[R5GTT]Probleem door brandstofrelais.

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
SimonBalk
Contacteer:

Mijn 5gtt reed niet meer :( / Hij rijdt weer!!!! :-)
Tot mijn verdriet kan ik melden dat mijn 5GTT op dit moment niet meer rijdt.

Hij viel uit tijdens het rijden gister avond. Was er zooooo kwaad om(omdat ik er tot nu toe altijd netjes mee omgegaan ben) dat ik gelijk de moterkap ter plaatse opengedaan heb en op onderzoek uit ben gegaan.

1 ding weet ik iig zeker: de accu is 100% OK. Ik heb namelijk minuten lang geprobeerd om te starten.

Na wat gekloot, oa kijken of hij wel vonkt, ben ik tot de conclusie gekomen dat er geen benzine meer in me carbrateur geen bezine meer krijgt.

Toen viel het me ook op dat ik mijn bezine pompje niet meer hoorde. Deze zit volgens mij (ging af op het geluid) achter bij mijn bezine tank.

Het komt natuurlijk weer lekker uit, omdat ik de hele week en weekend al vol zit EN! er vrijdag een meeting is in Alkmaar.

Vrijdag's dan maar ff wat tijd vrijmaken. Volgens mij moet het vrij simpel te maken/vervangen zijn.

Ik heb mijn zekeringen nagekene, maar die zijn nog allemaal goed, dus ik hoop dat er op het draadje zelf van me benzine pompje een zekering zit (die kapot is).

Dus hopelijk lukt het vrijdag zodat ik 's avonds kan komen.

Weet iemand wat zo'n pompje ongeveer kost/waar ik hem kan kopen? voor het geval dat het vervangen moet worden.

Voor de rest alleen maar positive ervaringen met mijn 5gtt hoor :D Hij rijdt(reed) als een zonnetje en zo'n pompje kan natuurlijk altijd kapot gaan denk ik. Daar heb je met je rijgedrag volgens mij geen invloed op.

Ik hou jullie op de hoogte
marco

ik heb dit ook een keer gehad en toen was het mijn benzine pomp relai,ook van het enne op het andere moment uit en niks meer daar,dus chek ook ff je branstof relai

greetz marco
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

vraag/ pm/ bel zero-x eens die woont ook in hhw en werkt bij de renault garage. een nieuwe pomp is altijd het beste al kost ie meer dan een gebruikte.

ga de groep die naar de meeting gaan eens na. of ze nog wel hebben of dat ze je op kunnen halen of iets.

helaas verder geen ervaring met een gtt.

succes. Frits
SimonBalk
Contacteer:

Bedankt voor de suggesties. Zal ik zeker even doen.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb nog een benzinepomp liggen... Je mag 'm zo van me hebben, echter, ik woon niet om de hoek bij jou...

Ik hoor het wel!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Merijn schreef:Ik heb nog een benzinepomp liggen... Je mag 'm zo van me hebben, echter, ik woon niet om de hoek bij jou...

Ik hoor het wel!
gewoon op sturen dat ding is toch niet zo zwaar of wel? heb je hem morgen of donderdag binnen.

gr. Frits
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Zo'n ding weegt toch best wel wat... En ik zie geen kans deze week nog bij een postkantoor te komen (druk met flatje, he...). Dus dat valt effe af. :(
SimonBalk
Contacteer:

Ik weet dus nog niet zeker dat het de pomp is. er komt geen bezine + ik hoor dat ding niet meer, maar misschien krijgt de pomp geen stroom. Ik ga dat eerst wel ff bekijken en als ik echt weet wat het is, dan ga ik het maken/vervangen/kopen.
Daaf (Davy)

SimonBalk schreef:Ik weet dus nog niet zeker dat het de pomp is. er komt geen bezine + ik hoor dat ding niet meer, maar misschien krijgt de pomp geen stroom. Ik ga dat eerst wel ff bekijken en als ik echt weet wat het is, dan ga ik het maken/vervangen/kopen.
Proberen met 9 volt battarij op + en - van de pomp zetten en kijken of die pompt. Meestal wel.....denk dat het gewoon je relais is...kost trouwens nogal veel een nieuw relaistje..GHewoon een jatten op de sloop..
marco

