[R5GTT]Carterventilatie + schimmel?
bij het verwijderen van de slangen van de carterventilatie op mijn restauratie 5 GT trof ik water en witte schimmel aan in de slangen en het potje...Weet er iemand hoe dat in godsnaam kan en welke schimmel zin heeft in oliedamp?
Is het echt schimmel, of is het een soort mayonaise-achtige drek? Die wittige drek is het gevolg van water dat bij de olie is gekomen.
Ja het is mayo-achtig spulleke. Ik dacht aan schimmel. Het geeft helemaal niks want de auto wordt compleet uit elkaar getrokken (binnenkort paar fotootjes
) Hij staat nu al bijna maand in stalling en heeft maar een 30 kilometer gereden in die tijd. Thanx

- Geert Claes
Ik vermoed dat je vloeibare pakking bedoelt.5drive schreef:Ja volgens mij een k*tkoppaking, heeft de afdanker (lees vorige eigenaar) zelf gefixed. de blauwe afdichtbvloeistof zit overal lijkt het
onlangs nog iets leuk gehoord van die vloeibare pakking, er was een klein beetje ervan in een olietoevoerkanaal geraakt, en daar gingen de nokkenaslagers.
Dus 1 raad kijk uit wat je doet moet vloeibare pakking.
Wat jou GTT betreft zou ik idd ook zeggen kapotter cilinderkoppakking.
SUC6 met het renoveren

-
Ja die blauwe BEUN loctite! Bah! het is geen verkeerd spul, maar als je het ziet betekent het vaak dat er bezuinigt is op pakkingen. 

Als de motor gewoon erg koud blijft, 'swinters korte ritjes enzo, dan zie je vaak ook een hoop mayonaise. Flink warmrijden en nog eens kijken.red_Turbo schreef:mayo dan is er dus iets lek. kop of koppakking.
rev it like a rental
Tsja, alles kan het zijn dus. Gisteren kop eraf en de koppakking zat vastgelijmd met dat blauwe spul. En verschillende oliekanalen zaten er vol mee...nee dit was de handtekening van de vakman hoor! Erg warm werd ie ook niet, zat geen thermostaat in de radiatorslang (is ook een manier
)
Kortom, je blijft je verbazen over andermans creatieve kunsten.

Zonder thermostaat is erg slecht voor de motor...5drive schreef:Tsja, alles kan het zijn dus. Gisteren kop eraf en de koppakking zat vastgelijmd met dat blauwe spul. En verschillende oliekanalen zaten er vol mee...nee dit was de handtekening van de vakman hoor! Erg warm werd ie ook niet, zat geen thermostaat in de radiatorslang (is ook een manier)
De stromings snelheid in de rediator word veel te hoog en de stoning door de rest blijft gigantich achter. water in de kop kan dus veel te heet worden en gaan koken dus...