Als mijn clio warm is en ik koppel wat meer dan normaal dan wordt de druk van mijn koppeling minder. Ik heb dan maar de helft om te koppelen de rest is gewoon speling, als ik hem dan even niet gebruik dan heb ik weer volledige druk.
Wat kan ik hier aan doen??
Ik helaas ook niet... Maar ik heb al gebeld met de garage en ze gaan er weer naar kijken. Ik laat het wel weten als ik meer weet. Zou het ook aan de stelinrichting kunnen liggen?
Nope! Want ik heb mijn stelmechanisme ook vervangen. Wat wel even geholpen heeft is het vervangen van het kunststof dopje waar de koppelingsvork op steunt/draait.
Arjen schreef:Nope! Want ik heb mijn stelmechanisme ook vervangen. Wat wel even geholpen heeft is het vervangen van het kunststof dopje waar de koppelingsvork op steunt/draait.
Daar zat ik ook aan te denken, maar dat mag geen verschil maken met de temperatuur, dus dat lijkt me niet het probleem. Het is tenslotte alleen als zn motor warm is.
Het geluid dat mijn koppeling maakt is moeilijk te beschrijven. Een knarsend, krakend, hol geluid. Erg vreemd... Het lijkt uit het pedaal te komen, dus ik zat te denken aan de stelinrichting of iets dergelijks. Ik vind trouwens ook dat als ik mijn voet op het pedaal laat liggen, ik het druklager erg goed hoor. Hoort dat zo?
Heb ik laten doen... Heb ik bij de vader van mijn vriendin laten doen en ik mag hopen dat hij me niet oplicht! Nee, serieus, ik heb de platen en de drukgroep gezien en die waren aardig versleten. Ook het pedaal en de stelinrichting waren een heel eind op weg.