[Clio 16V] Blok Project !!! gezocht nieuwe bak

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Christian

ik ga over een paar weken mijn blok er uit halen
omdat me krukaskering lek is :(
en even kijken naar men olie pomp

zit er trouwens bij de olie pomp ook een kering?

heeft iemand tips?
Laatst gewijzigd door Christian op wo 30 jul 2003 19:05, 5 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Ga niet je blok eruit halen, alleen maar om de keerring. Die dingen lekken na 15dkm gewoon weer. Zolang ie niet overmatig olie verbruikt en de koppeling niet slipt lekker laten gaan. Ik heb er 40dkm mee gedaan zonder prob;s, geloof me ze doen het allemaal! Als je het dan toch perse wilt doen dan hoeft je blok er niet in het geheel uit, je kunt de bak opzij leggen en dan kun je er zo bij.
Christian

ja bak op zij leggen welke kant dan?
ja is het niet erg dan
want de hele straat zit onder de plekjes van olie :(
Anonymous

Wat is je olieverbuik?

Bak opzij leggen:

Linkerwiel eraf, assen eruit, veerpoot weg en voila je hebt ruimte. Daarna kun je gewoon bak losschroeven en opzij schuiven. Je hebt daarna ruimte genoeg om erbij te kunnen, je koppeling moet eraf dus vervang je die ook.

Olie in de bougieschachten is ook een probleem, ze hebben het allemaal en levert geen prob's op. Gewoon een zwak punt van de opbowu van de motor want het keert binnen de kortste keren weer terug.
Christian

MM ok thnx

ja mischien doe ik het wel maar dan vervang ik gelijk alles ook de distrubutie riem en mischien willi spruitstuk :)
Arjen

Zeeuw schreef:Olie in de bougieschachten is ook een probleem, ze hebben het allemaal en levert geen prob's op.
Geen problemen? Gaat na een tijd toch wel lekker stotteren als de bougies voor de helft in de olie staan :)
Anonymous

Ik heb er nooit prob's mee gehad met olie in schachten, heb het ooit eens vervangen en na 10dkm weer zelfde probleem.
Arie16v

Ik heb ook al een heel tijdje last van olie in mn bougieschachten, geen problemen mee. Heb van de week mn kleppendeksel eraf gehaald, maar de pakkingen waren nog perfect, het enige wat ik gedaan heb is mn schachten ff schoongemaakt en de kleppendeksel er weer opgezet en goed genoeg aangeschroefd hopen dat dat een beetje helpt
Clio16v rules
Ollie

Als je blok genoeg olie slurpt, waar kan dat eigenlijk allemaal zoal aan liggen?
Marcel B.

zuigerveren, lekkage bij de keerringen heb ik van horen vertellen :)
Don't walk the grass... smoke it
Bart V

Christian schreef:MM ok thnx

ja mischien doe ik het wel maar dan vervang ik gelijk alles ook de distrubutie riem en mischien willi spruitstuk :)
Als je alles gaat doen, gewoon je motor eruit halen. Als je alleen je bak demonteert moet je ook best veel slopen, als je ff een stapje verder gaat ligt dat blok er zo naast, en kan je overal mooi bij.

Gr Bart
Anonymous

Vergeet niet dat je bij een 19 het blok er zo uit hebt, bij een clio moet je serieus kloten om het er uit te krijgen en weer terug in, je kunt niet direct het blok verticaal eruit takelen.
Noyd

Hah das dus mooi K*T... want mijn clio gaat volgende week naar de garage voor een nieuwe stuurpomp, koppakking, kleprubbers, en zuigerveren... maar ze halen me het blok er wel uit... zei hij!!

probleem??

Mijn olie verbruik is ongeveer 1liter op 2000 A 2200 km.. :evil:
Never drive faster than your guardian angel can fly...
Abel
Über-Spammer

1 liter op 1000 is nog aceptabel....
Arie16v

Ik zal wel vertellen een reparatie waarbij de motor eruit gelift moet worden bij een clio16v is duuuuur.
Mijn autootje moest laatst ook bijna naar de garage ivm problemen, heeft er nu geen last meer van, maar heb toen ff gevraagd wat t gaat kosten, maar hij kwam al op zo'n 600 a 700 euro arbeidsloon ivm het eruithalen van het blok!!! :evil:
Clio16v rules
jeroen.k

