Problemen stuurgevoeligheid GTT

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Anonymous

Goedenavond,

Zit momenteel weer aardig te hobbyén en ben het volgende tegengekomen dat ik graag met jullie wil delen ;)
Ze had de laatste tijd wat het probleem dat waneer ik met een snelheid vanaf ongeveer 60 kilometer per uur rechtdoor reed ze soms plotseling naar links schoof. niet voelbaar in het stuur en met een kleine correctie weer goed. Nu ben ik toen maar eens gaan kijken en zag dat de antirollbar uiteinden niet meer helemaal jofel in zn rubbers hing. Deze heb ik dus vanavond nieuw gemonteerd met als gevolg dat het gezwieper alleen maar erger geworden is. Als ik nu ongeveer 120 rij op de snelweg en licht naar links, daarna naar recht stuur hij wel erg heftig en freaky stuurt. Heb mn schokdempers afgelopen week laten testen en deze waren te hard. Thevens heb ik over klinkerweggetjes een vrij constant getik en geklepper uit de richting van deze dingen.

Ik zou het zeer op prijs stellen om wat feedback te krijgen over hoe en wat het allemaal kan zijn..

Wielen zijn niet origineel meer maar 16"
Met als bijkomende vraag voor als het wel nieuwe schokdempers worden hoever deze dan nog kunnen zakken. Minimum is 3,5cm van apex geloof ik. Maar moet wel passen natuurlijk....

groeten,
Jeroen
Daaf (Davy)

CycoMiko schreef:Goedenavond,

Zit momenteel weer aardig te hobbyén en ben het volgende tegengekomen dat ik graag met jullie wil delen ;)
Ze had de laatste tijd wat het probleem dat waneer ik met een snelheid vanaf ongeveer 60 kilometer per uur rechtdoor reed ze soms plotseling naar links schoof. niet voelbaar in het stuur en met een kleine correctie weer goed. Nu ben ik toen maar eens gaan kijken en zag dat de antirollbar uiteinden niet meer helemaal jofel in zn rubbers hing. Deze heb ik dus vanavond nieuw gemonteerd met als gevolg dat het gezwieper alleen maar erger geworden is. Als ik nu ongeveer 120 rij op de snelweg en licht naar links, daarna naar recht stuur hij wel erg heftig en freaky stuurt. Heb mn schokdempers afgelopen week laten testen en deze waren te hard. Thevens heb ik over klinkerweggetjes een vrij constant getik en geklepper uit de richting van deze dingen.

Ik zou het zeer op prijs stellen om wat feedback te krijgen over hoe en wat het allemaal kan zijn..

Wielen zijn niet origineel meer maar 16"
Met als bijkomende vraag voor als het wel nieuwe schokdempers worden hoever deze dan nog kunnen zakken. Minimum is 3,5cm van apex geloof ik. Maar moet wel passen natuurlijk....

groeten,
Jeroen
Kijk eens naar je rubbers van je wishbone ophanging. Komt wel eens voor dat die verrot zijn door grote wielen :D Effe vervangen door Polyurethaan rubbers.
marco

ken het ook niet het schokbreker lager zijn ??,het ken ook die schotel zelf zijn van de schokbreker dat die himmelen is ,heb hetzelfde probleem en bij mij was het dus rubber en schotel,heel wazig weggedrag ,af en toe echt een slinger naar rechts,ik zou die ff nakijken als ik jouw was

greetz marco
Anonymous

eyy daaf,
die rubbers van de wishbone zeg je... als ze op een brug zou staan met steunen onder de voorkant zodat de wielen los hangen zou ik speling moeten kunnen voelen op deze verbinding van subframe op wishbones?? Heb dit namelijk getest vorige week maar kon daar niet echt speling op ontdekken....

ennehh Marco,
hoe check is die schotels boven op mn schokbrekers?
Riël
Über-Spammer

Wiel van de grond, schokbreker vastpakken en wiebelen ermee.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Anonymous

ahhh, gaan we zo ff teste
bedankt :)
Riël
Über-Spammer

Je merkt dat ie heen en weer kan bovenin de veerpoot, zie je in dat gat tussen die 2 schoefjes. Die speling merk je erg aan 't stuur, en komt vrij vaak voor. Nieuwe lagers daar kosten iets van 30 euro.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie