uitlaat - vlammenwerper ???

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
bruno @af
Berichten: 1179
Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
Locatie: Belgium
Contacteer:

Ik heb vandaag van een klant de vraag gekregen of wij een mechanisme kunnen leveren om (bij de druk op de knop) een lekker vlammetje uit de uitlaat te krijgen ... Nu heb ik dit ooit wel eens gelezen op het forum hier , dus ... Weet er iemand of dit soort 'gadget' kant en klaar bestaat of moet er zelf iets verzonnen worden ... Zo ja , verzin dan eens iets voor mij >-)
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... mmenwerper

Dit is het topic waarin het staat. :)
some people are alive only because it's illegal to kill them
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je kan de overdrukbeveiliging gebruiken, die schakelt de ontsteking tijdelijk uit wat een behoorlijke vlam en knal geeft.

Het zijn de 2 stekkertjes op je turboslang tussen je intercooler en turbo. Gewoon schakelaar ertussen en gaan :) (voor vlammen is een lege pijp wel gewenst)

Houd er alleen rekening mee dat het niet al te best is voor je auto.
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

Steven (Fiets) schreef:Het zijn de 2 stekkertjes op je turboslang tussen je intercooler en turbo. Gewoon schakelaar ertussen en gaan :)
Dat zou ik dus ook kunnen gebruiken om de startonderbreking op de maken :) tnx nie aangedacht
Blue Thunder
Berichten: 106
Lid geworden op: wo 28 aug 2002 16:22

Je zou ook een injector in je uitlaat kunnen plaatsen en deze aansturen met een stukje electronica (bijvoorbeeld van een instelbare flitslamp van 12V: zie Conrad-gids o.i.d). Druk je op de knop, dan injecteert ie brandstof en dat geeft het gewenste vlam en knal-effect.

Is een mooiere oplossing, waarbij je in ieder geval je motor niet naar de klote mee helpt (alleen je einddemper misschien...)

Succes.
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Das een beter jah :)

Alleen welke einddemper? ;)
Blue Thunder
Berichten: 106
Lid geworden op: wo 28 aug 2002 16:22

De demper die eraf klapt na verloop van tijd :lol: :lol: :lol:

Maar ik had al begrepen dat er geen demper opkomt, dus geen probleem?!

Gewoon knallen met die bende!! >-)
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

MSD heeft een launch control systeem wat tijdens gebruik ervan, zorgt voor de nodige knallen en vlammen uit de uitlaat. :)
Klik hier
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

artikel staat in de maxpower van dec 2002 op pag 270

als engelse dealer wordt http://www.bourne-2-modify.com genoemd

zo'n set kan je eigenlijk wel zelf maken lijkt mij..
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Is het eigenlijk een motor met een turbo waar je voor bezig bent? Dan kun je het, als het wat mag kosten, natuurlijk ook mooi doen met een ALS. Dat levert de eigenaar meteen wat meer vermogen bij lage toeren op... en echte degelijke knallen...
:lol:

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Lijkt me niet verstandig. Injectoren zijn van kunsstof, en staan dikwijls niet bloot aan hogere temperaturen als 150 graden toch?

En uitlaatgastemp. kunnen toch VEEL hoger zijn..............

Je zou ook een injector in je uitlaat kunnen plaatsen en deze aansturen met een stukje electronica
Laatst gewijzigd door canonballman op ma 14 apr 2003 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

canonballman schreef:Lijkt me niet verstandig. Injectoren zijn van kunsstof, en staan dikwijls niet bloot aan hogere temperaturen als 150 graden toch?

En uitlaatgastemp. kunnen toch VEEL hoger zijn..............
Dat probleem heb je dan met ALS ook niet meer...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

clio_rally schreef:Is het eigenlijk een motor met een turbo waar je voor bezig bent? Dan kun je het, als het wat mag kosten, natuurlijk ook mooi doen met een ALS. Dat levert de eigenaar meteen wat meer vermogen bij lage toeren op... en echte degelijke knallen...
:lol:

Gijs
Andere naam voor ALS is toch ook BANG BANG
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Idd, Bang Bang of Anti Lag System, ALS... Lijkt me echt geweldig om dit te klussen, maar moet nog wel ff wachten...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
bruno @af
Berichten: 1179
Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
Locatie: Belgium
Contacteer:

het is geen turbomotor , maar een atmosferische 1800 16v . Ik heb dergelijke systemen gevonden maar deze schijnen niet te werken op katalysatormotoren :(
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Onsteking switchen van de bobine af, en dan op een bougie achterin je pijp. Onverbrande benzine Fledderfledder.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

bruno @af schreef:het is geen turbomotor , maar een atmosferische 1800 16v . Ik heb dergelijke systemen gevonden maar deze schijnen niet te werken op katalysatormotoren :(
Geen dempers gebruiken behalve einddemper en de bezinedruk op +3,5 bar zetten, komen de vlammen vanzelf. :)
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

heb ook ff ook een uitlaat vraagje :)

