Tijden van renaults van 0 tot 100 km/u

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
gille
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef::( gaat niet echt goed volgens mij.

weinig reactie.

400 meter euh.. even kijken.

ik moet het ergens hebben.
heb je de filmpjes gezien Maik.
die 21T heeft gewoon opgeschroevde turbo,chip en NOS, 305 pk
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Gaat niet goed.
kan niet downloaden.
site geeft geen reactie.
gille
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:0-60 4.89sec
0-100 10.50sec
S.Q.M 13.25 @ 108.36mph
heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee,wakker worden kerel,is 0-60 mijl he(das ongeveer 96 m )
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

i know.

dus er moet 0,3 bij ongv.

dan heb je 100km/u

dit is van die orange Ktec auto.
gille
Contacteer:

kijk ff op de site zelf
http://www.renault21turbo.com/
en klik dan op deze reportage,
SW-CC SATURDAY SHOWDOWN - LLANDOW - 5TH APRIL

kan je rechtstreeks vand e site downloaden
-Ray-
Contacteer:

0-100 10.50sec
S.Q.M 13.25 @ 108.36mph
ja dat is lang niet die 3,nogwat seconden waar je het net over had...
Immer wieder die verdammte Holländer
gille
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:i know.

dus er moet 0,3 bij ongv.

dan heb je 100km/u

dit is van die orange Ktec auto.
en van die rode 21T(quadra 4x4) ook ,was op een sprintdag ergens in WALES,hij was daar 2de algemeen,verloor alleen van een evo 6
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

-Ray- schreef:
0-100 10.50sec
S.Q.M 13.25 @ 108.36mph
ja foutje van mij.

ipv 3.89 moet het 4.89 zijn.

maar ik weet nog wel een auto alleen die heeft 2 motoren en dan weet ik er nog 1 alleen die heeft NOS.

maar dat is dus even niet wat we nu bedoelen.

zoals ik dit nu zie moet ik wel 6sec kunnen halen :lol: ipv 5 whahaha...
-Ray-
Contacteer:

dank u
dank u
Immer wieder die verdammte Holländer
Bart V

Bart V schreef:ff ouwe koeien uit de sloot gevist :D

Maar WIE gaan er allemaal sprinten in Rosmalen, en op welke dag?????? Ik ben wel benieuwd.

Gr Bart
Oke, de gene die uit de bovenstaande reply's het antwoord voor mijn vraag kan halen krijgt een krat bier :wink:

Gr Bart
Turbo Marco

Met een goede versnellings bak onder een standaard gtt van 10jr mits goed onderhouden rijd je een standaard willy toch echt wel zoek :D

maar dan moet je wel een beetje kunnen rijden :p

greetz Marco
rasit..

Maik (WOOFER) schreef:
-Ray- schreef:
0-100 10.50sec
S.Q.M 13.25 @ 108.36mph
ja foutje van mij.

ipv 3.89 moet het 4.89 zijn.

maar ik weet nog wel een auto alleen die heeft 2 motoren en dan weet ik er nog 1 alleen die heeft NOS.

maar dat is dus even niet wat we nu bedoelen.

zoals ik dit nu zie moet ik wel 6sec kunnen halen :lol: ipv 5 whahaha...
ja ik weet ook nog een heleboel van zulke auto's maar daar rijdt mijn auto niet harder van :lol:
Tom
Moderator
Car: MB

Turbo Marco schreef:Met een goede versnellings bak onder een standaard gtt van 10jr mits goed onderhouden rijd je een standaard willy toch echt wel zoek :D

greetz Marco
dit denk ik toch niet als die willi ook in goede staat met goede bak. Het zal zeeeeeeeeer weinig schelen maar de willi zou een fractie sneller moeten zijn. Al geef ik toe dat het te verwaarlozen is. Ga je echter 120+ rijden dan rijd je een GTT gewoon zoek
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Turbo Marco

Tom schreef:
Turbo Marco schreef:Met een goede versnellings bak onder een standaard gtt van 10jr mits goed onderhouden rijd je een standaard willy toch echt wel zoek :D

greetz Marco
dit denk ik toch niet als die willi ook in goede staat met goede bak. Het zal zeeeeeeeeer weinig schelen maar de willi zou een fractie sneller moeten zijn. Al geef ik toe dat het te verwaarlozen is. Ga je echter 120+ rijden dan rijd je een GTT gewoon zoek
Hmm dan ben ik zeker geen goede Willy chaufeurs tegengekomen :lol: ik ben het wel met je eens dat een Willy een gtt op hogere snelheid achter zich laat,maar niet schrikbarend het zal niet veel schelen.
Gelukkig hoef je bij een gtt niet zo veel geld neer te leggen om een willy tot de 180kmh het nakijken te geven >-)

greetz en trek het je niet teveel aan Marco
Tom
Moderator

ik trek me ook niets aan hoor :D .

