Eens wordt men wijs!.. En koop je een Williams!....

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Ivo8hoven schreef:Dat het door zoiets komt weet ik, maar ik zie zoveel auto's rijden met een 1, 2, 3 op het kenteken..?
Ik kan er met mijn gedachte niet bij, heb een keer een 5 op een kenteken gezien...!
IUk heb 2 5en op mn kenteken :) Maar dan wel van die grote en niet die kleintjes :p

GR.Frits
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Ivo8hoven schreef:Dat het door zoiets komt weet ik, maar ik zie zoveel auto's rijden met een 1, 2, 3 op het kenteken..?
Ik kan er met mijn gedachte niet bij, heb een keer een 5 op een kenteken gezien...!
klopt in theorie kan je zelfs 81 keer je kenteken plaat kwijt raken.
Ivo
Über-Spammer

:lol:
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Ivo8hoven schreef::lol:
ik lul niet hoor het is echt waar, niet dat dit gebeurd maar het kan
Tom
Moderator
Car: MB

net ding. Maar een paar dingen vallen me op. Wat is er met de velgen gebeurd ?? Voor zie ik geen zilver randje en achter is ie veeeeeeeel te groot. En heeft ie voorschade gehad. Hij heeft idd een nieuwe rad en het lijkt alsof je motorkap tegen je A-stijl aan zit
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gilles
Contacteer:

Tom schreef:net ding. Maar een paar dingen vallen me op. Wat is er met de velgen gebeurd ?? Voor zie ik geen zilver randje en achter is ie veeeeeeeel te groot. En heeft ie voorschade gehad. Hij heeft idd een nieuwe rad en het lijkt alsof je motorkap tegen je A-stijl aan zit
hmmz dat zijn goeie opmerkingen die je maakt tom, je zet me idd wel ff aan het denken of ie schade heeft gehad. de motorkap zit idd erg dicht tegen de A-stijl. andere kant zit ie er verder vanaf. Maar we konden geen verfrommeld frame vinden ofzo. De motorkap is volgens mij gespoten. Niet zo veel steenslag, en de stickers zijn eraf gehaald aan de binnenkant. MAargoed, de auto trekt verder niet vreemd weg ofzo.
Wat betreft die velgen, zijn orrigineel Renault (renault embleem zit erin) alleen bij de achterste velg hebben ze een hele rand weg geschuurd. Dus dat is het verschil met voor.
Maar wat bedoel je met dat ie achter veeeel te groot is? Bedoel je de banden/velgen? deze zijn nl allemaal de zelfde maat (195/50 R15)
Quadra 1992_____Willie 1996
R5GTT f1 1986Project info
Tom
Moderator
Car: MB

ik bedoel dat die velgen maar een klein randje zilver horen te zijn (ik neem aan dat je weet hoe een originele willi velg eruit ziet). Verder denk ik dan idd dat ie voor wat schade heeft gehad en dat er nieuwe achterschermen in gezet zijn
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gilles
Contacteer:

Wel een paar trekjes aan de auto heb ik ondervonden.
wie heeft er met de volgende dingen ervaring:
*bij het starten dat de hele auto flink schud.
*bij het achteruit rijden een tik onder de motorkap, netalsof er een ophangpunt los is ofzo...
*Een tik bij het insturen van een bocht (ene keer wel, andere keer niet)

Ik kan een beetje de willie van Maarten GTT gebruiken als vergelijking. En volgens mij had deze willie niet die dingetjes.

Tja het zijn allemaal maar een paar kleine dingetjes
(hoop ik) maar ik bben verkocht, er is wel wat minder luxe in de willie vergeleken met een AR145QV, maar die luxe lever ik graag in! :D
Het rijdt zaaaalig :wink:
Gilles
Contacteer:

ha tom, was jij er ook nog :)
ja, dat met die velgen zit wel goed, denk dat de vorige eigenaar 'm "goedkoop" mooi wilde maken ofzo, en heeft er maar een randje goud afgehaald. hihi

Tja die achterschermen kunnen of nieuw zijn, of opgelapt, zit namelijk geen spatje roest op
tja, het blijft gissen, maargoed, hopen maar dat ie er wat geld tegenaan heeft gegooid om het roestprobleempje te verhelpen, waar je toch al erg snel last van hebt..
Anonymous

