[Williams] Oliedruk

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anonymous

Hoe hoog mag de oliedruk in een clio williams zijn om optimaal te draaien?
AUB antwoord naar christophvaningelgem@belgacom.net[/quote]
-Ray-
Contacteer:

Hallo! Welkom op het forum! Stel je even voor in het topic Wie is wie? :)

Volgens mij is dat ongeveer 5 bar, correct me if i am wrong?
Immer wieder die verdammte Holländer
Marcel B.

Belgische Willie schreef:Hoe hoog mag de oliedruk in een clio williams zijn om optimaal te draaien?
AUB antwoord naar christophvaningelgem@belgacom.net
[/quote]

Uhh nou, om precies te zijn, 5 bar (wat Ray zegt) is bij koude motor, maar dan draait ie nog niet optimaal natuurlijk (en is het aan te raden om dus ook niet keihard te gaan lopen scheuren), bij een hogere olietemperatuur (80 graden ofzo, is wel aardig) is het 1.5 a 2 bar of zoiets, en dan kan je wel lekker trappen
Don't walk the grass... smoke it
Tom
Moderator
Car: MB

koud rond de 5. daarna zakt ie langzaam terug en bij warme motor zou die tussen de 2 en de 2.5 moeten liggen (is natuurlijk afhankelijk van het toerental). bij een koude motor zakt ie niet bij stationair toerental en bij een warme motor zal ik terug vallen tot 0 a 1 bar
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb er net effe op gelet, maar mijn oliedrukmeter doet het de eerste kilometer niet, dus daar kan ik niets over zeggen. Bij koude motor heb ik bij 2500 rpm in 5 ongeveer 4 Bar.
[rsi]peerke

als je oliedruk aan de hoge kant is vergeleken met de gemiddelde waarden die in dit topic genoemd worden, is dat dan zorgelijk?

En daarop aanhakend, hoe betrouwbaar is dat metertje?
Mickael

[rsi]peerke schreef:als je oliedruk aan de hoge kant is vergeleken met de gemiddelde waarden die in dit topic genoemd worden, is dat dan zorgelijk?

En daarop aanhakend, hoe betrouwbaar is dat metertje?
Nee hoor ik heb ook een hogere druk als dat er hier over het algemeen wordt gezegd.

Hogere oliedruk kan door verschillende dingen komen.

Tja en die meters blijft de vraag, ik heb er weinig vertrouwen in dat ze persie de juiste waarden geven.
Tom
Moderator

beter wat te hoog als te laag
RO 16v

[rsi]peerke schreef: hoe betrouwbaar is dat metertje?
De metertjes zijn alleen voor indicatie, precies meten doen ze niet het is allemaal ongeveer.
Anonymous

Hartelijk dank aan iedereen die replyde!
Het zit namelijk zo dat ik mijn Willie te koop heb gezet en er is iemand komen naar kijken die zoals hij zelf zei veel van die auto's kende en zelf al een 16v gehad heeft en er de motor van de willie had ingelegd met een group N kop. zogezegd...
Mijn motor stond warm +- 100° olietemperatuur en bij 5000 om/min had ik 2,5 bar druk.
Die kerel beweerde dat dat bij hem 6 bar was en dat mijn onderblok is versleten. Zo wou hij proberen de wagen te kopen voor 2500 euro onder de prijs omdat mijn motor zogezegd is versleten.

Nogmaals hartelijk dank voor de info en aan alle Renaultfielen geef die mannen met hun bmw en mercedes maar eens flink op hun kloten!!!
Marcel B.

wat een onzin zeg, hij probeerde je gewoon te naaien, niet intrappen!
Don't walk the grass... smoke it
Tom
Moderator

dit is idd een naai streek. Jouw blokkie is volgens de meters volledig gezond dus wees niet bang. Laat die knakker anders dit topic eens lezen. :lol:
Anonymous

Bedankt jongens,

Mijn auto staat trouwens te koop. Als er iemand interesse moest hebben.
Hij is van '9 93 en heeft 167000km, maar de motor is volledig gereviseerd op 103000km verder is hij verlaagd met spax veren en koni dempers, heeft hij een volledige devil uitlaat, een green kelk, een chip, 16" speedlines (maat groter dan de originele), spoiler en natuurlijk hij is genummerd.
Ik beschik over foto's van de wagen maar ik schijn die hier niet te kunnen publiceren.
En hij heeft nummer 4114. Ik moet hem helaas wegdoen omdat ik jaarlijks ruim 30000km rijd en ik helaas geen plaats heb om hem in de garage te zetten.
Mijn vraagprijs is 6000 euro en dan blijft de muziek erin zitten.
Tom
Moderator

als je een auto te koop wilt zetten dan kun je daar beter even een nieuw topic voor aanmaken (dan zien meer mensen het). Je kunt overigens wel foto's plaatsen maar deze moeten ergens on-line staan. Heb je nou geen web space dan zet iemand ze wel on-line voor je als je ze even door maild (je mag ze ook naar mij mailen)
RO 16v

