[R5GTT]Motorisch verschil phase 1&2.
- Geert Claes
Verbeter mij indien nodig, maar ik geloof watergekoelde turbo, en een pingelsensor, samen goed voor 5 PK verschil.

Mijn fase 2 van 88 had de onsteking ook in de motor ruimte hangen. Ik heb wel een pingel sensor. Het verschil tussen fase 1 en 2 is motorisch nog een iets andere klephoek in de kop , waardoor de motorkarestiek iets is verandert. En hier zullen die 5 pk meer wel het meeste uitkomen. Ook is bij een fase 2 de plaat boven op de voor schokbrekers anders.
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... ght=phase1
Is al eens eerder besproken. Wat de search knop wel niet kan doen
Is al eens eerder besproken. Wat de search knop wel niet kan doen
There will be plenty of time to rest when your dead
Er zijn ook nog 'tussenfases'. Verder is de carterontluchting anders en de klephoek, wat denk ik de karakteristiek beinvloed. (phase 1 wordt door de meesten als 'agressief' benoemd, phase 2 is wat liever).
afvoer van de olie(turbo naar carter) is ook iets anders,ph1 heeft smaller buisje dat uit carter steekt voor verbinding slang.
Volgens mij is het echt zo! Ik heb al in allebei gereden, en een phase 2 rijdt gewoon 'nieuwer'. Mooier. Ik denk dat door de klephoek, de (betere) onsteking etc de wagen nog mooier loopt. Vandaar ook 5 pktjes extra. Een phase 1 is veel rauwer. Spreekt mij veel meer aanChris schreef:Volgens mij zit dat tussen de oren.Ruud schreef:Het reageren van de motor op het moment dat je gasgeeft is volgens sommige mensen wat feller bij een fase 1.

Echt een verklaring kan ik niet geven, misschien es een rollenbanktest van allebei de auto's bekijken, dan zie je denk ik verschil.
Heb je niks meer aan. Autos zijn nu al 16 jaar oud, en hebben niet alleen vermogen verlies, maar ook een hoop andere dingen. Ze hebben niet meer hetzelfde vermogen en koppelkromme als in het begin. Dus vergelijken is eigenlijk niet echt iets wat nog nut heeft. Maar er moeten toch wel uitdraaien zijn van de autos toen ze pas op de weg waren.Riël schreef:Volgens mij is het echt zo! Ik heb al in allebei gereden, en een phase 2 rijdt gewoon 'nieuwer'. Mooier. Ik denk dat door de klephoek, de (betere) onsteking etc de wagen nog mooier loopt. Vandaar ook 5 pktjes extra. Een phase 1 is veel rauwer. Spreekt mij veel meer aanChris schreef:Volgens mij zit dat tussen de oren.Ruud schreef:Het reageren van de motor op het moment dat je gasgeeft is volgens sommige mensen wat feller bij een fase 1.
Echt een verklaring kan ik niet geven, misschien es een rollenbanktest van allebei de auto's bekijken, dan zie je denk ik verschil.
Maar Riël heeft wel gelijk. Phase 1 staat er echt voor bekend dat die een stukje agressiever is ondanks dat die minder vermogen heeft. Heb zelf ook in een phase I gereden ORGINEEL en die was niet alleen agresiever, maar ook nog sneller dan mijn Phase II. Zelfs met verhoogde druk had ik moeite om hem bij te houden. Hij trok naar 100 in 7.5/7.6 sec met 2 man erin. Ik deed er 7.2 sec over. Maar hij had orginele druk en ik rond de 1.1
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
om maar effe in het verlegde te blijven van dit onderwerp.
hoort er op de ontsteking van een gtt ook een vacuum aansluiting te zitten en heeft iemand hier misschien een duidelijk plaatje van.
hoort er op de ontsteking van een gtt ook een vacuum aansluiting te zitten en heeft iemand hier misschien een duidelijk plaatje van.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Die vacuum aansluiting is voor je onstekingsvervroeger als ik het goed heb. Ik heb er alleen geen plaatje van.
En wat Riel zegt heb ik ook ondervonden, een Phase 1 rijdt wat minder soepel, wat nerveuzer. Maar wel fijner en voor het gevoel sneller.
En wat Riel zegt heb ik ook ondervonden, een Phase 1 rijdt wat minder soepel, wat nerveuzer. Maar wel fijner en voor het gevoel sneller.
Vacuumaansluiting is een must hoor, gaat anders geheid naar de kolere zonder. Heb nog een onsteking liggen.
-
een watergekoelde turbo zat toch ook op de latere phase1 modellen.
btw ik heb een 88er phase 1 met watergekoelde turbo
greetz Marco
btw ik heb een 88er phase 1 met watergekoelde turbo
greetz Marco
Ik ook een 87ér met watergekoeld. maar de turbo buiten beschouwing gelaten als zijnde 'motorisch' was 't dat toch wel.
-
Ik had in 1993 eens een proefrit gemaakt in een phase2 en zij tegen de verkoper dat de 5 niet in orde was want het ding was niet vooruit te branden,de gtt die ik toen had was10x sneller{beetje overdrijven}wat ik toen nog niet wist was dat de phase1 van mij met een defecte wastegate rondreed
Ach dat was toen
greetz marco

Ach dat was toen

greetz marco