Ik vermoed ook dat ie een tik aan de voorkant gehad heeft. HEt plastic werk van de relaisbak is ook nieuw, zo ook de radiateur en luchtfilter. Op zich geen probleem natuurlijk maar probeer wel ff te kijken of het netjes gedaan is onder de kap en achter de bumper enz. HEt schudden bij het starten kan aan een kapotte motorsteun liggen. Trek eens flink aan de motor terwijl ie niet loopt. Dat verklaart misschien ook de tik die je hoort bij achteruit rijden. Wellicht is het de onderste motorsteun. Check je subframe eens, is dit een grijze of een zwarte?
Laatst gewijzigd door Anonymous op di 6 mei 2003 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Tim B.

Gilles schreef: *Een tik bij het insturen van een bocht (ene keer wel, andere keer niet)
Bij mijn GTT was dit destijds de homokineet/aandrijfas geloof ik, weet het niet meer zeker.
Gilles
Contacteer:

Zeeuw schreef:Ik vermoed ook dat ie een tik aan de voorkant gehad heeft. HEt plastic werk van de relaisbak is ook nieuw, zo ook de radiateur en luchtfilter. Op zich geen probleem natuurlijk maar probeer wel ff te kijken of het netjes gedaan is onder de kap en achter de bumper enz. HEt schudden bij het starten kan aan een kapotte motorsteun liggen. Trek eens flink aan de motor terwijl ie niet loopt. Dat verklaart misschien ook de tik die je hoort bij achteruit rijden. Wellicht is het de onderste motorsteun. Check je subframe eens, is dit een grijze of een zwarte?
hihi vergat ik ff de tekst :p
ik ga zo gelijk ff kijken. bedoel je of dat ie nieuw is of niet?
RO 16v

Volgens mij is een grijs subfame van een 16V en een zwarte van een Willams, deze willen ze wel eens verwisselen omdat het subframe van een Willams +450 euro kost en die van de 16V bijna de helft.
Anonymous

Vaak als je bij een clio een flinke klap maakt aan de voorkant, dan trekt het subframe krom. Aangezien een williams subframe versterkt is, is het dus anders dan elk ander clio subframe. De prijs ligt dus ook vele malen hoger en aangezien een ander subframe wel past, knalt men er ook vaak een ander onder ipv orgineel willaims subframe. Die van een williams zijn grijs, rest is zwart. Je motorkap ligt er iig nog niet helemaal lekker op, kun je wel zo stellen iig. Nogmaals liever geen schade dan wel schade maar als ie het wel heeft gehad geen probleem zo lang het maar netjes is gedaan en nog belangrijker, goed! Kijk anders ook eens naar de chassisbalken die van onder naar de voorkant lopen, onder je accu zeg maar, daar kun je vaak goed zien of ie een tik gehad heeft.
Anonymous

grijs is williams, 16v is zwart. Op de williams zitten op de hoeken zowel boven als onder extra plaatjes erop gelast.
Maarten GTT

Gilles schreef:
Zeeuw schreef:Ik vermoed ook dat ie een tik aan de voorkant gehad heeft. HEt plastic werk van de relaisbak is ook nieuw, zo ook de radiateur en luchtfilter. Op zich geen probleem natuurlijk maar probeer wel ff te kijken of het netjes gedaan is onder de kap en achter de bumper enz. HEt schudden bij het starten kan aan een kapotte motorsteun liggen. Trek eens flink aan de motor terwijl ie niet loopt. Dat verklaart misschien ook de tik die je hoort bij achteruit rijden. Wellicht is het de onderste motorsteun. Check je subframe eens, is dit een grijze of een zwarte?
hihi vergat ik ff de tekst :p
ik ga zo gelijk ff kijken. bedoel je of dat ie nieuw is of niet?
ik ben zelf mee geweest om samen met gillis te gaan kijken en ik geef toe dat erwel wat nieuwe onderdelen op zitten maar het ken ook wel een betje bedrog zijn omdat de motor ruimte ook helemaal gepoetst en gereinigd is.en die gasten daro doen zelf ook kleine schades repareren. van onder ziet de clio er piek fijn uit kan zelf niet concluderen dat deze auto een grote schade heeft gehad. en mocht het wel zo zijn is deze profesioneel gerepareerd.en de velgen zijn overgespoten wand ik kon duidelijk een kleurverschil zien met de mijne.. :) :)
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
RO 16v

