Ga niet je blok eruit halen, alleen maar om de keerring. Die dingen lekken na 15dkm gewoon weer. Zolang ie niet overmatig olie verbruikt en de koppeling niet slipt lekker laten gaan. Ik heb er 40dkm mee gedaan zonder prob;s, geloof me ze doen het allemaal! Als je het dan toch perse wilt doen dan hoeft je blok er niet in het geheel uit, je kunt de bak opzij leggen en dan kun je er zo bij.
Linkerwiel eraf, assen eruit, veerpoot weg en voila je hebt ruimte. Daarna kun je gewoon bak losschroeven en opzij schuiven. Je hebt daarna ruimte genoeg om erbij te kunnen, je koppeling moet eraf dus vervang je die ook.
Olie in de bougieschachten is ook een probleem, ze hebben het allemaal en levert geen prob's op. Gewoon een zwak punt van de opbowu van de motor want het keert binnen de kortste keren weer terug.
Ik heb ook al een heel tijdje last van olie in mn bougieschachten, geen problemen mee. Heb van de week mn kleppendeksel eraf gehaald, maar de pakkingen waren nog perfect, het enige wat ik gedaan heb is mn schachten ff schoongemaakt en de kleppendeksel er weer opgezet en goed genoeg aangeschroefd hopen dat dat een beetje helpt
ja mischien doe ik het wel maar dan vervang ik gelijk alles ook de distrubutie riem en mischien willi spruitstuk
Als je alles gaat doen, gewoon je motor eruit halen. Als je alleen je bak demonteert moet je ook best veel slopen, als je ff een stapje verder gaat ligt dat blok er zo naast, en kan je overal mooi bij.
Vergeet niet dat je bij een 19 het blok er zo uit hebt, bij een clio moet je serieus kloten om het er uit te krijgen en weer terug in, je kunt niet direct het blok verticaal eruit takelen.
Hah das dus mooi K*T... want mijn clio gaat volgende week naar de garage voor een nieuwe stuurpomp, koppakking, kleprubbers, en zuigerveren... maar ze halen me het blok er wel uit... zei hij!!
probleem??
Mijn olie verbruik is ongeveer 1liter op 2000 A 2200 km..
Never drive faster than your guardian angel can fly...
Ik zal wel vertellen een reparatie waarbij de motor eruit gelift moet worden bij een clio16v is duuuuur.
Mijn autootje moest laatst ook bijna naar de garage ivm problemen, heeft er nu geen last meer van, maar heb toen ff gevraagd wat t gaat kosten, maar hij kwam al op zo'n 600 a 700 euro arbeidsloon ivm het eruithalen van het blok!!!
Zeeuw schreef:Vergeet niet dat je bij een 19 het blok er zo uit hebt, bij een clio moet je serieus kloten om het er uit te krijgen en weer terug in, je kunt niet direct het blok verticaal eruit takelen.
Erin is bij een 19 ook nog ff kloten, maar het zal ongetwijfeld vele malen makkelijker zijn dan bij een Clio idd! Ga dan ook gewoon allemaal 19 rijden!
NR:77.00.866.877 >keering 50x68x10 10.64 euro
NR:77.03.087.090 >keering 24, 5x40x8.5 11.55 euro
NR:77.00.709.182 >Vliegwiel bouten 5.25 7stuks
+ 5.21 BTW :-*
voor de mesnen die het ook nog willen of gaan bestellen
Arie16v schreef:Ik zal wel vertellen een reparatie waarbij de motor eruit gelift moet worden bij een clio16v is duuuuur.
Mijn autootje moest laatst ook bijna naar de garage ivm problemen, heeft er nu geen last meer van, maar heb toen ff gevraagd wat t gaat kosten, maar hij kwam al op zo'n 600 a 700 euro arbeidsloon ivm het eruithalen van het blok!!!
belachelijk...keb samen met Tijn een blok uit een 16v gelepeld in 2 uurtjes en dan deden we dat beide nog voor het eerst
Monteur had hem in 2 uurtjes er weer draaiend in zitten...
Arie16v schreef:Ik zal wel vertellen een reparatie waarbij de motor eruit gelift moet worden bij een clio16v is duuuuur.
belachelijk...keb samen met Tijn een blok uit een 16v gelepeld in 2 uurtjes en dan deden we dat beide nog voor het eerst
Monteur had hem in 2 uurtjes er weer draaiend in zitten...
Normaal gesprokken kost het meer dan 500 euro om je blok eruit- en erin te bouwen.
Bij de dealer halen ze eerst 1 boutje los en dan koffie dan het moertje en dan weer koffie....enz die gasten zijn erg traag.
Ik alleen haal het blok eruit en er weer in in ongeveer 8 uur.
Spruitstuk moet eraf, veel sucses zit meestal erg vast.
Om het blok uit te bouwen???
Heb er toch wel enkele uitgebouwd (ook Willy's) maar toch altijd het spruitstuk laten zitten.........GEEN probleem!
Het deel wat aan de kop vast zit kan erop blijven zitten alleen het onderste deel (de vlampijp) moet er wel vanaf anders krijg je het blok er haast niet uit.