Ik heb nu ook een Clio 16V

THNX?
1 ?Kees_X schreef:Heu mensen,
Ik heb nu ook een Clio 16Ven ik vroeg me af hoe zit dat met chiptuning? Hoeveel Peekaas kan je hooguit meer krijgen met zo'n race chip en is het z'n geld waard... Heeft er iemand misschien ervaring?
THNX?
Aanrader! Ik heb dan zelf wel een Willie maar de chip van Menno bevalt erg goed. Het is niet zo dat je vermogen sterk omhoog gaat maar de auto reageert wel veel feller.RO 16v schreef:Je kan het ook aan Dennis 16V of Menno vragen, zei leveren een chip voor 150 euro (als ik het goed had).
in princiepe wat jij wil. inbouwen zit normaal bij de prijs in van die 150 euro. wil je het zelf doen. dan kost het minder.[rsi]peerke schreef:Monteren jullie die chip dan ook?
misschien iets voor mijn -volledig standaard- williams?dennis16v schreef:in princiepe wat jij wil. inbouwen zit normaal bij de prijs in van die 150 euro. wil je het zelf doen. dan kost het minder.[rsi]peerke schreef:Monteren jullie die chip dan ook?
normaal wat ik doe is ik vraag het computernummer.
ik zoek een bijpassende computer uit uit mijn voorraadje computers.
en we ruilen jouw computer om met de (snelle)mijne.
die komt weer in me voorraadje terecht.
mmm geen RSIdennis16v schreef:heb alleen computers voor 19 16v en 16v clio liggen, maar willie is geen probleem, en scheeld nog iets meer als bij een 16v
F7P is gemaakt voor aardig hoge toerentallen, daar kan 't in principe tegen.Bart V schreef:Die meer toeren lijken mij eerder verneukeratief voor je blok, ding is er niet voor gemaakt, en bovendien valt er kwa trekracht niks te halen in dat "extra" toerengebied. Ze zetten er niet voor niks een begrenzer op.
Gr Bart
Fout...Bart V schreef:Die meer toeren lijken mij eerder verneukeratief voor je blok, ding is er niet voor gemaakt, en bovendien valt er kwa trekracht niks te halen in dat "extra" toerengebied. Ze zetten er niet voor niks een begrenzer op.
Het is inderdaad handig om 98 te gaan tanken.Johnny_r82 schreef:Ik zit zelf ook erg te twijfelen of ik een andere chip in mn 16v wil.
Maar wat zijn de nadelen van zo'n chip. Ik hoor namenlijk wel vaak dingen van dat je dan voortaan euro98 moet gaan tanken en dat ie in de winter moeilijker start en dat ie met koude motor soms erg schokkerig rijd. Hoeveel is dara van waar bij deze chip??
voor de heren met een nieuw type clio en clio 1 rsi:Rory schreef:Hier ben ik ook HEEL benieuwd naar!!!Martijn *Baccara* Posted:
En voor een Clio II 1.6 16v?
Nounounounounounou?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:voor de heren met een nieuw type clio en clio 1 rsi:Rory schreef:Hier ben ik ook HEEL benieuwd naar!!!Martijn *Baccara* Posted:
En voor een Clio II 1.6 16v?
Nounounounounounou?
http://www.ringsleutel.nl
erg goed en aardig goedkoop
een chip op maat
dus meer rendement zeker als er al het een en ander aan de auto gedaan is
meestal voor echt winst willen ze wel dat je al een betere inlaat constructie (openluchtfilter enz.)hebt en een sportuitlaat
ook voor dat soort dingen kan je bij hun terecht
als je je clio (16v) hebt gechipt is het zeker aan te raden om 98 te gaan tanken (je haalt dan het maximale uit je chip tuning, en meestal gaan ze er vanuit dat je ook 98 tankt). bij een originele computer/chip zal ie er iets zuiniger van gaan lopen.Christian schreef:dus ik kan nu al beter 98 gaan tanken ?
maar je merkt het dus niet echt
en ik kan als ik moet tanken er nu gewoon 98 bij in doen? omdat er altijd nog een beedje 95 in zit dat kan wel samen?