Zeeuw schreef:grijs is williams, 16v is zwart. Op de williams zitten op de hoeken zowel boven als onder extra plaatjes erop gelast.
Dan had ik een speciale 16V, er zit/zat een grijs subframe onder.
Ik had nog een nieuw Willy subframe liggen en die is zwart, erg vaag.
Jasper16v

met tectyl kan je een onderkant er wel mooi uit laten zien en een spuit op de motor zetten kan ook een ieder

als alles piekfijn netjes is heb ik toch me vraagtekens
Anonymous

Er hoeft ook absoluut geen grote schade geweest te zijn, kleine front aanrijding en alles is vaak direct kapot. Zou gewoon ff goed checken of eventueel onderhuids ook alles goed hersteld is ivm roest enz. Kijk nog maar eens ff naar de foto's van bas z'n clio...
Maarten GTT

dat kan natuurlijk altijd. het is een 2e hands dus zul je nooit echt teweten komen wat er allemaal mee gebeurt is. maar hij gaat nu voor 2 weken varen en als hij weer trug is kijken we nog eens heel goed alles na en stellen de nodige dingen ff af motor rubbrers controleren enz.. :) :)
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Mrtn
Car: R5GTT

Kan het zijn bij de Clio dat als de achterste steun stuk is dat je dynamo de voorbalk raakt tijdens achteruit rijden?? dat had ik met mn 5, was ook de achterste het leven uitgestapt en dat gaf een voel-en hoorbare tik
Mrtn = Maarten
Gilles
Contacteer:

heej mensen, bedankt voor al jullie input, ik heb een hoop te doen als ik terug kom merk ik :D, maar das niet erg :) kunnen ik en m'n willie elkaar iets beter leren kennen ;)
En natuurlijk een uitgebreid verslag met mijn digi in de aanslag! :D
Heb ff gekeken, maar kan niet met zekerheid zeggen welke kleur het subframe is. lijkt zwart :( . maargoed, dat horen jullie als ik weer terug ben over 2 weken :) verslag over het nakijken van de willie, en het aansluiten van het deviltje en luchtfilter :p

mensjes tot over 2 weekies weer!
Gilles
Contacteer:

wel nog ff laatste opmerking over subframe, als het is zoals het lijkt, en ik heb een zwart subframe (dus van een 16v) moeten dan mijn velgen niet verder naar binnen staan? of heb ik de klok horen slaan en weet niet waar de klepel hangt? hij is verder zelfde als de van maarten gtt, dan zou die ook 16v moeten hebben, lijkt me erg toevallig! ;S
maargoed, ik hou erover op...
byby tot 19 mei weer! :p
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Edit: Deleted... :)
Haas
Car: Megane RS

Gilles schreef:wel nog ff laatste opmerking over subframe, als het is zoals het lijkt, en ik heb een zwart subframe (dus van een 16v) moeten dan mijn velgen niet verder naar binnen staan? of heb ik de klok horen slaan en weet niet waar de klepel hangt? hij is verder zelfde als de van maarten gtt, dan zou die ook 16v moeten hebben, lijkt me erg toevallig! ;S
maargoed, ik hou erover op...
byby tot 19 mei weer! :p
Dit heeft nix met subframe te maken maar met de draagarmen. Een willie heeft draagarmen van een 19 en een 16V van en.....16V hahah
Merijn
Über-Spammer

En dat 'ie zwart is hoeft helemaal niks te maken te hebben met of het een 16v of Williams subframe is. De mijne (splinternieuw) is ook zwart, maar is toch echt een Williams-framepje... :)
Gilles
Contacteer:

~Haas~ schreef:Dit heeft nix met subframe te maken maar met de draagarmen. Een willie heeft draagarmen van een 19 en een 16V van en.....16V hahah
Dankje haas, is dat ook weer duidelijk :p
Robke
Car: Lexus IS250

Het subframe van m'n 16V is grijs, heb ik net nog gezien onder de laag drek en olie. :lol:
Merijn
Über-Spammer

Met andere woorden, het maakt geen reet uit. Mijn subframe van de Willi was ook grijs en de nieuwe is zwart.
Plaats reactie