Daaf (Davy) schreef:
Proberen met 9 volt battarij op + en - van de pomp zetten en kijken of die pompt. Meestal wel.....denk dat het gewoon je relais is...kost trouwens nogal veel een nieuw relaistje..GHewoon een jatten op de sloop..[/quote]

nou dat ken je dus vergeten he ,ik heb dit dus ook geprobeerd op de sloop ,zeker 15 relais en geen een die het deed of paste,deze kom je echt nieuw aan het bestellen bij renault , ik dacht dat ik iets van 100 gulden had betaald,maybe iets meer ,dus is best prijzig , maar een relais uit een andere renault ken je vergeten , tenzij er ee gt tussen staat :D

greetz marco
Stefijn

Renaultpompje is +/- 4 cm doorsnee en kost 250-300 euro, dus hopen dat het maar een relaisje is of zo

Let ook op dat je de goede hebt, er zijn een paar types die horen bij de bevestiging op je auto

Misschien heb je hier nog iets aan http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... enzinepomp
red_Turbo

pomp op de sloop kost ongeveer 40 euro. zet er eerst maar is stroom op en kijken of ie het dan doet
Stefijn

red_Turbo schreef:pomp op de sloop kost ongeveer 40 euro. zet er eerst maar is stroom op en kijken of ie het dan doet
En let er even op dus of ie past, ik heb een hoop geld moeten dokken omdat de garage die pomp van mij er niet zo onder kon zetten terwijl iedereen me verzekerde dat dat echt de goede pomp was
canonballman

eventueel licht tikken met een hamertje wil ook nog wel eens (tijdelijk) helpen.

Maar stappenplan:

1. Check met een voltmeter of er spanning op de pomp staat.

Ja? Pomp kapot
Nee? :
-Zekeringen checken (heb je al gedaan)
-Relais checken (effe tegenaan tikken KAN ooit helpen, bij twijfel ALTIJD vernieuwen.

2. draadbreuk, komt niet vaak voor.

Ow en wie vertelt Simon effe (PRECIES) waar het brandstofpomp relais zit?
Ikweethetniet :(
red_Turbo

kijk onder de auto en dan zie je hem direct wel bij de achterbrug
canonballman

kijk onder de auto en dan zie je hem direct wel bij de achterbrug

De pomp???

Het relais zit daar toch niet??
red_Turbo

sorry verkeerd gelezen

daar zit de pomp zelf ja.

het relais zal wel onder het dashboard kastje zitten, daar gaat het draad iniedergeval wel heen.

zit aan de rechterkant een dikke stekker daar zit draad van pomp ook aan.
Rudo

Zit dat relais niet onder die ronde afdekkap onder de zitting van je achterbank?
marco

het relais van de benzinepomp zit voor bij de zekering kast aan de rechterkant , zitten volgens mij 3 relais een van die drie is het :D :D
weet niet meer precies welke,is al een 2 jaar geleden dat ik die heb vervangen

greetz marco
Mrtn
Car: R5GTT

relais is iig bruinkleurig, als je nummer 3 en 5 van het relais doorverbindt en de pomp gaat werken weet je dat dit het is.

Mijn voiture is ook gesneuveld gisteravond, sloeg af bij het stoplicht voor de Arena en wilde niet meer starten ook. Benzinepomprelais tikte als een gek op contact (????) en de motor sloeg gelijk af nadat ie gestart was. Hou je de sleutel op startstand en laat je 'm ietsje terugdraaien, blijft de motor wel lopen.
Dat word even het contactslot omruilen met 'grijze krum' :wink:

Oja.....alle benzinepomprelais werken/zijn hetzelfde, zoek op de sloop naar een R19bv, het relais zit dan linksvoor in de motorruimte in een zwarte doos :wink: lijkt me de makkelijkste en goedkoopste oplossing :)
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Anders heb ik er nog wel 3 liggen van een R19 :p

Zijn wel zwarte, maar als ze toch hetzelfde zijn! :)
Mrtn

benzinepomprelais zijn volgens mij altijd bruinkleurig.