Zeeuw schreef:Vergeet niet dat je bij een 19 het blok er zo uit hebt, bij een clio moet je serieus kloten om het er uit te krijgen en weer terug in, je kunt niet direct het blok verticaal eruit takelen.
Erin is bij een 19 ook nog ff kloten, maar het zal ongetwijfeld vele malen makkelijker zijn dan bij een Clio idd! :D Ga dan ook gewoon allemaal 19 rijden! :D
Christian

nou jongens over een maandje gaat het gebeuren :)
wie kan mij even vertellen welke gereedchapen ik zo als nodig heb :)

en ik hoorde van die jongen die mij gaat helpen als ik ook beter een tandwielmoer een nieuwe voor kon halen want die wouden wel eens afknappen

kom maar op met de tips :D
MyZ

uhhh, motortakel? :D
Christian

Christian schreef:nou jongens over een maandje gaat het gebeuren :)

en ik hoorde van die jongen die mij gaat helpen als ik ook beter een tandwielmoer een nieuwe voor kon halen want die wouden wel eens afknappen

Motortakel
assen steunen
dop 30 voor de aandrijfing
Laatst gewijzigd door Christian op di 29 apr 2003 9:04, 1 keer totaal gewijzigd.
canonballman

dop 30 :)
Christian

nou heb de 2 krukaskeringen gehaald en vliegwiel bouten
koste me totoaal 32.65 :)

nu de distubutie riem nog hopleijk haalt chris of tino die en dan heb ik die zondag >-)
Laatst gewijzigd door Christian op vr 2 mei 2003 13:05, 2 keer totaal gewijzigd.
canonballman

is niet teveel.
Christian

nee vond ik ook nog wel mee vallen

NR:77.00.866.877 >keering 50x68x10 10.64 euro
NR:77.03.087.090 >keering 24, 5x40x8.5 11.55 euro
NR:77.00.709.182 >Vliegwiel bouten 5.25 7stuks
+ 5.21 BTW :-*
voor de mesnen die het ook nog willen of gaan bestellen :)
Christian

moet ik het bloke r uithalen met spruitstuk r aan of die eerst er af halen?
RO 16v

Spruitstuk moet eraf, veel sucses zit meestal erg vast. :(
Christian

thnx roderick zal wel lukken :)
het stelt ook helemaal niks voor zooon keering
Robert dB.

Arie16v schreef:Ik zal wel vertellen een reparatie waarbij de motor eruit gelift moet worden bij een clio16v is duuuuur.
Mijn autootje moest laatst ook bijna naar de garage ivm problemen, heeft er nu geen last meer van, maar heb toen ff gevraagd wat t gaat kosten, maar hij kwam al op zo'n 600 a 700 euro arbeidsloon ivm het eruithalen van het blok!!! :evil:
belachelijk...keb samen met Tijn een blok uit een 16v gelepeld in 2 uurtjes en dan deden we dat beide nog voor het eerst :)
Monteur had hem in 2 uurtjes er weer draaiend in zitten...
Robert dB.

Christian schreef:nou jongens over een maandje gaat het gebeuren :)

zorg dat je een werkplaatshandboek hebt, daar staan alle tips in.
RO 16v

Robert dB. schreef:
Arie16v schreef:Ik zal wel vertellen een reparatie waarbij de motor eruit gelift moet worden bij een clio16v is duuuuur.
belachelijk...keb samen met Tijn een blok uit een 16v gelepeld in 2 uurtjes en dan deden we dat beide nog voor het eerst :)
Monteur had hem in 2 uurtjes er weer draaiend in zitten...
Normaal gesprokken kost het meer dan 500 euro om je blok eruit- en erin te bouwen.
Bij de dealer halen ze eerst 1 boutje los en dan koffie dan het moertje en dan weer koffie....enz die gasten zijn erg traag.
Ik alleen haal het blok eruit en er weer in in ongeveer 8 uur.
Robert dB.

RO 16v schreef: Bij de dealer halen ze eerst 1 boutje los en dan koffie dan het moertje en dan weer koffie....enz die gasten zijn erg traag.
idd :lol: :lol:
Michael (Storm)

zorg dat je een werkplaatshandboek hebt, daar staan alle tips in.[/quote]

kun je die bij reno koopen of is daar moelijk aan te komen??
Christian

ja die heb ik zondag in mijn bezit :D
Christian

en ook een nieuwe uitlaat devil 85MM
en hopelijk neem chrisje mijn distubutie set mee :D
canonballman

Spruitstuk moet eraf, veel sucses zit meestal erg vast.
Om het blok uit te bouwen???
Heb er toch wel enkele uitgebouwd (ook Willy's) maar toch altijd het spruitstuk laten zitten.........GEEN probleem!
RO 16v

canonballman schreef:
Spruitstuk moet eraf, veel sucses zit meestal erg vast.
Om het blok uit te bouwen???
Heb er toch wel enkele uitgebouwd (ook Willy's) maar toch altijd het spruitstuk laten zitten.........GEEN probleem!
Het deel wat aan de kop vast zit kan erop blijven zitten alleen het onderste deel (de vlampijp) moet er wel vanaf anders krijg je het blok er haast niet uit.
Plaats reactie