Hoi,
ik heb sinds het laten vervangen van mijn dynamo een raar gepiep/gekras uit mijn vooronder (lijkt heel sterk op het gepiep dat veroorzaakt wordt door een rotte v-snaar). Ik heb dit alleen als ik vanuit stilstand aan het stuur draai, als ik boven de 5 km/h kom is het weg, en als de wielen recht staan komt het gepiep nooit voor.
Nu is mijn vraag, wat is het en kan het kwaad om er even mee door te rijden?
Wat het mij lijkt te zijn is de pomp van de stuurbekrachtiging.
Wat is jullie mening hierover?
[Clio16V phase 1] Raar gepiep/gekras uit het vooronder...
Het rare is alleen dat ik totaal geen gepiep heb als ik in een rechte lijn weg rij (zacht optrekken of hard optrekken maakt ook niet uit in dit geval).
Het komt alleen voor als de wielen gedraaid zijn.
Het komt alleen voor als de wielen gedraaid zijn.
Een auto is gemaakt om mee te rijden, en niet om mee te remmen.
Clio 1.8 16V phase 1.
Clio 1.8 16V phase 1.
Alleen de dynamo is vervangen. Na ja, ik moet komende maand toch (waarschijnlijk) mijn stuurhuis laten vervangen, kunnen ze dat meteen even meenemen.
De pest is alleen dat voor dat stuurhuis heel het vooronder leeggelepeld moet worden. Gaat weer een duur grapje worden, en een nieuw stuurhuis (met stuurbekrachtiging) is ook niet goedkoop (500 nog wat pleuros geloof ik).
De pest is alleen dat voor dat stuurhuis heel het vooronder leeggelepeld moet worden. Gaat weer een duur grapje worden, en een nieuw stuurhuis (met stuurbekrachtiging) is ook niet goedkoop (500 nog wat pleuros geloof ik).
Een auto is gemaakt om mee te rijden, en niet om mee te remmen.
Clio 1.8 16V phase 1.
Clio 1.8 16V phase 1.
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Nee hoor.neelon schreef:De pest is alleen dat voor dat stuurhuis heel het vooronder leeggelepeld moet worden.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Ow, dan weten ze bij Profile (heb ik het nagevraagd) dus niet helemaal waar ze het over hebben.Bas schreef:Nee hoor.neelon schreef:De pest is alleen dat voor dat stuurhuis heel het vooronder leeggelepeld moet worden.
Is dus gewoon mogelijk via de onderkant? Zal wel een hoop schelen in de arbeidskosten. Dan zou de keus voor niet-stuurbekrachtiging niet echt rendabel meer zijn (dat stuurhuis is namelijk 400 euro goedkoper) iig.
Een auto is gemaakt om mee te rijden, en niet om mee te remmen.
Clio 1.8 16V phase 1.
Clio 1.8 16V phase 1.
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
Kan je onder de auto erbij dan ?Bas schreef:Nee hoor.neelon schreef:De pest is alleen dat voor dat stuurhuis heel het vooronder leeggelepeld moet worden.
Dat vroeg ik me dus ook al af. Aan de bovenzijde ligt het akelig vol, maar aan de onderzijde lijkt het af en toe wel alsof het geheel waterdicht is, zo vol is het daar.Serge1916V schreef:Kan je onder de auto erbij dan ?Bas schreef:Nee hoor.neelon schreef:De pest is alleen dat voor dat stuurhuis heel het vooronder leeggelepeld moet worden.

Een auto is gemaakt om mee te rijden, en niet om mee te remmen.
Clio 1.8 16V phase 1.
Clio 1.8 16V phase 1.
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
hehehe
Dat dacht ik dus ook.
Ik heb nog niet echt goed gekeken aan de onderkant, maar volgens mij moet er toch een manier zijn om er onderdoor bij te kunnen.
Grtz
Serge

Dat dacht ik dus ook.
Ik heb nog niet echt goed gekeken aan de onderkant, maar volgens mij moet er toch een manier zijn om er onderdoor bij te kunnen.
Grtz
Serge
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Kijk, het is wel een bitch om het ding er onder te frotten, maar met een beetje handigheid is het te doen. Linker veerpoot los maken en naar voren trekken met sjorband en klooien maar (van links naar binnen dus)neelon schreef:Ow, dan weten ze bij Profile (heb ik het nagevraagd) dus niet helemaal waar ze het over hebben.Bas schreef:Nee hoor.neelon schreef:De pest is alleen dat voor dat stuurhuis heel het vooronder leeggelepeld moet worden.
Is dus gewoon mogelijk via de onderkant? Zal wel een hoop schelen in de arbeidskosten. Dan zou de keus voor niet-stuurbekrachtiging niet echt rendabel meer zijn (dat stuurhuis is namelijk 400 euro goedkoper) iig.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Nou, het gepiep en gekraak is opgelost. De riem stond strak genoeg, alleen stond hij blijkbaar zo droog als de Sahara.
En de speling op het stuur zit gelukkig niet in het stuurhuis, maar in de koppeling van stuurhuis naar stuurstang. Zal iets goedkoper uitvallen om dat te repareren.
En de speling op het stuur zit gelukkig niet in het stuurhuis, maar in de koppeling van stuurhuis naar stuurstang. Zal iets goedkoper uitvallen om dat te repareren.
Een auto is gemaakt om mee te rijden, en niet om mee te remmen.
Clio 1.8 16V phase 1.
Clio 1.8 16V phase 1.