Belgische Willie schreef: hij zelf zei veel van die auto's kende en zelf al een 16v gehad heeft en er de motor van de willie had ingelegd met een group N kop.
Een groep-N kop bestaat niet, groep-N staat voor een standaard motor, mag helemaal niks aan gedaan worden, behalve blueprinten maar dat heeft niks met de kop te maken. Heel veel auto kennis dus.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

haha... dat was inderdaad echt een grappenmaker eerste klas! :lol:
Anonymous

RO 16v schreef:Een groep-N kop bestaat niet, groep-N staat voor een standaard motor, mag helemaal niks aan gedaan worden, behalve blueprinten maar dat heeft niks met de kop te maken. Heel veel auto kennis dus.
Een groep N kop bestaat dus WEL !

sterker nog: iedereen heeft er een ;-)
RO 16v

Ploegah schreef:
RO 16v schreef:Een groep-N kop bestaat niet, groep-N staat voor een standaard motor, mag helemaal niks aan gedaan worden, behalve blueprinten maar dat heeft niks met de kop te maken. Heel veel auto kennis dus.
Een groep N kop bestaat dus WEL !

sterker nog: iedereen heeft er een ;-)
Zo kan je het ook opvatten.
Christian

YES!!!!!!! ik heb al iets Groep-N dus :lol:
Anonymous

Was die Clio met williams blok toevallig wit? Krijg nl sterk de indruk dat ik deze gast ken... Als het een witte was, dan was ie iig zeeeeeeer snel. Blokje was compleet geprepareerd bij Raepers, andere kortere bak, gigantisch snel!
Christian

er staond laatst wel een witte clio met een willi motor op marktplaats tekoop :)
Anonymous

Klopt maar die stond op nl kenteken, die ding was belgisch. Gilleke, gij kent em wel.
Nielske

Zeeuw schreef:Was die Clio met williams blok toevallig wit? Krijg nl sterk de indruk dat ik deze gast ken... Als het een witte was, dan was ie iig zeeeeeeer snel. Blokje was compleet geprepareerd bij Raepers, andere kortere bak, gigantisch snel!
misschien iets voor paul, om 'm van dat benz idee af te krijgen :D :wink:
live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Wat zijn overigens de gemiddelde oliedrukken bij de 16v / Williams? Dus bij koude motor stationair, warme motor stationair, 3500 tpm etc.
Tom
Moderator

lees het topic eens
Anonymous

2,5 B druk bij 5000 toeren klinkt niet zo best hoor naar mijn idee. Een nieuw blokje zit warm op zeker 4,5-5 bar warm bij 5000 toeren. Naarmate er meer km's op staan gaan ze bij 5000 toeren naar de 3,5-4 Bar, 2,5B is niet zo best. Metertjes zijn niet al te betrouwbaar maar het geeft wel een indicatie. Wat looptie stationair?
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

ja tom had ik al gedaan, maar sla blijkbaar wat info over ;) Conclusion:
Koude motor 5 bar zowel stationair
Warme motor 2,5 en stationair zo'n 1 bar.
Zo beter Tom? >-)
Edit:
Warme motor zo'n 4 bar dus. Hm, scheelt wel.
Anonymous

2,5Bar niet stationair is niet goed. Mag je hopen dat de meter niet goed is anders is het iig niet in orde!
Anonymous

Het zou heel goed kunnen dat die kerel een witte heeft gehad want hij had het maar over Raepers en over hoe goed hij die wel kende en dat hij daar stukken voor een prikje kon krijgen. Hij is vrij groot +- 1m85 slank en donkerblond haar tot bijna op de schouders.[img]
Anonymous

Moet em wezen ja.

Maaruh back on topic. BEn toch bang dat het niet helemaal pluis is met de druk. Zou voor de zekerheid er eens een nw drukcontactje in kletsen, is het dan nog zio laag dan is er meer aan de hand. Wat is je olieverbruik?
Anonymous

Mijn olieverbruik is ong. een 0,75l per 5000km.
Ooit is het anders geweest nl 1l per 1000km.
Maar toen was de auto nog in garantie en heeft de garagist een volledige revisie gedaan op zijn kosten en sindsdien is dat verbruik enorm gedaald!
Ik gebruik wel enkel volledig syntetische olie.
Plaats reactie