Koppelingskabel Clio 16V

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Hallo,

Kan mij iemand helpen aan een plaatje die laat zien hoe de koppelingskabel bij het pedaal moet lopen.

De kabel zelf lag er in een 20 min. in, maar het aansluiten op het pedaal wil niet lukken :(. Ben niet een van de smalste dus kan er wat lastig bij :) .
-=Chuckie=-
Contacteer:

Tom
Moderator
Car: MB

ziet er vrij logisch uit
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Anonymous

Bedankt voor het plaatje !!!

Ziet er inderdaad logisch uit, maar is wat lastig om te zien als je er niet goed bij komt, de achterkant dan.
Marc

Zorg er wel voor dat het tandwieltje van het stel- mechanisme helemaal ontspannen is anders kunnen er tandjes afbreken tijdens intrappen, zoals bij mij :evil: :(

Cheers
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Marc schreef:Zorg er wel voor dat het tandwieltje van het stel- mechanisme helemaal ontspannen is anders kunnen er tandjes afbreken tijdens intrappen, zoals bij mij :evil: :(

Cheers
Daar kan mijn probleem wel eens vandaan komen... Wat krijg je voor effect als je dit niet goed monteerd? Er breken tandjes af, maar gaat ie dan ook herrie maken (kraken/schuren)?
Serge1916V

Waar zitten die tandjes dan ?
Staan die op de afbeelding ?

Gr
Serge
Serge1916V

Merijn schreef:
Marc schreef:Zorg er wel voor dat het tandwieltje van het stel- mechanisme helemaal ontspannen is anders kunnen er tandjes afbreken tijdens intrappen, zoals bij mij :evil: :(

Cheers
Daar kan mijn probleem wel eens vandaan komen... Wat krijg je voor effect als je dit niet goed monteerd? Er breken tandjes af, maar gaat ie dan ook herrie maken (kraken/schuren)?
Volgens mij heb ik dat ook en dan heb je dus als je de pedaal intrapt dat ie niet helemaal goed terugkomt.....of is dit weer wat anders ? :)
Ik hoor en voel hem soms wel goed terugkomen...trouwens bij mij is dat alleen bij warme motor!!
Merijn
Über-Spammer

Serge1916V schreef:
Merijn schreef:

Cheers
Volgens mij heb ik dat ook en dan heb je dus als je de pedaal intrapt dat ie niet helemaal goed terugkomt.....of is dit weer wat anders ? :)
Ik hoor en voel hem soms wel goed terugkomen...trouwens bij mij is dat alleen bij warme motor!!
Dit probleem heb ik dus ook exact op die manier... :( En alles is splinternieuw.
Serge1916V

Ik krijg binnenkort versnellingsbak en koppeling van Ploegah clio!! Dus die gaat eronder en er gaat een nieuwe kabel op.

Er moet iets niet goed zijn bij die drukgroup :(
Serge1916V

Dit probleem heb ik dus ook exact op die manier... :( En alles is splinternieuw.
Merijn, heb je dan ook als je motor warm is en je rijdt bv op de snelweg, en voelt dan met je linker voet de koppeling dan je hem (soms) half ik kunt trappen ---> zonder druk ?!
Merijn
Über-Spammer

Niet zo extreem, maar daar komt het wel op neer, ja...
Anonymous

mmmm, dat tandwieltje heb ik niet gecontrolleerd. Dat zal ik vanavond maar eens ff doen, ik heb er nog niet mee gereden (motor weer 8) )
Serge1916V

Merijn schreef:Niet zo extreem, maar daar komt het wel op neer, ja...
Een jaar geleden was dit ook niet zo erg ja :)
Maar als je ermee wacht dan word het steeds erger en steeds sneller als je motor warm is :-*

Hierdoor kan je ook niet ontspannen rijden, moet de hele tijd extra aandacht aan die koppelingsding geven.

Als ik in de laguna van mijn ouders rij dan lijkt dat wel een koningswagen :p zo fijn rijd dat ding.
Merijn
Über-Spammer

Ik heb het alweer aangekaart bij mijn monteur en die gaat er weer naar kijken. Als het niet naar mijn zin is dan halen ze het maar weer uit elkaar... :(
Plaats reactie