ACT: Clio Williams Deel 1

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

En dan ook de ingevoerde??? of zeg ik nu weer wat vreemds??

ik weet dat er minstens 7 willieŽs in de club zijn onder tussen.

tom
merijn
uenk
beaat
robert db
rsi peerke
en patrick

eventuele andere aan vullen

gr.Frits
-Ray-
Contacteer:

hans sleepie
mark b
Immer wieder die verdammte Holländer
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Eric H
Contacteer:

Frits schreef:En dan ook de ingevoerde??? of zeg ik nu weer wat vreemds??

ik weet dat er minstens 7 willieŽs in de club zijn onder tussen.

tom
merijn
uenk
beaat
robert db
rsi peerke
en patrick

eventuele andere aan vullen

gr.Frits
Hier zitten ook de ingevoerde tussen, deze staan immers op nl kenteken.
-Ray-
Contacteer:

Merijn schreef:www.clio-williams.com :D
wou net zeggen ja, daar is een register voor ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Merijn
Über-Spammer

De mijne, waarop de zoekactie bij RDW is gedaan, is immers ook ingevoerd in 1996.
Merijn
Über-Spammer

Schandalig dat Tom en Peter daar nog niet bijstaan, overigens! ;)

Effe een mailtje naar de webmaster van die site (Hans -=sleepie=-) en dan zorgt hij dat je ook in het register komt te staan.
[rsi]peerke

de mijne is ook ingevoerd (in 1997)
Rémi clio ph3

Erik de Bruijn,

Ik heb zelf een willie uit duitsland geimporteerd, en ik heb van de duits eigenaar een verkoop kontrakt gekregen ter bescherming van beide partijen. In duitsland is dat heel gebruikelijk. Het lijkt me daarom handig om aan die handelaar te vragen of hij dat heeft, in verband met de km-stand, en schade verleden.
Verder wil ik even melden dat ik heel veel respect heb voor mensen die bijvoorbeeld een clio 16V of b.v. een BMW 3 serie rijden, maar dat het absoluut dom vind als je daar williams en in het geval van die BMW een M op gaat plakken. :-* :-* :-*
(sorry voor de mensen die ik daarmee voor de kop stoot) (trouwens die willie is inmiddels al weer verkocht, die kunnen jullie mij niet aan het bestand toevoegen)

Rémi
Marcel B.

Sorry, maar ik vind het verschil tussen een BMW m3 en een bmw 3-serie niet te vergelijken met het verschil tussen een 16v en een willi, maar dat terzijde.

Inderdaad als je een williams hebt, mag je er trots op zijn en vind ik het ook een smet dat er sommige mensen met williams tekens op hun 16v rondrijden, dat hoort gewoon niet. Alsof je niet trots kan zijn op je 16v...
Don't walk the grass... smoke it
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

^^ inderdaad
Merijn
Über-Spammer

Het is hetzelfde principe, he... Je wil mensen doen geloven dat je een bepaalde auto hebt. Natuurlijk is een 16v erg identiek aan een Willi, maar het is hetzelfde principe als het M-verhaal.
Erik de Bruijn

vind ik ook altijd wel erg triest. Mocht ik hem kopen gaan die stickers eraf. Ik zag zelf dat de vorige eigenaar op zijn bekleding een Williams embleem had genaaid, die gaat er helemaal af. Misschien dat ik alleen 2.0 liter laat staan aan de zijkant als het ook echt een 2.0 liter is.
Merijn
Über-Spammer

Ga je serieus overwegen 'm te kopen dan?
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Merijn schreef:Ga je serieus overwegen 'm te kopen dan?
stiekum verliefd dan krijg je dat. :p
Bekend verhaal. zo staat er ook een voor mijn deur maar nog steeds geen spijt.

Erik een tip ga nooit alleen een auto kopen neem iemand mee die er verstand van heeft!!!!

Gr.Frits
Merijn
Über-Spammer

Een betere tip (vind ik): Zoek verder naar een mooie 16v... Maar je moet het echt zelf weten.
Jasper16v

als je het budget niet hebt voor een goede willy koop dan een 16v

je moet niet NET een willy kunnen betalen lijkt mij
dan heb je meer kans op een kat in de zak
Erik de Bruijn

Ga hopelijk zaterdag kijken met een renault monteur bij mij uit de buurt. Hij neemt dan een computer mee om de auto door te meten. VErder kan hij ook denk ik ook wel zien of het een 2.o liter is of niet. Wanneer het een 2.0 liter is en hij is verder 100% breng ik denk een bod uit van tussen de 3500 en de 4000 Euro. Hij ziet er namelijk voor de rest echt perfect uit van buiten en van binnen. De autohandelaar vertelde me verder dat hij de papieren had van de auto en dat hij daar mee kon aantonen dat het en een 2.0 liter was en dat hij door de dealer onderhouden was.