Ik heb zelf twee jaar (een goede en standaard) GTT gereden (nu willi)en weet dus hoe snel ze zijn. naar 100 is er ook bijna geen verschil. Maar boven de 120 scheeld het echt veeeeeel hoor (bij een standaard GTT he, daar hebben we het over). Ik heb vaak zat op de snelweg naast een willi en clio 16v gereden met mijn GTT en die kon ik heel even bijhouden maar daarna zie je ze gewoon erg ver uitlopen.
Turbo Marco

een standaard gtt legt het idd wel af tegen een willy op hogere snelheid {zoals ik al eerder vermelde}maar het is niet zo dat je de willy 5minuten later pas weer tegen komt,het maakt ook verder niet uit hoor want beide autoos hebben zo hun charmes.

greetz Marco{die nu toch echt gaat pitten}
r5alpine-turbo

tja waarom meet je zelf niet die tijden eens op?op je mobiele telefoon zit vast wel een stopwatch!

daar ben ik wel eens benieuwd naar,wel rekening houden dat je kilometerteller een bepaalde afwijking heeft natuurlijk.hoeveel ligt eraan,kan wel eens oplopen tot 10%!

9,1 voor een at is niet echt snel en het zou wel eens kunnen kloppen maar het snelheidsgevoel is wel heel hoog.

veel mooie herrie,stugge vering,lekker kort bakkie.

ps zo'n meting zal niet echt opjectief zijn natuurlijk :)
Anonymous

HEt 0-100 verhaal blijft grotendeels een kwestie van chauffeur...Probeer maar eens 4 x achter elkaar een zelfde tijd te klokken, zal je niet lukken. Ikzelf vind de tussensprint tijden veel interessanter, het zegt iets over de auto en verder niets over de chauffeur, gewoon plank en klaar. Meet je tijden eens van 40-100 in 2 80-120/160 in 3/4/5 en ev 6. Tis in principe hetzelfde als een rollende start alleen zegt dit nog meer over de soepelheid van de auto en het zegt niets over de kunsten van de chauffeur.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Zeeuw schreef:HEt 0-100 verhaal blijft grotendeels een kwestie van chauffeur...Probeer maar eens 4 x achter elkaar een zelfde tijd te klokken, zal je niet lukken. Ikzelf vind de tussensprint tijden veel interessanter, het zegt iets over de auto en verder niets over de chauffeur, gewoon plank en klaar. Meet je tijden eens van 40-100 in 2 80-120/160 in 3/4/5 en ev 6. Tis in principe hetzelfde als een rollende start alleen zegt dit nog meer over de soepelheid van de auto en het zegt niets over de kunsten van de chauffeur.
Helemaal mee eens... Ik vraag me wel eens af hoe ze die 0-100 tijden gemeten hebben bij de fabrikant. Hoeveel blokken/bakken hebben ze daarbij gemold? Aan die 7,8 kom ik nooit in mijn Williams, dat weet ik zeker. Die tussensprints zijn ook veel leuker, trouwens, maar da's een ander verhaal. :)
Tom
Moderator

die tijden moet je idd altijd met een korreltje (of korrel) zout nemen, daar hebben ze in veeel gevallen idd flink wat voor kapot moeten rijden om net nog even die ene tiende seconde eraf te peuteren. Maar van de andere kant, daar heeft iedere auto natuurlijk last van, dus in principe heft dat verschil zich grotendeels op.

@ Marco, nee tuurlijk geen 5min aangezien een GTT ook een zeer snelle auto is. Maar het is toch echt een heeeeeeel stuk meer dan twee of drie auto lengtes. Een clio loopt op die snelheid gewoon harder en gaat langer door. :wink:
GTI1-G60

[quote="Merijn]
Helemaal mee eens... Ik vraag me wel eens af hoe ze die 0-100 tijden gemeten hebben bij de fabrikant. Hoeveel blokken/bakken hebben ze daarbij gemold? Aan die 7,8 kom ik nooit in mijn Williams, dat weet ik zeker. Die tussensprints zijn ook veel leuker, trouwens, maar da's een ander verhaal. :)[/quote]

Kijk die is realistisch!

Probeer maar eens echt die tijd te halen die de fabrikant opgeeft.
En een 0-100 11sec tijd kan iedere gek rijden.
Maar een 7sec of een 8 sec.!
Dat is andere koek.
(laat staan van 5sec!)

Theoretisch moet mijn auto hard van 0-100 kunnen.
Praktisch zit ik achter het stuur, en heb te maken met banden en asfalt.
Nou ik heb het diverse keren geprobeerd, maar sneller dat een 8sec lukt mij haast niet.

