
uitlaat - vlammenwerper ???
Ik heb vandaag van een klant de vraag gekregen of wij een mechanisme kunnen leveren om (bij de druk op de knop) een lekker vlammetje uit de uitlaat te krijgen ... Nu heb ik dit ooit wel eens gelezen op het forum hier , dus ... Weet er iemand of dit soort 'gadget' kant en klaar bestaat of moet er zelf iets verzonnen worden ... Zo ja , verzin dan eens iets voor mij 

Je kan de overdrukbeveiliging gebruiken, die schakelt de ontsteking tijdelijk uit wat een behoorlijke vlam en knal geeft.
Het zijn de 2 stekkertjes op je turboslang tussen je intercooler en turbo. Gewoon schakelaar ertussen en gaan
(voor vlammen is een lege pijp wel gewenst)
Houd er alleen rekening mee dat het niet al te best is voor je auto.
Het zijn de 2 stekkertjes op je turboslang tussen je intercooler en turbo. Gewoon schakelaar ertussen en gaan

Houd er alleen rekening mee dat het niet al te best is voor je auto.
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Dat zou ik dus ook kunnen gebruiken om de startonderbreking op de makenSteven (Fiets) schreef:Het zijn de 2 stekkertjes op je turboslang tussen je intercooler en turbo. Gewoon schakelaar ertussen en gaan![]()

-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: wo 28 aug 2002 16:22
Je zou ook een injector in je uitlaat kunnen plaatsen en deze aansturen met een stukje electronica (bijvoorbeeld van een instelbare flitslamp van 12V: zie Conrad-gids o.i.d). Druk je op de knop, dan injecteert ie brandstof en dat geeft het gewenste vlam en knal-effect.
Is een mooiere oplossing, waarbij je in ieder geval je motor niet naar de klote mee helpt (alleen je einddemper misschien...)
Succes.
Is een mooiere oplossing, waarbij je in ieder geval je motor niet naar de klote mee helpt (alleen je einddemper misschien...)
Succes.
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: wo 28 aug 2002 16:22
De demper die eraf klapt na verloop van tijd
Maar ik had al begrepen dat er geen demper opkomt, dus geen probleem?!
Gewoon knallen met die bende!!



Maar ik had al begrepen dat er geen demper opkomt, dus geen probleem?!
Gewoon knallen met die bende!!

Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
artikel staat in de maxpower van dec 2002 op pag 270
als engelse dealer wordt http://www.bourne-2-modify.com genoemd
zo'n set kan je eigenlijk wel zelf maken lijkt mij..
als engelse dealer wordt http://www.bourne-2-modify.com genoemd
zo'n set kan je eigenlijk wel zelf maken lijkt mij..
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Is het eigenlijk een motor met een turbo waar je voor bezig bent? Dan kun je het, als het wat mag kosten, natuurlijk ook mooi doen met een ALS. Dat levert de eigenaar meteen wat meer vermogen bij lage toeren op... en echte degelijke knallen...
Gijs

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Lijkt me niet verstandig. Injectoren zijn van kunsstof, en staan dikwijls niet bloot aan hogere temperaturen als 150 graden toch?
En uitlaatgastemp. kunnen toch VEEL hoger zijn..............
En uitlaatgastemp. kunnen toch VEEL hoger zijn..............
Je zou ook een injector in je uitlaat kunnen plaatsen en deze aansturen met een stukje electronica
Laatst gewijzigd door canonballman op ma 14 apr 2003 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Dat probleem heb je dan met ALS ook niet meer...canonballman schreef:Lijkt me niet verstandig. Injectoren zijn van kunsstof, en staan dikwijls niet bloot aan hogere temperaturen als 150 graden toch?
En uitlaatgastemp. kunnen toch VEEL hoger zijn..............
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Andere naam voor ALS is toch ook BANG BANGclio_rally schreef:Is het eigenlijk een motor met een turbo waar je voor bezig bent? Dan kun je het, als het wat mag kosten, natuurlijk ook mooi doen met een ALS. Dat levert de eigenaar meteen wat meer vermogen bij lage toeren op... en echte degelijke knallen...
![]()
Gijs
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Idd, Bang Bang of Anti Lag System, ALS... Lijkt me echt geweldig om dit te klussen, maar moet nog wel ff wachten...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
het is geen turbomotor , maar een atmosferische 1800 16v . Ik heb dergelijke systemen gevonden maar deze schijnen niet te werken op katalysatormotoren 

Onsteking switchen van de bobine af, en dan op een bougie achterin je pijp. Onverbrande benzine Fledderfledder.
Geen dempers gebruiken behalve einddemper en de bezinedruk op +3,5 bar zetten, komen de vlammen vanzelf.bruno @af schreef:het is geen turbomotor , maar een atmosferische 1800 16v . Ik heb dergelijke systemen gevonden maar deze schijnen niet te werken op katalysatormotoren

heb ook ff ook een uitlaat vraagje 
Zonder kat en middendemper komen er behoorlijke knallen uit mijn uitlaat bij gas los. Heeft dit ook nog enig nadelig effect ?
En bij redelijk hoge toeren (4 a 5000) komt er naast de knallen ook blauwe rook...dit is olie wat verbrand word ?

