??turbo stuk???

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

kijk als het steeds erger word kan ik ook niets anders bedenken dan de turbo. Eerdaags zal hij het duss waarschijnlijk begeven.
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

als ie gewoon vast loopt lijkt mij niet erg als er maar nixs afbreekt.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Hmm ik geef je daar 50% kans op.

hij gaat eerst aanlopen he. Misschien dat er dan iets kan afbreken.
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

robert schreef:toen het blok uit elkaar lag kan je mooi even kijken wat de zijdelingse speling is van de kleppen. Daar check je de slijtage van de klepgeleiders mee. Moet je natuurlijk wel even de veer erafhalen.
(< 1.5 mm beweging van de klepschotel is wel ok, nieuw plm 0.5 mm)
gaat de auto ook anders lopen als deze versleten zijn.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

nee, merk je niet.
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

kan er iets kapot gaan doordat ze versleten zijn?
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

De kleppen kunnen scheef op de klepzitting landen, waardoor de klepsteel iedere keer een beetje buigbelasting krijgt. Dan kunnen ze afbreken, en dan gaat er heleboel kapot.

De 2-kleps boxer motorfietsmotoren van BMW hebben hier beroemd veel last van.

Maar ook door veel olieverbruik komt er veel koolaanslag in de verbrandingskamer. Hierdoor stijgt het pingelgevaar.
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

ik wil de auto graag een x laten controleren door jl maar is aardig uit de richting voor mij.
wil niet dat deze motor kapot loopt door paar geleiders.

het vacuumpompje zit er al wel weer bijna op.

iemand nog een goede manier om te controleren of de turbo lek is?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

er afdraaien en naar de uitlaat kant kijken.
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

Abel schreef:er afdraaien en naar de uitlaat kant kijken.
of ie zwart is van de olie?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

zwart of nat van stilstaan komt er weer olie in de turbo. zet hem maar een nachtje opde uitlaatkant en kijk de volgende ochtend maar weer. :(
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

straks eerst maar eens de turbo slang eraf halen en kijken hoeveel olie daar in zit. misschien dat ie wel aan de inlaat kant lek is.
Plaats reactie