Ik heb er ook 2, beide bruin ook
Mrtn = Maarten
Daaf (Davy)

Mrtn schreef:benzinepomprelais zijn volgens mij altijd bruinkleurig.

Ik heb er ook 2, beide bruin ook
Nop....:D ik heb ook zwarte...3 gehad...allemaal zwart...
Mrtn

origineel Renault heren??
Mrtn = Maarten
marco

Mrtn schreef:origineel Renault heren??
ik heb de mijne origineel van renault ,en de kleur is tromgeroffel :D :D :D ZWART
SimonBalk
Contacteer:

pff. ik zie dat ik niet de enige ben die het heeft(gehad). Zo te zien ook redelijk makkelijk op te lossen. te minste, laten we daar op hopen.
Goof

Zou Renault niet zijn als er minimaal 3 verschillende zijn..... :(
Mrtn

Goof schreef:Zou Renault niet zijn als er minimaal 3 verschillende zijn..... :(
Dat zou heel goed mogelijk zijn, en ik ben dan zeker de enige met een bruine :lol:
Mrtn = Maarten
canonballman

Dat zou heel goed mogelijk zijn, en ik ben dan zeker de enige met een bruine
Nieuwe vriendin Maarten????? :p :wink:
Mrtn

canonballman schreef:
Dat zou heel goed mogelijk zijn, en ik ben dan zeker de enige met een bruine
Nieuwe vriendin Maarten????? :p :wink:
:lol: :lol:

Wie zal het zeggen??? Misschien had ze d'r kont wel niet gewassen :lol: :wink:
Mrtn = Maarten
canonballman

:lol: :lol: :lol:
Jeroen Lubking
Contacteer:

hahaha :lol: :lol: :lol:

Sorry hoor maar het is echt lachwekkend om te zien hoe iedereen gist en denkt het relais te weten te zitten en dan ook nog de discussie over bruin en zwart :p

Maar goed,

Het benzine pomp relais bevind zich onder het dashboard NAAST of ACHTER de zekeringkast.
Het is een zwartlangwerpig relais met 5 aansluitingen en een rechthoekige stekker.
Als je de dikke rode en witte draad met elkaar doorverbind moet je pomp gaan draaien.
Is dit niet het geval is de kans zeer groot dat de pomp stuk is,dit komt weinig voor.
Een nieuwe hoogvermogenspomp kost ongeveer 195 euro,
Ik kan ook standaard benzine pompen leveren maar deze zijn nieuw bijna net zo duur.
Pas op met 2e hands pompen van de sloop,je moet zeker weten dat deze van een gtt afkomt,omdat dit nogal een aparte pomp is.Als je een verkeerde pomp monteert met een te lage opbrengst of te weinig druk kan dit aanzienlijke motorschade opleveren!!!
Evt heb ik nog een 2e hands pomp voor je,maar zo te zien zijn er meerdere mensen die je hier aan kunnen helpen.

Als je het de pomp door verbind kan je gewoon met de auto rijden,alleen niet vergeten om hem ook weer uit te schakelen!! :p

Succes ermee...
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
SimonBalk
Contacteer:

is het zo groot als een sigarendoos en kan het zijn dat er met gele letters "Renault" op gedrukt staat?

Want ik ben zoiets namelijk tegen gekomen
Abel
Über-Spammer

volgens mij een cm of 6 lang en 4 breed..

Ir zitten 3 realis in de zekering kast op een staat claxon (is volgens mij grijs)
een is voor de richting aan wijzer. (als je de richting aanwijzer aan doet hoor je wel welke het is)
dus blijft er 1 over.
Goof

Abel schreef:Ir zitten 3 realis in de zekering kast...
Meer rechts náást de zekeringenkast, je moet dus ff de kap onder je dashboardkastje (om de zekeringenkast heen) losschroeven.
Plaats reactie