Zonder kat en middendemper komen er behoorlijke knallen uit mijn uitlaat bij gas los. Heeft dit ook nog enig nadelig effect ?
En bij redelijk hoge toeren (4 a 5000) komt er naast de knallen ook blauwe rook...dit is olie wat verbrand word ?
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ik rij met alleen men midden demper er tussen en katvervanger en lege einddemper super geluid ook met knallen :) Klik Hier Voor Het Filmpje Dit is met een koude motor als i warm is is het nog mooier & Harder >-)
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Jasper clio 16v schreef:heb ook ff ook een uitlaat vraagje :)

Zonder kat en middendemper komen er behoorlijke knallen uit mijn uitlaat bij gas los. Heeft dit ook nog enig nadelig effect ?
En bij redelijk hoge toeren (4 a 5000) komt er naast de knallen ook blauwe rook...dit is olie wat verbrand word ?
Geen kat heeft al een nadelig effect op het vermogen bij hoge toeren.
En blauwe rook is olie.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ja die olie is dus verbrand in de uitlaat
Johnny_r82
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 7:51
Locatie: Venray

Ik heb toevallig gister ook ff een vlammenwerper gemaakt van mn uitlaat. T is alleen wel een beetje op een rare manier en ook nie echt handig opzich.

Ik had allemaal watten in het sierstuk van mn eind demper gestopt, deze had ik een beetje doordrenkt met benzine en toen aangestoken >-)
Toen starten en racen maar! T was al wat donker maar tzag echt zooooo 8) 8) 8) uit!
Bij gas geven leek de uitlaat in een straalmotor te veranderen :D en bij gaslos kwamen dr allemaal pluimen vlammen uit.
En na een minuut ofzo was alles opgebrand, maar we hadde wel lol :lol: (en extra straatverlichting :wink: )
Remember te days that motorracing was dangerous, and sex was safe....
###16vee oléé oléé!!!###
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

RO 16v schreef:
bruno @af schreef:het is geen turbomotor , maar een atmosferische 1800 16v . Ik heb dergelijke systemen gevonden maar deze schijnen niet te werken op katalysatormotoren :(
Geen dempers gebruiken behalve einddemper en de bezinedruk op +3,5 bar zetten, komen de vlammen vanzelf. :)
P'cies, en je spoelt meteen lekker je cylinders, zodat je motortje zuigers gaat vreten... :wink: . Met deze twee aanpassingen gaat je motor meteen een stuk korter mee...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

clio_rally schreef:
RO 16v schreef:
bruno @af schreef:het is geen turbomotor , maar een atmosferische 1800 16v . Ik heb dergelijke systemen gevonden maar deze schijnen niet te werken op katalysatormotoren :(
Geen dempers gebruiken behalve einddemper en de bezinedruk op +3,5 bar zetten, komen de vlammen vanzelf. :)
P'cies, en je spoelt meteen lekker je cylinders, zodat je motortje zuigers gaat vreten... :wink: . Met deze twee aanpassingen gaat je motor meteen een stuk korter mee...

Gijs
Niet als je er nokkenassen en een goeie chip erbij hebt, de motoren kunnen wel wat hebben. Zonder kat rijden kunnen de F motoren slecht tegen.
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Zoals ik al zei 'met deze twee aanpassingen'. Als je hem vervolgens goed laat chippen, of liever nog laat mappen, kan het prima. Doe je dit niet, dan spuit je zoveel peut in dat je cylinders slecht gesmeerd gaan worden. Te rijk rijden is nooit goed, mappen is dan altijd het mooiste...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
waterwacht
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 11:09
Locatie: Rockanje

:) Nu wel,
hou ik precies bij hoeveel km ik gereden hebt. dus tanken, bonnetje, opschrijven kmstand, thuis uitrekenen.
Dit heb ik ook gedaan voordat, de rvs devil vanaf spruitstuk, eronder is gegaan.

Nou, toen ik em net had reed ik netjes zo'n 1 op 10,4kilometer (net ietsje meer als 10 km dus)

Nu rijd ik vanaf eind januari met de devil zonder kathylysator rond.
En ik snap er eigenlijk weinig van.

want nu rijdt ie ineens 1 op 11,1
of 1 op 11,4 heb ik ook al eens berekend.
ik ben niks vergeten op teschrijven.
en heb ook niet bijzonder zuinig gereden.
Integendeel, ben vaak de 200 km gepasseerd. En idd als je het gas loslaat is er blauwe rook, en ook vlammen is mijn verteld. :p

Echt jammer dat het niet is te zien als je zelf rijdt(misschien spiegeltje)
Plaats reactie