Alles is welkom...
[Clio16V] Bak kapot
Hoogstwaarschijnlijk is mijn bak naar de haaien en moet er dus een andere in? Nu kan ik uiteraard mijn bak laten reviseren, maar zijn er ook andere mogelijkheden wat betreft bakken die voordelen opleveren? En aangezien mijn motor er dan toch uit moet, is er natuurlijk de mogelijkheid om allerlei andere dingen aan te passen/te vervangen. Iemand daarover ideetjes of tips...zonder dat het natuurlijk een vermogen gaat kosten
Alles is welkom...
Alles is welkom...
Laatst gewijzigd door Ollie op do 24 apr 2003 9:03, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
ik geloof dat er een 16v bak te koop staat op het forum.
bij een van de broertjes visscher. moet je ff zoeken en misschien is het wat. anders laten reviseren door (reinier) cannonbalman??
succes in iedergeval.
Gr.Frits
bij een van de broertjes visscher. moet je ff zoeken en misschien is het wat. anders laten reviseren door (reinier) cannonbalman??
succes in iedergeval.
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
denk er goed over na of je nog met deze auto verder wil gaan.
Dat klinkt heel zwaar en serieus, maar ik had in december een kapotte bak. Toen had ik hem vervangen voor een gerevisserd exemplaar (met koppeling en distributie riem a 1800 euro), drie maanden later is me clio overleden.
Nu later bedenk ik me dat ik hem op dat moment had moeten wegdoen.
Ik zeg niet dat dat bij jou ook het geval is maar denk er goed over na, want je krijgt het geld er nooit meer voor terug.
Dat klinkt heel zwaar en serieus, maar ik had in december een kapotte bak. Toen had ik hem vervangen voor een gerevisserd exemplaar (met koppeling en distributie riem a 1800 euro), drie maanden later is me clio overleden.
Nu later bedenk ik me dat ik hem op dat moment had moeten wegdoen.
Ik zeg niet dat dat bij jou ook het geval is maar denk er goed over na, want je krijgt het geld er nooit meer voor terug.
Ik weet het, maar dat geldt voor iedere grotere reparatie natuurlijk...het geld zie je nooit meer terug. Maar als je er vervolgens weer plezier van hebt, dan maakt dat natuurlijk alles weer goed!Ploegah schreef:denk er goed over na of je nog met deze auto verder wil gaan.
Dat klinkt heel zwaar en serieus, maar ik had in december een kapotte bak. Toen had ik hem vervangen voor een gerevisserd exemplaar (met koppeling en distributie riem a 1800 euro), drie maanden later is me clio overleden.
Nu later bedenk ik me dat ik hem op dat moment had moeten wegdoen.
Ik zeg niet dat dat bij jou ook het geval is maar denk er goed over na, want je krijgt het geld er nooit meer voor terug.
Ik vind de prijs die jij noemt wel schrikbarend hoog...ik wil namelijk ook meteen distr. gebeuren, koppeling en alles vervangen. Weet dat dat een hoop geld kost, maar van die 1800 euro schrik ik nu toch wel ff en zakt je de moed in de schoenen

Is die bak van jou niet koop?

