dat zijn blok waarschijnlijk is gevlakt.

Een stand. blok heeft een lagere druk als een gereviseerd blok.

Olieverbruik is het belangrijkst, tenzij het weer lekkage is via keerringen of pakkingen, maar dat zie je zo aan resten olie op en rond het blok.
StevenK
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 19:36
Contacteer:

[rsi]peerke schreef:mijn willie heeft bij koude motor stationair een onwijs hoge oliedruk (tegen de 6 bar). Als de motor opwarmt, dan gaat ie wel omlaag.

Verder draait het motortje echt super, zelfs volledig zonder klepstoterlawaai, dus ik denk eerder aan een onbetrouwbaar drukmetertje.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen
6 - 6,5 bar bij koude, stationair lopende motor is normaal.
r5alpine-turbo
Berichten: 278
Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
Locatie: bergen op zoom

Daarom zei ik dus al dat zijn blok waarschijnlijk is gevlakt.

Een stand. blok heeft een lagere druk als een gereviseerd blok.

Olieverbruik is het belangrijkst, tenzij het weer lekkage is via keerringen of pakkingen, maar dat zie je zo aan resten olie op en rond het blok.
waarom zou een standaard blok een lagere oliedruk hebben dan een gereviseerde?het vlakken van je blok heeft toch niks te maken met je oliedruk.

of zie ik dat verkeerd?
Anonymous

volgens mij zijn compressie en druk iets compleet verschillends
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Nadat mijn blok onder hande was genomen, was mijn olie druk opeens een heel stuk hoger.

Ik heb toen een ander sensor erin gedaan omdat ik dacht dat het daar aan lag, maar dat gaf geen verschil.

Dus waarom?????

Moet eerlijk zeggen dat ik dit ook niet helemaal begrijp, compressie en oliedruk zijn idd twee hele verschillende dingen. Maar heb toen bij meerdere revisie bedrijven gevraagt en die zeiden allemaal dat het heel gewoon was dat je oliedruk is toegenomen ten opzichte van een org. nieuw blok.

echte verklaring heb ik niet gekregen. misschien weet iemand het hier? Cannoball??
StevenK
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 19:36
Contacteer:

Mickael schreef:Nadat mijn blok onder hande was genomen, was mijn olie druk opeens een heel stuk hoger.

Ik heb toen een ander sensor erin gedaan omdat ik dacht dat het daar aan lag, maar dat gaf geen verschil.

Dus waarom?????

Moet eerlijk zeggen dat ik dit ook niet helemaal begrijp, compressie en oliedruk zijn idd twee hele verschillende dingen. Maar heb toen bij meerdere revisie bedrijven gevraagt en die zeiden allemaal dat het heel gewoon was dat je oliedruk is toegenomen ten opzichte van een org. nieuw blok.

echte verklaring heb ik niet gekregen. misschien weet iemand het hier? Cannoball??
Hm.. Als jij met een hogere compressie een hogere oliedruk krijgt, dan is het volgens mij tijd voor een lektest :(
r5alpine-turbo
Berichten: 278
Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
Locatie: bergen op zoom

Hm.. Als jij met een hogere compressie een hogere oliedruk krijgt, dan is het volgens mij tijd voor een lektest
dat heeft toch niks met elkaar te maken?
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

StevenK schreef: Hm.. Als jij met een hogere compressie een hogere oliedruk krijgt, dan is het volgens mij tijd voor een lektest :(
HAHAHAHAHAHHA :lol:

grappe maker!

Mijn blok is PERFECT, ben pas geleden nog op de bank geweest voor een nieuwe chip. De gegevens liegen er niet om :D

Blok is wel volledig aangepast.
StevenK
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 19:36
Contacteer:

r5alpine-turbo schreef:
Hm.. Als jij met een hogere compressie een hogere oliedruk krijgt, dan is het volgens mij tijd voor een lektest
dat heeft toch niks met elkaar te maken?
Als de oliedruk hoger wordt, zonder nieuwe zuigerveren, dan is lekkage langs de zuigerveren een goede verklaring voor meer carterdruk.
Anonymous

Bij mijn 19 staan er geen bars bij.

Maar hij schiet tegen het eind aan.
Als de motor echt warm is komt die tot ongeveer
60 a 70 procent.

Soms doet die het niet, weten jullie misschien hoe ik dat kan nakijken?
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

ArjanR19 schreef: Soms doet die het niet, weten jullie misschien hoe ik dat kan nakijken?
ff stekker van sensor eraf halen, schoonmaken en contactspray erop, wedden dat het dan weer normaal doet :)
r5alpine-turbo
Berichten: 278
Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
Locatie: bergen op zoom

StevenK wrote:
Quote:
Hm.. Als jij met een hogere compressie een hogere oliedruk krijgt, dan is het volgens mij tijd voor een lektest
r5alpine-turbo wrote:
Quote:
dat heeft toch niks met elkaar te maken?
het gaat hier toch ever oliedruk en niet over carterdruk?of heeft dat invloed op elkaar?ik denk van niet in ieder geval
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

kan je makkelijk bij de sensor?????? waar zit ie ongeveer?????? ergens in de buurt van het spruitstuk toch?
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Plaats reactie