STEL: Je hebt een Reno 11 met 2 liter F3R motor uit een Laguna (die om 1 of andere wazige reden niet wil lopen, NOG NIET
En STEL nou dat je denkt: Als dat loopt komt het goed voorruit met 115 pk in een auto van 900 kg, maar naar verloop van tijd wil je TOCH MEER!
En STEL nou ook dat je toevallig op een sloop een Volvo 480 turbo blok (nog in de auto ingebouwd, al dan niet defect blok) voor weinig kan kopen.
Zou het dan mogelijk zijn om zon blok 'op voorraad' te leggen, en, na een paar duizendtal kilometers met de standaard F3R, de spruitstukken, turbo, intercooler, computer en de hele andere reutemeteut op de F3R te schroeven om er zo gelijk een zooi meer pks uit te halen?
Ik denk dan aan:
-compressie verlagen van de atmosferische F3R (zuigers afdraaien)
-Volvo 480 Turbo computer 'aanpassen' cq chippen omdat er dan een 2 liter aanhangt in plaats van een 1700??
Begrijp me goed:
-Ik heb nog een rotte GTT staan (met het blok in 100 delen) waar ik ook nog ooit in wil rijden.
-Ik ben nog bezig met een atmosferische V6 geschikt te maken voor 'turbogebruik' en deze moet dan in een 25
Dus het is niet zo dat ik niks te doen heb in mn vrije tijd.
Verder wordt er ook nog van me verlangt dat ik een paar centen verdien en ook eens bij mn meisje ben, en daar gaat nou eenmaal ook HEEL veel vrije tijd inzitten.
Maar ik heb aan de andere kant zoiets: Nou kan ik dat spul kopen voor een paar centen, en ik kan het ergens in een hoek donderen en er pas over 1 tot 10 jaar aan beginnen. Als ik over 5 jaar zon blokje ga zoeken zal het heel wat moeilijker worden, niet???
Dussss, wie heeft er tips, ideeen, technische gegevens van het 480 turbo verhaal (COMPRESSIE VERHOUDING PLEASE!!) en max. turbodruk???