Ben benieuwd.

Weet er trouwens verder nog iemand een goede 16v te staan voor een betaalbare prijs.
jean-paul

hmmm,ik had ook een M op me beemer,maar ik was wel sneller dan de m3.... :D
mag het dan wel...? :lol:
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Erik de Bruijn schreef:Weet er trouwens verder nog iemand een goede 16v te staan voor een betaalbare prijs.
er staan er meerdere op deze site. en over het algemeen goede dus. en prive dus geen handelaren met hun praatjes. dus kijk eens in het te koop aangeboden topic hier op het forum.

Gr.Frits
Jasper16v

als je een kenner van hier mee neemt voelt/hoort ie wel of het een 2 liter is :)

dat iemand renault monteur is wil ook nie alles zeggen

die van de renault dealer hier weten nie echt veel namelijk
Anonymous

Check de carterpan. Daar zit een duidelijk verschil, tevens kun je ook een duidelijk verschil horen bij het stationair gasgeven. Helaas moet je dan dus wel ook een 16v erbij hebben. Misschien dat iemand een foto kan maken van z'n carterpan.
RO 16v

Als de motor er door Achterberg in is gelegd is de auto voor de rest ook aangepast, dus er zit meer betrouwbaarheid in dan bij een standaard auto anders begint hij er niet aan.
Merijn
Über-Spammer

Volgens de handelaar heeft een Renault-dealer het blok erin gelegd...
Erik de Bruijn

de renault monteur heeft zelf een GTT gehad, daarna een 16v en heeft nu een megane 2.0 16v. Verder onderhoudt hij de auto van twee vrienden van mij (clio 16v en een 1916v) dus hij weet er wel wat van hoop ik.
RO 16v

Dan zou ik hem niet kopen aangezien de dealer het heeft gedaan.

Achterberg had ook meteen de stiker er af getrokken als hij het luchtfilter had gezien.
Erik de Bruijn

Een dealer kan toch hoop ik wel een blok vervangen. Ik heb onderlaatst samen met een vriend het blok van een alfa 156 vervangen van een 1.6 naar een 2.0 liter twinspark en hij doet het nog steeds, zo ingewikkeld vond ik het niet.

Mag toch wel hopen dat de dealer dat toch zeker wel kan.
Merijn
Über-Spammer

Ze kunnen het ook wel, maar er komt wel iets meer kijken bij een motorconversie. Er moet nogal wat verstevigd worden. En als die conversie bij een dealer gedaan is, dan vrees ik dat daar niet echt aan gedacht is. :(
RO 16v

De dealer kan het wel maar heeft geen idee wat er nog meer bij komt kijken.
Merijn
Über-Spammer

Dat zeg ik... ;) :p
RO 16v

Gamma :lol:
Erik de Bruijn

eerder in het topic vertelde iemand dat wanneer de motor vervangen is door een 2.0 liter er verder aan de auto niks hoefde te gebeuren wat betreft de remmen, enz. De versnellingsbak was wel wat zwakker van een 16v maar zou het toch ook niet snel opgeven.
Merijn
Über-Spammer

Er hoeft theoretisch gezien niks vervangen te worden. Het past allemaal, maar als je iets doet, moet je het goed doen. En ik vrees dat dat niet gebeurd is in deze...
RO 16v

Erik de Bruijn schreef:eerder in het topic vertelde iemand dat wanneer de motor vervangen is door een 2.0 liter er verder aan de auto niks hoefde te gebeuren wat betreft de remmen, enz. De versnellingsbak was wel wat zwakker van een 16v maar zou het toch ook niet snel opgeven.
Je hoeft ook niks extra's te doen maar dat wordt dan meestal gevaarlijk als je van sportief rijden houdt.
Als je als een oud ventje rijdt gaat de 16V bak wel lang mee, met een beetje spotief rijden begeeft hij het erg snel, dit uit eigen ervaringen.
Erik de Bruijn

Het is ook zeker nog niet zeker dat ik hem koop. Ik was ook eigenlijk opzoek naar een 16v omdat de prijzen voor een williams mijn studentebeursje iets te boven gaan. Mijn huidige auto is een 205 1.1 dus het zou toch wel een aardige veranderingen zijn van 55 pk naar 137. Maar ja als je dan een 2.0 liter tegen komt gaat je hard toch nog wel wat sneller kloppen.
Gesloten