Als ik het goed begrepen heb, gaat dit niet meer door

Ollie schreef:Als ik het goed begrepen heb, gaat dit niet meer door


heb nog wel een bak liggen van een GTT maar daar heb je weinig aan

Die bak van mij is al verkocht.Ollie schreef:Ik weet het, maar dat geldt voor iedere grotere reparatie natuurlijk...het geld zie je nooit meer terug. Maar als je er vervolgens weer plezier van hebt, dan maakt dat natuurlijk alles weer goed!
Ik vind de prijs die jij noemt wel schrikbarend hoog...ik wil namelijk ook meteen distr. gebeuren, koppeling en alles vervangen. Weet dat dat een hoop geld kost, maar van die 1800 euro schrik ik nu toch wel ff en zakt je de moed in de schoenen![]()
Is die bak van jou niet koop?
Ik had voor die 1800 euro een gereviseerde versnellingsbak, nieuwe koppeling en een nieuwe distributieriem. Dit geintje kostte ook nog eens 11 uur arbeid, en ik had nog wat andere dingetjes. (nieuw hitteschild etc etc.) Ik kon het zelf niet inbouwen dus ik moest het laten doen.
11 uur arbeid tikt inderdaad lekker aan lijkt me ja! Maar ik wil het proberen zelf te doen met een heleboel hulp hopelijk...want ik kan er echt niet dat bedrag voor neertellen, helaas maar waar! Dan zou het einde Clio zijn voor deze jongen!
Dan zou ik je bak naar cannonballman brengen, das het goedkoopst en in mijn ogen ook het beste.
Moet je alleen wel ff wat vervangend vervoer hebben maar dat moet te regelen zijn.
Moet je alleen wel ff wat vervangend vervoer hebben maar dat moet te regelen zijn.
Dat is zeer zeker geen probleem!Ploegah schreef:Dan zou ik je bak naar cannonballman brengen, das het goedkoopst en in mijn ogen ook het beste.
Moet je alleen wel ff wat vervangend vervoer hebben maar dat moet te regelen zijn.
vermits je een Limburger bent,zou ik eens bellen met Benny Raepers(ST-TRUIDEN)003211/683139,maar je kan hem alleen bellen op donderdag
is en bekende renault-tuner,heeft nog veel liggen van clio's etcetera.Ollie schreef:Die naam zegt me niks...wat doe ie...wat heeft ie?gille schreef:vermits je een Limburger bent,zou ik eens bellen met Benny Raepers(ST-TRUIDEN)003211/683139,maar je kan hem alleen bellen op donderdag
als je hem fax't en je nummer op die fax zet belt ie je redelijk snel terug
fax nummer 011/686779,zal wel 0032 voor moeten he
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
is een tuner met veel kennis als ik gille mag geloven.Ollie schreef:Die naam zegt me niks...wat doe ie...wat heeft ie?gille schreef:vermits je een Limburger bent,zou ik eens bellen met Benny Raepers(ST-TRUIDEN)003211/683139,maar je kan hem alleen bellen op donderdag
verder ook geen ervaring mee.
en wat is verder st truiden of hilvarenbeek?? kan je dus kiezen.
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
voor hem is ST-STRUIDEN een half uurtje rijden(is Belgisch Limburg)Frits schreef:is een tuner met veel kennis als ik gille mag geloven.Ollie schreef:Die naam zegt me niks...wat doe ie...wat heeft ie?gille schreef:vermits je een Limburger bent,zou ik eens bellen met Benny Raepers(ST-TRUIDEN)003211/683139,maar je kan hem alleen bellen op donderdag![]()
verder ook geen ervaring mee.
en wat is verder st truiden of hilvarenbeek?? kan je dus kiezen.
Gr. Frits
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
is een tuner met veel kennis als ik gille mag geloven.Ollie schreef:Die naam zegt me niks...wat doe ie...wat heeft ie?gille schreef:vermits je een Limburger bent,zou ik eens bellen met Benny Raepers(ST-TRUIDEN)003211/683139,maar je kan hem alleen bellen op donderdag
verder ook geen ervaring mee.
en wat is verder st truiden of hilvarenbeek?? kan je dus kiezen.
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
Afgelopen zomer was mijn bak ook kapot en ik heb gelijk maar allerlei dingen gedaan aan het blok.
Ik was in totaal zo'n 900,- kwijt voor alles, maar dan had ik wel een nieuwe koppakking, gevlakte kop, nieuwe distributieriem + spanrollen, afgedraaid vliegwiel en nog wat kleine dingetjes gedaan.
Hier is hij echt een stuk sneller van geworden en ik heb er echt geen spijt van gehad dat ik het zo gedaan had.
Die 900,- was uiteraard wel zonder de revisie van de bak.
Ik was in totaal zo'n 900,- kwijt voor alles, maar dan had ik wel een nieuwe koppakking, gevlakte kop, nieuwe distributieriem + spanrollen, afgedraaid vliegwiel en nog wat kleine dingetjes gedaan.
Hier is hij echt een stuk sneller van geworden en ik heb er echt geen spijt van gehad dat ik het zo gedaan had.
Die 900,- was uiteraard wel zonder de revisie van de bak.
- Nieuwe koppeling +/- 140,- (compleet)
- Koppakkingset +/- 70,-
- Kopbouten 80,-
- Vliegwiel afrdaaien 75,-
- Bakolie + motorolie 50,-
- Distributieriem incl. spanrollen +/- 140,-
- Kop na laten kijken + vlakken + klepsteelhoedjes monteren 100,-
- Oliefiter + kleine dingen 50,-
- Cup computer 175,-
Dit was het wel zo'n beetje wat ik gedaan heb toen.
Iki had het niet bij de dealer gehaald, daar zal het vast wel duurder geweest zijn denk ik, hier zat ook nog wat korting overheen op sommige dingen....
- Koppakkingset +/- 70,-
- Kopbouten 80,-
- Vliegwiel afrdaaien 75,-
- Bakolie + motorolie 50,-
- Distributieriem incl. spanrollen +/- 140,-
- Kop na laten kijken + vlakken + klepsteelhoedjes monteren 100,-
- Oliefiter + kleine dingen 50,-
- Cup computer 175,-
Dit was het wel zo'n beetje wat ik gedaan heb toen.
Iki had het niet bij de dealer gehaald, daar zal het vast wel duurder geweest zijn denk ik, hier zat ook nog wat korting overheen op sommige dingen....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
scachs powerclutch moet ook goed zijn. iets duurder maar wel beter dan origineel.Ollie schreef:Dan ga ik hier bij mij ook maar eens informeren wat ik voor al die rommel kwijt ben.
Ik hoor vaker dat je een koppelingsset het beste gewoon van Renault origineel kunt halen...?
gr. Frits
Project: GTT Blue Sport