[Clio]geen koppeling druk

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Michael (Storm)

Als mijn clio warm is en ik koppel wat meer dan normaal dan wordt de druk van mijn koppeling minder. Ik heb dan maar de helft om te koppelen de rest is gewoon speling, als ik hem dan even niet gebruik dan heb ik weer volledige druk.
Wat kan ik hier aan doen??
Bart V

Het zou de kabel kunnen zijn, dat moet je ff zeker weten. Anders is je drukgroep waarschijnlijk naar de knoppe.

Gr Bart
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb een soortgelijk probleem... :(

Maar mijn koppeling is vervangen, samen met de drukgroep, druklager, pedaal en stelinrichting. Toch vreemd... :(
Bart V

Merijn, is jouw koppeling altijd hetzelfde, of ook alleen als het warm is???? En koppelt en ontkoppelt hij wel helemaal???

Gr Bart
Merijn
Über-Spammer

Als 'ie warm is heeft 'ie inderdaad meer speling... Een halve vrije slag, zeg maar.
Bart V

Kabel had je ook vervangen?
Merijn
Über-Spammer

Jep, die was geknapt en was de aanleiding tot het vervangen van het geheel. Eerst heb ik de kabel laten doen en de week erna de rest.
Bart V

Als de drukgroep ook vervangen is, heb ik er geen verklaring voor, je hebt tenslotte alles vervangen.

Gr Bart
Merijn
Über-Spammer

Ik helaas ook niet... :( Maar ik heb al gebeld met de garage en ze gaan er weer naar kijken. Ik laat het wel weten als ik meer weet. Zou het ook aan de stelinrichting kunnen liggen?
Arjen

Nope! Want ik heb mijn stelmechanisme ook vervangen. Wat wel even geholpen heeft is het vervangen van het kunststof dopje waar de koppelingsvork op steunt/draait.
Michael (Storm)

het lijkt wel alsof je koppel heel droog is.
hij maakt dan ook een beetje geluid.
dus nog maar even wachten wat merijn hoort.
Bart V

Arjen schreef:Nope! Want ik heb mijn stelmechanisme ook vervangen. Wat wel even geholpen heeft is het vervangen van het kunststof dopje waar de koppelingsvork op steunt/draait.
Daar zat ik ook aan te denken, maar dat mag geen verschil maken met de temperatuur, dus dat lijkt me niet het probleem. Het is tenslotte alleen als zn motor warm is.

Gr Bart
Merijn
Über-Spammer

storm schreef:het lijkt wel alsof je koppel heel droog is.
hij maakt dan ook een beetje geluid.
dus nog maar even wachten wat merijn hoort.
De mijne maakt ook geluid... Soort kraak of iets dergelijks. En dat doet ie eigenlijk alleen als 'ie warm is...
Michael (Storm)

juist!!!!
Arie16v

Misschien ergens uitzettend metaal???
Zoveel verstand heb ik niet van deze bakke
Clio16v rules
Merijn
Über-Spammer

Het geluid dat mijn koppeling maakt is moeilijk te beschrijven. Een knarsend, krakend, hol geluid. Erg vreemd... Het lijkt uit het pedaal te komen, dus ik zat te denken aan de stelinrichting of iets dergelijks. Ik vind trouwens ook dat als ik mijn voet op het pedaal laat liggen, ik het druklager erg goed hoor. Hoort dat zo?
Bart V

Nee hoort niet, weet je wel zeker dat die koppeling vervangen is?? heb je dat gedaan toen hij al van jouw was??? of ZEGT de vorige eigenaar dat???

Gr Bart
Merijn
Über-Spammer

Heb ik laten doen... Heb ik bij de vader van mijn vriendin laten doen en ik mag hopen dat hij me niet oplicht! ;) Nee, serieus, ik heb de platen en de drukgroep gezien en die waren aardig versleten. Ook het pedaal en de stelinrichting waren een heel eind op weg.

Maareh, er gaat binnenkort naar gekeken worden...
Plaats reactie