Hoe hoog mag de oliedruk in een clio williams zijn om optimaal te draaien?
AUB antwoord naar christophvaningelgem@belgacom.net[/quote]
[Williams] Oliedruk
Hallo! Welkom op het forum! Stel je even voor in het topic Wie is wie? 
Volgens mij is dat ongeveer 5 bar, correct me if i am wrong?

Volgens mij is dat ongeveer 5 bar, correct me if i am wrong?
Immer wieder die verdammte Holländer
[/quote]Belgische Willie schreef:Hoe hoog mag de oliedruk in een clio williams zijn om optimaal te draaien?
AUB antwoord naar christophvaningelgem@belgacom.net
Uhh nou, om precies te zijn, 5 bar (wat Ray zegt) is bij koude motor, maar dan draait ie nog niet optimaal natuurlijk (en is het aan te raden om dus ook niet keihard te gaan lopen scheuren), bij een hogere olietemperatuur (80 graden ofzo, is wel aardig) is het 1.5 a 2 bar of zoiets, en dan kan je wel lekker trappen
Don't walk the grass... smoke it
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
koud rond de 5. daarna zakt ie langzaam terug en bij warme motor zou die tussen de 2 en de 2.5 moeten liggen (is natuurlijk afhankelijk van het toerental). bij een koude motor zakt ie niet bij stationair toerental en bij een warme motor zal ik terug vallen tot 0 a 1 bar
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33
als je oliedruk aan de hoge kant is vergeleken met de gemiddelde waarden die in dit topic genoemd worden, is dat dan zorgelijk?
En daarop aanhakend, hoe betrouwbaar is dat metertje?
En daarop aanhakend, hoe betrouwbaar is dat metertje?
Nee hoor ik heb ook een hogere druk als dat er hier over het algemeen wordt gezegd.[rsi]peerke schreef:als je oliedruk aan de hoge kant is vergeleken met de gemiddelde waarden die in dit topic genoemd worden, is dat dan zorgelijk?
En daarop aanhakend, hoe betrouwbaar is dat metertje?
Hogere oliedruk kan door verschillende dingen komen.
Tja en die meters blijft de vraag, ik heb er weinig vertrouwen in dat ze persie de juiste waarden geven.
Hartelijk dank aan iedereen die replyde!
Het zit namelijk zo dat ik mijn Willie te koop heb gezet en er is iemand komen naar kijken die zoals hij zelf zei veel van die auto's kende en zelf al een 16v gehad heeft en er de motor van de willie had ingelegd met een group N kop. zogezegd...
Mijn motor stond warm +- 100° olietemperatuur en bij 5000 om/min had ik 2,5 bar druk.
Die kerel beweerde dat dat bij hem 6 bar was en dat mijn onderblok is versleten. Zo wou hij proberen de wagen te kopen voor 2500 euro onder de prijs omdat mijn motor zogezegd is versleten.
Nogmaals hartelijk dank voor de info en aan alle Renaultfielen geef die mannen met hun bmw en mercedes maar eens flink op hun kloten!!!
Het zit namelijk zo dat ik mijn Willie te koop heb gezet en er is iemand komen naar kijken die zoals hij zelf zei veel van die auto's kende en zelf al een 16v gehad heeft en er de motor van de willie had ingelegd met een group N kop. zogezegd...
Mijn motor stond warm +- 100° olietemperatuur en bij 5000 om/min had ik 2,5 bar druk.
Die kerel beweerde dat dat bij hem 6 bar was en dat mijn onderblok is versleten. Zo wou hij proberen de wagen te kopen voor 2500 euro onder de prijs omdat mijn motor zogezegd is versleten.
Nogmaals hartelijk dank voor de info en aan alle Renaultfielen geef die mannen met hun bmw en mercedes maar eens flink op hun kloten!!!
Bedankt jongens,
Mijn auto staat trouwens te koop. Als er iemand interesse moest hebben.
Hij is van '9 93 en heeft 167000km, maar de motor is volledig gereviseerd op 103000km verder is hij verlaagd met spax veren en koni dempers, heeft hij een volledige devil uitlaat, een green kelk, een chip, 16" speedlines (maat groter dan de originele), spoiler en natuurlijk hij is genummerd.
Ik beschik over foto's van de wagen maar ik schijn die hier niet te kunnen publiceren.
En hij heeft nummer 4114. Ik moet hem helaas wegdoen omdat ik jaarlijks ruim 30000km rijd en ik helaas geen plaats heb om hem in de garage te zetten.
Mijn vraagprijs is 6000 euro en dan blijft de muziek erin zitten.
Mijn auto staat trouwens te koop. Als er iemand interesse moest hebben.
Hij is van '9 93 en heeft 167000km, maar de motor is volledig gereviseerd op 103000km verder is hij verlaagd met spax veren en koni dempers, heeft hij een volledige devil uitlaat, een green kelk, een chip, 16" speedlines (maat groter dan de originele), spoiler en natuurlijk hij is genummerd.
Ik beschik over foto's van de wagen maar ik schijn die hier niet te kunnen publiceren.
En hij heeft nummer 4114. Ik moet hem helaas wegdoen omdat ik jaarlijks ruim 30000km rijd en ik helaas geen plaats heb om hem in de garage te zetten.
Mijn vraagprijs is 6000 euro en dan blijft de muziek erin zitten.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
als je een auto te koop wilt zetten dan kun je daar beter even een nieuw topic voor aanmaken (dan zien meer mensen het). Je kunt overigens wel foto's plaatsen maar deze moeten ergens on-line staan. Heb je nou geen web space dan zet iemand ze wel on-line voor je als je ze even door maild (je mag ze ook naar mij mailen)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Een groep-N kop bestaat niet, groep-N staat voor een standaard motor, mag helemaal niks aan gedaan worden, behalve blueprinten maar dat heeft niks met de kop te maken. Heel veel auto kennis dus.Belgische Willie schreef: hij zelf zei veel van die auto's kende en zelf al een 16v gehad heeft en er de motor van de willie had ingelegd met een group N kop.
Een groep N kop bestaat dus WEL !RO 16v schreef:Een groep-N kop bestaat niet, groep-N staat voor een standaard motor, mag helemaal niks aan gedaan worden, behalve blueprinten maar dat heeft niks met de kop te maken. Heel veel auto kennis dus.
sterker nog: iedereen heeft er een

