[Williams]Hoge oliedruk.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
[rsi]peerke

mijn willie heeft bij koude motor stationair een onwijs hoge oliedruk (tegen de 6 bar). Als de motor opwarmt, dan gaat ie wel omlaag.

Verder draait het motortje echt super, zelfs volledig zonder klepstoterlawaai, dus ik denk eerder aan een onbetrouwbaar drukmetertje.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen
Marcel B.

Nou op zich met koude motor is 6 bar geeneens zo gek hoor
Don't walk the grass... smoke it
Rick D.

Niet al te druk om maken, als je motor warm is wordt de druk altijd minder. (op de meter)
Merijn.V
Contacteer:

Je moet je er in zoverre druk om maken, belast je motor niet totdat de druk gezakt is.

Normaal gesproken is je olietemperatuur dan ook boven de 90 graden celsius.

En met die drukmeter is waarschijnlijk niets mis.
[rsi]peerke

mijn refentiepunt is de clio Rsi. Bij deze auto is de oliedruk stationair bij koude motor slechts 5 bar.

Het zijn natuurlijk wel twee totaal verschillende motorblokken!
Mickael

Maak je niet druk!

Ik heb hetzelfde. Waarschijnlijk is jou blok al een keer goed uit elkaar geweest en hebben ze de boel mooi gevlakt.

Het enige waar je wel rekening mee moet houden is met het warm rijden, je zal nog iets rustiger moeten rijden (lees minder toeren).
Matijs
Contacteer:

Mickael schreef:Maak je niet druk!
:lol:
druk... snappie :p
Tom
Moderator
Car: MB

bij mij is die ook wel rond de 5 a 5,5 als hij nog goed koud is
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

De mijne zit stationair op 2-3 bij koude motor.. En als ie echt warm is, 0 bar stationair..
Hoe kan ik checken of dit wel goed is? Hij loopt verder prima.
Tom
Moderator

bij mij loopt ie ook wel terug tegen de nul aan bij een warme stationaire motor. Er zit ook nogal wat verschil tussen de ene en de andere auto. Maar als de motor warm is en je draait rond de 4000 RPM dan zou de druk wel tegen de 2,5 moeten liggen
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Dat zit ie wel altijd.
Tom
Moderator

nergens zorgen om maken dan
Mickael

Daarom zei ik dus al dat zijn blok waarschijnlijk is gevlakt.

Een stand. blok heeft een lagere druk als een gereviseerd blok.

Olieverbruik is het belangrijkst, tenzij het weer lekkage is via keerringen of pakkingen, maar dat zie je zo aan resten olie op en rond het blok.
StevenK
Contacteer:

[rsi]peerke schreef:mijn willie heeft bij koude motor stationair een onwijs hoge oliedruk (tegen de 6 bar). Als de motor opwarmt, dan gaat ie wel omlaag.

Verder draait het motortje echt super, zelfs volledig zonder klepstoterlawaai, dus ik denk eerder aan een onbetrouwbaar drukmetertje.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen
6 - 6,5 bar bij koude, stationair lopende motor is normaal.
r5alpine-turbo

Daarom zei ik dus al dat zijn blok waarschijnlijk is gevlakt.

Een stand. blok heeft een lagere druk als een gereviseerd blok.

Olieverbruik is het belangrijkst, tenzij het weer lekkage is via keerringen of pakkingen, maar dat zie je zo aan resten olie op en rond het blok.
waarom zou een standaard blok een lagere oliedruk hebben dan een gereviseerde?het vlakken van je blok heeft toch niks te maken met je oliedruk.

of zie ik dat verkeerd?
Anonymous

volgens mij zijn compressie en druk iets compleet verschillends
Mickael

Nadat mijn blok onder hande was genomen, was mijn olie druk opeens een heel stuk hoger.

Ik heb toen een ander sensor erin gedaan omdat ik dacht dat het daar aan lag, maar dat gaf geen verschil.

Dus waarom?????

Moet eerlijk zeggen dat ik dit ook niet helemaal begrijp, compressie en oliedruk zijn idd twee hele verschillende dingen. Maar heb toen bij meerdere revisie bedrijven gevraagt en die zeiden allemaal dat het heel gewoon was dat je oliedruk is toegenomen ten opzichte van een org. nieuw blok.

echte verklaring heb ik niet gekregen. misschien weet iemand het hier? Cannoball??
StevenK
Contacteer:

Mickael schreef:Nadat mijn blok onder hande was genomen, was mijn olie druk opeens een heel stuk hoger.

Ik heb toen een ander sensor erin gedaan omdat ik dacht dat het daar aan lag, maar dat gaf geen verschil.

Dus waarom?????

Moet eerlijk zeggen dat ik dit ook niet helemaal begrijp, compressie en oliedruk zijn idd twee hele verschillende dingen. Maar heb toen bij meerdere revisie bedrijven gevraagt en die zeiden allemaal dat het heel gewoon was dat je oliedruk is toegenomen ten opzichte van een org. nieuw blok.

echte verklaring heb ik niet gekregen. misschien weet iemand het hier? Cannoball??
Hm.. Als jij met een hogere compressie een hogere oliedruk krijgt, dan is het volgens mij tijd voor een lektest :(
r5alpine-turbo

Hm.. Als jij met een hogere compressie een hogere oliedruk krijgt, dan is het volgens mij tijd voor een lektest
dat heeft toch niks met elkaar te maken?
Mickael

StevenK schreef: Hm.. Als jij met een hogere compressie een hogere oliedruk krijgt, dan is het volgens mij tijd voor een lektest :(
HAHAHAHAHAHHA :lol:

grappe maker!

Mijn blok is PERFECT, ben pas geleden nog op de bank geweest voor een nieuwe chip. De gegevens liegen er niet om :D

Blok is wel volledig aangepast.
StevenK
Contacteer:

r5alpine-turbo schreef:
Hm.. Als jij met een hogere compressie een hogere oliedruk krijgt, dan is het volgens mij tijd voor een lektest
Als de oliedruk hoger wordt, zonder nieuwe zuigerveren, dan is lekkage langs de zuigerveren een goede verklaring voor meer carterdruk.
Anonymous

Bij mijn 19 staan er geen bars bij.

Maar hij schiet tegen het eind aan.
Als de motor echt warm is komt die tot ongeveer
60 a 70 procent.

Soms doet die het niet, weten jullie misschien hoe ik dat kan nakijken?
Mickael

ArjanR19 schreef: Soms doet die het niet, weten jullie misschien hoe ik dat kan nakijken?
ff stekker van sensor eraf halen, schoonmaken en contactspray erop, wedden dat het dan weer normaal doet :)
r5alpine-turbo

StevenK wrote:
Quote:
r5alpine-turbo wrote:
Quote:
het gaat hier toch ever oliedruk en niet over carterdruk?of heeft dat invloed op elkaar?ik denk van niet in ieder geval
Robert dB.

Foeke

kan je makkelijk bij de sensor?????? waar zit ie ongeveer?????? ergens in de buurt van het spruitstuk toch?
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Plaats reactie