Zonder kat en middendemper komen er behoorlijke knallen uit mijn uitlaat bij gas los. Heeft dit ook nog enig nadelig effect ?
En bij redelijk hoge toeren (4 a 5000) komt er naast de knallen ook blauwe rook...dit is olie wat verbrand word ?
ik rij met alleen men midden demper er tussen en katvervanger en lege einddemper super geluid ook met knallen
Klik Hier Voor Het Filmpje Dit is met een koude motor als i warm is is het nog mooier & Harder 


Geen kat heeft al een nadelig effect op het vermogen bij hoge toeren.Jasper clio 16v schreef:heb ook ff ook een uitlaat vraagje
Zonder kat en middendemper komen er behoorlijke knallen uit mijn uitlaat bij gas los. Heeft dit ook nog enig nadelig effect ?
En bij redelijk hoge toeren (4 a 5000) komt er naast de knallen ook blauwe rook...dit is olie wat verbrand word ?
En blauwe rook is olie.
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 7:51
- Locatie: Venray
Ik heb toevallig gister ook ff een vlammenwerper gemaakt van mn uitlaat. T is alleen wel een beetje op een rare manier en ook nie echt handig opzich.
Ik had allemaal watten in het sierstuk van mn eind demper gestopt, deze had ik een beetje doordrenkt met benzine en toen aangestoken
Toen starten en racen maar! T was al wat donker maar tzag echt zooooo
uit!
Bij gas geven leek de uitlaat in een straalmotor te veranderen
en bij gaslos kwamen dr allemaal pluimen vlammen uit.
En na een minuut ofzo was alles opgebrand, maar we hadde wel lol
(en extra straatverlichting
)
Ik had allemaal watten in het sierstuk van mn eind demper gestopt, deze had ik een beetje doordrenkt met benzine en toen aangestoken

Toen starten en racen maar! T was al wat donker maar tzag echt zooooo



Bij gas geven leek de uitlaat in een straalmotor te veranderen

En na een minuut ofzo was alles opgebrand, maar we hadde wel lol

Remember te days that motorracing was dangerous, and sex was safe....
###16vee oléé oléé!!!###
###16vee oléé oléé!!!###
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
P'cies, en je spoelt meteen lekker je cylinders, zodat je motortje zuigers gaat vreten...RO 16v schreef:Geen dempers gebruiken behalve einddemper en de bezinedruk op +3,5 bar zetten, komen de vlammen vanzelf.bruno @af schreef:het is geen turbomotor , maar een atmosferische 1800 16v . Ik heb dergelijke systemen gevonden maar deze schijnen niet te werken op katalysatormotoren
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Niet als je er nokkenassen en een goeie chip erbij hebt, de motoren kunnen wel wat hebben. Zonder kat rijden kunnen de F motoren slecht tegen.clio_rally schreef:P'cies, en je spoelt meteen lekker je cylinders, zodat je motortje zuigers gaat vreten...RO 16v schreef:Geen dempers gebruiken behalve einddemper en de bezinedruk op +3,5 bar zetten, komen de vlammen vanzelf.bruno @af schreef:het is geen turbomotor , maar een atmosferische 1800 16v . Ik heb dergelijke systemen gevonden maar deze schijnen niet te werken op katalysatormotoren. Met deze twee aanpassingen gaat je motor meteen een stuk korter mee...
Gijs
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Zoals ik al zei 'met deze twee aanpassingen'. Als je hem vervolgens goed laat chippen, of liever nog laat mappen, kan het prima. Doe je dit niet, dan spuit je zoveel peut in dat je cylinders slecht gesmeerd gaan worden. Te rijk rijden is nooit goed, mappen is dan altijd het mooiste...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: zo 12 jan 2003 11:09
- Locatie: Rockanje

hou ik precies bij hoeveel km ik gereden hebt. dus tanken, bonnetje, opschrijven kmstand, thuis uitrekenen.
Dit heb ik ook gedaan voordat, de rvs devil vanaf spruitstuk, eronder is gegaan.
Nou, toen ik em net had reed ik netjes zo'n 1 op 10,4kilometer (net ietsje meer als 10 km dus)
Nu rijd ik vanaf eind januari met de devil zonder kathylysator rond.
En ik snap er eigenlijk weinig van.
want nu rijdt ie ineens 1 op 11,1
of 1 op 11,4 heb ik ook al eens berekend.
ik ben niks vergeten op teschrijven.
en heb ook niet bijzonder zuinig gereden.
Integendeel, ben vaak de 200 km gepasseerd. En idd als je het gas loslaat is er blauwe rook, en ook vlammen is mijn verteld.

Echt jammer dat het niet is te zien als je zelf rijdt(misschien spiegeltje)