Niet schaven!!!
MDF is echt heel naar spul waar al je gereedschap binnen 3 seconden bot op is. Tenzij je iets bij de hand hebt om je schaaf te slijpen gaat dit het echt niet worden.
renault logo hoedenplank...
hiervoor gebruiken wij een houtrasp ... dit gaat in MDF geweldig snel (als het alleen maar afschuinen is, en geen 10 cm wegraspen) .
Bruno
[/b][/i]
Bruno
[/b][/i]
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Of gewoon met de decoupeerzaag... Werkt ook perfect 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
? Ik werk dagelijks met mdf en dat is echt erg zacht spul. Met een schaaf haal je er zo een stuk vanaf. En ik weet ook niet wat voor gereedschap jij hebt maar zo snel is een schaaf echt niet bot.Matijs schreef:Niet schaven!!!
MDF is echt heel naar spul waar al je gereedschap binnen 3 seconden bot op is. Tenzij je iets bij de hand hebt om je schaaf te slijpen gaat dit het echt niet worden.
5 GT Turbo '88 GT5
bovenfrees ..... helemaal snel klaar 

there is no spoon.
MDF is grotendeels lijm, en dat is echt de ziekte voor scherp gereedschap. En een schaaf(of een andere beitel) werkt alleen goed als hij echt heeel scherp is. Ga met die MDF schaaf van jou maar eens een goed stuk hout proberen te schaven...Roy schreef:? Ik werk dagelijks met mdf en dat is echt erg zacht spul. Met een schaaf haal je er zo een stuk vanaf. En ik weet ook niet wat voor gereedschap jij hebt maar zo snel is een schaaf echt niet bot.Matijs schreef:Niet schaven!!!
true true..
bedoel je dan niet dat hardboard of hoe heet dat hout ook, dat hout dat is vervaardigd uit geperste houtsnippers...brokkelt zo af als het te nat wordt...
bedoel je dan niet dat hardboard of hoe heet dat hout ook, dat hout dat is vervaardigd uit geperste houtsnippers...brokkelt zo af als het te nat wordt...
jouw schaaf is ook niet van kinzo denk ik ...Roy schreef:MDF is geperst karton dude. En met mijn shaaf kan ik alles schaven zowel multiplex, mdf of ander hout.
there is no spoon.
-
Geen gelul! MDF schaven is echt heel izi en je schaaf wordt er echt niet gauw bot van. Ik heb al weet ik hoeveel baskisten en spul geschaafd met ons electrische schaafmachine en dat ding loopt nog als een..... uh Impreza 555 WRC 

Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
My only limit, is the limit of my car!
Ik heb gewoon een mdf hoedenplank, renault logo erop getekend, dit eruit gefrased (schrijf je vast niet zo) en deze geplaast. Stof erover heen en aan de onderkant neon. De gloed komt door het stof heen en je hebt je renault logo !!!
Heb je hier een fotootje van?Spervuur schreef:Ik heb gewoon een mdf hoedenplank, renault logo erop getekend, dit eruit gefrased (schrijf je vast niet zo) en deze geplaast. Stof erover heen en aan de onderkant neon. De gloed komt door het stof heen en je hebt je renault logo !!!

Ik heb het gezien bij spervuur. Helaas geen foto van. Zal wel ff kijken of we er een paar kunnen maken
Laatst gewijzigd door SimonBalk op vr 25 apr 2003 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Car: Megane
oke ik weet dat het bijna weekend is maar om dan maar bezopen achter de pc te gaan zitten 

Hier een voorbeeld van hoe ik het gedaan heb, het reneult logo uit de plank, en daar had ik dan neon onder zitten. Dit had ik bij de foto weggehaald, maar het is natuurlijk een optie. De neon schijnt door het gat heen en geeft je stoffering een rode gloed met het renault logo erin !!
[img]http://www.spervuur.nl/car02-big.jpg[/img]
[img]http://www.spervuur.nl/car02-big.jpg[/img]
Oke, ik heb even wat betere foto's van mijn auto en van de hoedenplank enzo op een site gezet die ik even snel in elkaar heb gezet. Dus als je geinteresseerd bent kan je even een kijkje nemen op http://www.spervuur.nl/clio