Dus je kunt stellen:
-ik ben een chauffeur van niks
-banden werken niet mee
-asfalt is te glad
-auto is niet goed

Oja en ZELF klokken en een sprintje trekken werkt dus niet!
Enige manier is of een tijdlus, of maar minder naukeurig, iemand in de auto laten klokken.
Daarom is een 1/4 mile sprint veel beter om een inzicht in de prestaties van de auto te krijgen.
Panoramix

Nou waag ik me niet vaak een stoplichtsprintje, vanaf 80km/h doortrekken is net zo veel fun, maar ik kan een grijns niet onderdrukken als ik met mijn 15 jaar oude barrel een muppet in een nieuwe leasebak helemaal zoek rij.
marcel16v

Bart V schreef:Marcel, heb jij wel eens met je 19 tegen een 205 gti gereden??
Ja, verleden week nog bij het stoplicht bij Gieten (N34), de ongeveer de eerste 80 meter is de GTi sneller. maar daarna reed ik er gewoon bij weg. Dit ligt voornamelijk aan het feit dat de 19 pas bij 4500 toeren op gang komt. (het betrof hier trouwens een 122 pk versie GTi, dus de versie na 1991, die van voor 1991 rijdt ik dus ook niet weg :( )
Tazzman

Het valt mij op dat ze bij de Peugeots 205 GTIs en 309 GTI 16s de latere versies LANGZAMER hebben "gemaakt" (?) dan de eerdere versies.

Enig idee waarom dat zo is?
Robert dB.

misschien zijn ze zwaarder geworden door veiligheidsmaatregelen?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Daat heeft denk ik te maken met milieu eisen. Kat. verplicht en zo...
Panoramix

Stel dat ik mijn lompe bak van bijna 1400 kilo zou gaan strippen en een kilo of 100-200? zou weten thuis te laten. Dan vraag ik me wel af hoeveel sneller de auto ervan zou worden. Van 1366 kilo naar 1166 kilo moet je toch kunnen merken.
Robert dB.

Panoramix schreef:Stel dat ik mijn lompe bak van bijna 1400 kilo zou gaan strippen en een kilo of 100-200? zou weten thuis te laten. Dan vraag ik me wel af hoeveel sneller de auto ervan zou worden. Van 1366 kilo naar 1166 kilo moet je toch kunnen merken.
natuurlijk! kijk maar eens hoe snel je wagen is met 4 volwassenen erin. Vergelijk dat maar eens als alleen achter het stuur zit....
Tjabel
Car: Alpine/5gtt/16v
Contacteer:

wat een gezeik hier over 0-100 :D de een heeft een nog groter verhaal dan de ander en hoe meer reacties er komen hoe sneller de auto's(maik) met z'n 3 seconden :lol: :lol:
Ik denk dat ik maar een handel ga beginnen in aandrijfasssen en motorsteunen met al dat gerace van jullie. 8)
Wees blij dat die renault elke start. :lol:
Tjabel
Car: Alpine/5gtt/16v
Contacteer:

Wees blij dat die renault elke start. :lol:[/quote]
Sorry ik bedoelde dus dat ik blij ben dat die elke ochtend start. :)
Marcel B.

Tjabel schreef:Wees blij dat die renault elke start. :lol:
Sorry ik bedoelde dus dat ik blij ben dat die elke ochtend start. :)[/quote]

Dan kan je net zogoed een 1.0l R5TL kopen ofzo, die zal met dezelfde regelmaat starten, en kost een STUK minder...
Don't walk the grass... smoke it
clio_rally
Contacteer:

Gewicht verliezen is vrij nuttig in een sprint. In principe is 10% minder gewicht (in dit geval dus 140kg) ook een 10% hogere acceleratie. Natuurlijk verandert dit nog door wrijving etc, maar komt het wel ongeveer op neer. De rally RS is echt een stuk sneller dan een normale RS en wij hebben er niet veel aan gedaan qua vermogen (zeg maar niks), maar hij is wel zo'n 10 lichter...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Marcel B.

Ik vind het zelf ook een merkbaar verschil als er niemand anders in de auto zit behalve ik.

Als je dan een tijdje hebt rondgereden met iemand naast je, en daarna weer even alleen mag toeren denk je echt van... WOAH wat is ie toch lekker snel en geef je em weer een aai over de motorkap als je weer thuis bent :)
Don't walk the grass... smoke it
r5alpine-turbo

3 extra personen is toch iets van 240 kilo extra(uitgaande van 80 kilo per persoon)
Michiel

Tazzman schreef:Het valt mij op dat ze bij de Peugeots 205 GTIs en 309 GTI 16s de latere versies LANGZAMER hebben "gemaakt" (?) dan de eerdere versies.

Enig idee waarom dat zo is?
Komt idd door de kat. Scheelt geloof ik iets van 8pk ofzo!!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Plaats reactie