[R19 16V] Welke kleur "Wit"? :)

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Tazzman

Ik heb dus onlangs een witte 19 16V Phase 1 (Nov 1990, Belgische afkomst, geen kat) gekocht. Nou verkeerd de body in een zeer goede staat, alleen zit er een klein (piep-klein) plekje op het achterscherm wat ik toch graag zou willen behandelen. Schuren en lakken dus.. alleen heb ik geen lak bij/voor de R19.

Kan ik de juiste lakstiften krijgen bij de Renault dealer? En voor welke kleur wit moet ik het vragen? Is het dezelfde wit als de huidige/voorgaande serie Megane/Clio's? Of weet iemand een kleurcode voor mij?

Alvast bedankt!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

onder je motorkap zit een metalen plaatje met het serie nummer enz er op. daar staat ook je kleurcode op. 3 cijfers. en met die code moet je ff naar een schadehersteller of iemand die kleuren kan vergelijken. want wit is niet altijd wit. er zit nog al vershcil in ook bij dezelfde code.

gr. frits
Tazzman

Dat klopt. er is bij mij rechtsvoor een ander (wit) spatbord opgegaan ..enneuh die is net een tikkeltje anders wit dan die van mij.

Wat zou het kosten om dat in dezelfde kleur wit te laten spuiten als de rest van de auto?
jeroen.k

Is erg verschillend per spuiter. Kom je maar op 1 manier achter...
marcel16v

Ook deze kleurcode bied geen goede garantie dat het ook dezelfde kleur wordt. Verzeker jezelf ervan dat het de goede kleur doormiddel van kleurenwaaiers. Ik had dit probleem met ook, en dacht geef het kleurnummer aan de leverancier en dan krijg ik de goede kleur, echter waren er ongeveer 30 >-) verschillende tinten van dit nummer.
Tazzman

erhm dan maar ff langs de renault dealer ofzo?
marcel16v

probeer anders eens bij een autoschade/herstel bedrijf
Tazzman

Aha daar zit er ook 1tje van in Bunnik.. es ff langs wippen. Verkopen die ook lakstiften/potjes lak? :)
marcel16v

Beste manier is inderdaad om langs te gaan, kan je vergelijken of de tint ook overeenkomt.
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Een beetje autoschade/herstelbedrijf kan een beschadiging zo spuiten dat je geen verschil meer ziet met de rest van de auto. Een tijdje terug is er ingebroken in m'n auto. Hebben ze de deur geforceerd. Resultaat: autoradio pleite en een deur die niet goed meer sloot. De autoschade/herstelbedrijf waar ik ben geweest heeft er een nieuwe deur ingezet + gespoten. Ik heb geen kleurverschil geconstateerd.
marcel16v

welk autoschadebedrijf was dat?
catrinus

volgens mij was dat harms. Hiero in hoogezand bij de brandweerkazerne. Ik ben er niet zo denderend over maar dat heeft zijn redenen
There will be plenty of time to rest when your dead
Patrick

Tazzman schreef:Aha daar zit er ook 1tje van in Bunnik.. es ff langs wippen. Verkopen die ook lakstiften/potjes lak? :)

het beste is gewoon ff langsgaan bij een schadeherstelbedrijf,tja een maat van mij doet het ook het spuiten van wagens,maar daar hb je weinig aan he, moet je weer dat klote end rijden :lol:
maar ik weet niet wat je plannen zijn maar als je het goed wil doen zodat je het goed kan behandelen en verder ook een mooi resultaat wil hebben dan zou ik persoonlijk ff een potje maken voor je eurocenten en die opzij leggen en er meteen mooie werk van laten maken.
maar er zijn ook verfhandels die het lakmateriaal verkopen aan spuitbedrijven en die willen ook nog wel es een kleur voor je mengen,is niet zo gek duur en ze doen het ook nog in een spuitbus als je dat wenst.dus ik zou ff kijken in de gouden gids waar je zo'n handel kan vinden en ga daar es langs,niet geschoten is altijd gemist :wink:
groet pat.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Tazzman

Even tussen door.. kleurcode gevonden (329 uit mijn hoofd) erhm.. waar kan ik dat het beste bestellen, gewoon een beetje lak op wat beschadigingen weg te werken.. bij de Renault dealer?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

pfff zoals men al een paar keer heeft gezegt
het lokale autoschade bedrijf of de verfleverancier
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Tazzman

Dat ging om het spuiten van iets.

Hebben die dan iets aan een Renault kleurcode of zijn het gestandaardiseerde kleurcodes zoals een soort ISO standaard voor autolakken ofzo?
Plaats reactie