??turbo stuk???
gaat de auto ook anders lopen als deze versleten zijn.robert schreef:toen het blok uit elkaar lag kan je mooi even kijken wat de zijdelingse speling is van de kleppen. Daar check je de slijtage van de klepgeleiders mee. Moet je natuurlijk wel even de veer erafhalen.
(< 1.5 mm beweging van de klepschotel is wel ok, nieuw plm 0.5 mm)
De kleppen kunnen scheef op de klepzitting landen, waardoor de klepsteel iedere keer een beetje buigbelasting krijgt. Dan kunnen ze afbreken, en dan gaat er heleboel kapot.
De 2-kleps boxer motorfietsmotoren van BMW hebben hier beroemd veel last van.
Maar ook door veel olieverbruik komt er veel koolaanslag in de verbrandingskamer. Hierdoor stijgt het pingelgevaar.
De 2-kleps boxer motorfietsmotoren van BMW hebben hier beroemd veel last van.
Maar ook door veel olieverbruik komt er veel koolaanslag in de verbrandingskamer. Hierdoor stijgt het pingelgevaar.
ik wil de auto graag een x laten controleren door jl maar is aardig uit de richting voor mij.
wil niet dat deze motor kapot loopt door paar geleiders.
het vacuumpompje zit er al wel weer bijna op.
iemand nog een goede manier om te controleren of de turbo lek is?
wil niet dat deze motor kapot loopt door paar geleiders.
het vacuumpompje zit er al wel weer bijna op.
iemand nog een goede manier om te controleren of de turbo lek is?