[R5GTT]Carterventilatie + schimmel?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
5drive
Berichten: 108
Lid geworden op: vr 23 nov 2001 0:00
Car: Clio 16V
Locatie: Tilburg

bij het verwijderen van de slangen van de carterventilatie op mijn restauratie 5 GT trof ik water en witte schimmel aan in de slangen en het potje...Weet er iemand hoe dat in godsnaam kan en welke schimmel zin heeft in oliedamp?
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

hoe lang staat ie al stil? vocht in slang komt schimmel van is vast niet erg.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Is het echt schimmel, of is het een soort mayonaise-achtige drek? Die wittige drek is het gevolg van water dat bij de olie is gekomen.
5drive
Berichten: 108
Lid geworden op: vr 23 nov 2001 0:00
Car: Clio 16V
Locatie: Tilburg

Ja het is mayo-achtig spulleke. Ik dacht aan schimmel. Het geeft helemaal niks want de auto wordt compleet uit elkaar getrokken (binnenkort paar fotootjes :) ) Hij staat nu al bijna maand in stalling en heeft maar een 30 kilometer gereden in die tijd. Thanx
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

mayo dan is er dus iets lek. kop of koppakking.
5drive
Berichten: 108
Lid geworden op: vr 23 nov 2001 0:00
Car: Clio 16V
Locatie: Tilburg

Ja volgens mij een k*tkoppaking, heeft de afdanker (lees vorige eigenaar) zelf gefixed. de blauwe afdichtbvloeistof zit overal lijkt het :lol:
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

moet dat ook niet dat ie daardoor goed afdicht?
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

5drive schreef:Ja volgens mij een k*tkoppaking, heeft de afdanker (lees vorige eigenaar) zelf gefixed. de blauwe afdichtbvloeistof zit overal lijkt het :lol:
Ik vermoed dat je vloeibare pakking bedoelt.
onlangs nog iets leuk gehoord van die vloeibare pakking, er was een klein beetje ervan in een olietoevoerkanaal geraakt, en daar gingen de nokkenaslagers.

Dus 1 raad kijk uit wat je doet moet vloeibare pakking.

Wat jou GTT betreft zou ik idd ook zeggen kapotter cilinderkoppakking.
SUC6 met het renoveren
:D
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ja die blauwe BEUN loctite! Bah! het is geen verkeerd spul, maar als je het ziet betekent het vaak dat er bezuinigt is op pakkingen. :(
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

red_Turbo schreef:mayo dan is er dus iets lek. kop of koppakking.
Als de motor gewoon erg koud blijft, 'swinters korte ritjes enzo, dan zie je vaak ook een hoop mayonaise. Flink warmrijden en nog eens kijken.
rev it like a rental
5drive
Berichten: 108
Lid geworden op: vr 23 nov 2001 0:00
Car: Clio 16V
Locatie: Tilburg

Tsja, alles kan het zijn dus. Gisteren kop eraf en de koppakking zat vastgelijmd met dat blauwe spul. En verschillende oliekanalen zaten er vol mee...nee dit was de handtekening van de vakman hoor! Erg warm werd ie ook niet, zat geen thermostaat in de radiatorslang (is ook een manier :))
Kortom, je blijft je verbazen over andermans creatieve kunsten.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

5drive schreef:Tsja, alles kan het zijn dus. Gisteren kop eraf en de koppakking zat vastgelijmd met dat blauwe spul. En verschillende oliekanalen zaten er vol mee...nee dit was de handtekening van de vakman hoor! Erg warm werd ie ook niet, zat geen thermostaat in de radiatorslang (is ook een manier :))
Kortom, je blijft je verbazen over andermans creatieve kunsten.
Zonder thermostaat is erg slecht voor de motor...

De stromings snelheid in de rediator word veel te hoog en de stoning door de rest blijft gigantich achter. water in de kop kan dus veel te heet worden en gaan koken dus...
Plaats reactie