Zo kan je het ook opvatten.Ploegah schreef:Een groep N kop bestaat dus WEL !RO 16v schreef:Een groep-N kop bestaat niet, groep-N staat voor een standaard motor, mag helemaal niks aan gedaan worden, behalve blueprinten maar dat heeft niks met de kop te maken. Heel veel auto kennis dus.
sterker nog: iedereen heeft er een
Was die Clio met williams blok toevallig wit? Krijg nl sterk de indruk dat ik deze gast ken... Als het een witte was, dan was ie iig zeeeeeeer snel. Blokje was compleet geprepareerd bij Raepers, andere kortere bak, gigantisch snel!
Klopt maar die stond op nl kenteken, die ding was belgisch. Gilleke, gij kent em wel.
misschien iets voor paul, om 'm van dat benz idee af te krijgenZeeuw schreef:Was die Clio met williams blok toevallig wit? Krijg nl sterk de indruk dat ik deze gast ken... Als het een witte was, dan was ie iig zeeeeeeer snel. Blokje was compleet geprepareerd bij Raepers, andere kortere bak, gigantisch snel!

live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
Cause u ain't get a second chance!!!
-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Wat zijn overigens de gemiddelde oliedrukken bij de 16v / Williams? Dus bij koude motor stationair, warme motor stationair, 3500 tpm etc.
2,5 B druk bij 5000 toeren klinkt niet zo best hoor naar mijn idee. Een nieuw blokje zit warm op zeker 4,5-5 bar warm bij 5000 toeren. Naarmate er meer km's op staan gaan ze bij 5000 toeren naar de 3,5-4 Bar, 2,5B is niet zo best. Metertjes zijn niet al te betrouwbaar maar het geeft wel een indicatie. Wat looptie stationair?
-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
ja tom had ik al gedaan, maar sla blijkbaar wat info over
Conclusion:
Koude motor 5 bar zowel stationair
Warme motor 2,5 en stationair zo'n 1 bar.
Zo beter Tom?
Edit:
Warme motor zo'n 4 bar dus. Hm, scheelt wel.

Koude motor 5 bar zowel stationair
Warme motor 2,5 en stationair zo'n 1 bar.
Zo beter Tom?

Edit:
Warme motor zo'n 4 bar dus. Hm, scheelt wel.
2,5Bar niet stationair is niet goed. Mag je hopen dat de meter niet goed is anders is het iig niet in orde!
Het zou heel goed kunnen dat die kerel een witte heeft gehad want hij had het maar over Raepers en over hoe goed hij die wel kende en dat hij daar stukken voor een prikje kon krijgen. Hij is vrij groot +- 1m85 slank en donkerblond haar tot bijna op de schouders.[img]
Moet em wezen ja.
Maaruh back on topic. BEn toch bang dat het niet helemaal pluis is met de druk. Zou voor de zekerheid er eens een nw drukcontactje in kletsen, is het dan nog zio laag dan is er meer aan de hand. Wat is je olieverbruik?
Maaruh back on topic. BEn toch bang dat het niet helemaal pluis is met de druk. Zou voor de zekerheid er eens een nw drukcontactje in kletsen, is het dan nog zio laag dan is er meer aan de hand. Wat is je olieverbruik?
Mijn olieverbruik is ong. een 0,75l per 5000km.
Ooit is het anders geweest nl 1l per 1000km.
Maar toen was de auto nog in garantie en heeft de garagist een volledige revisie gedaan op zijn kosten en sindsdien is dat verbruik enorm gedaald!
Ik gebruik wel enkel volledig syntetische olie.
Ooit is het anders geweest nl 1l per 1000km.
Maar toen was de auto nog in garantie en heeft de garagist een volledige revisie gedaan op zijn kosten en sindsdien is dat verbruik enorm gedaald!
Ik gebruik wel enkel volledig syntetische olie.