[R5GTT]Carterventilatie + schimmel?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
5drive
Car: Clio 16V

bij het verwijderen van de slangen van de carterventilatie op mijn restauratie 5 GT trof ik water en witte schimmel aan in de slangen en het potje...Weet er iemand hoe dat in godsnaam kan en welke schimmel zin heeft in oliedamp?
red_Turbo

hoe lang staat ie al stil? vocht in slang komt schimmel van is vast niet erg.
Matijs
Contacteer:

Is het echt schimmel, of is het een soort mayonaise-achtige drek? Die wittige drek is het gevolg van water dat bij de olie is gekomen.
5drive

Ja het is mayo-achtig spulleke. Ik dacht aan schimmel. Het geeft helemaal niks want de auto wordt compleet uit elkaar getrokken (binnenkort paar fotootjes :) ) Hij staat nu al bijna maand in stalling en heeft maar een 30 kilometer gereden in die tijd. Thanx
red_Turbo

mayo dan is er dus iets lek. kop of koppakking.
5drive

Ja volgens mij een k*tkoppaking, heeft de afdanker (lees vorige eigenaar) zelf gefixed. de blauwe afdichtbvloeistof zit overal lijkt het :lol:
red_Turbo

moet dat ook niet dat ie daardoor goed afdicht?
Geert Claes

5drive schreef:Ja volgens mij een k*tkoppaking, heeft de afdanker (lees vorige eigenaar) zelf gefixed. de blauwe afdichtbvloeistof zit overal lijkt het :lol:
Ik vermoed dat je vloeibare pakking bedoelt.
onlangs nog iets leuk gehoord van die vloeibare pakking, er was een klein beetje ervan in een olietoevoerkanaal geraakt, en daar gingen de nokkenaslagers.

Dus 1 raad kijk uit wat je doet moet vloeibare pakking.

Wat jou GTT betreft zou ik idd ook zeggen kapotter cilinderkoppakking.
SUC6 met het renoveren
:D
canonballman

Ja die blauwe BEUN loctite! Bah! het is geen verkeerd spul, maar als je het ziet betekent het vaak dat er bezuinigt is op pakkingen. :(
Menno

red_Turbo schreef:mayo dan is er dus iets lek. kop of koppakking.
Als de motor gewoon erg koud blijft, 'swinters korte ritjes enzo, dan zie je vaak ook een hoop mayonaise. Flink warmrijden en nog eens kijken.
rev it like a rental
5drive

Tsja, alles kan het zijn dus. Gisteren kop eraf en de koppakking zat vastgelijmd met dat blauwe spul. En verschillende oliekanalen zaten er vol mee...nee dit was de handtekening van de vakman hoor! Erg warm werd ie ook niet, zat geen thermostaat in de radiatorslang (is ook een manier :))
Kortom, je blijft je verbazen over andermans creatieve kunsten.
Abel
Über-Spammer

5drive schreef:Tsja, alles kan het zijn dus. Gisteren kop eraf en de koppakking zat vastgelijmd met dat blauwe spul. En verschillende oliekanalen zaten er vol mee...nee dit was de handtekening van de vakman hoor! Erg warm werd ie ook niet, zat geen thermostaat in de radiatorslang (is ook een manier :))
Kortom, je blijft je verbazen over andermans creatieve kunsten.
Zonder thermostaat is erg slecht voor de motor...

De stromings snelheid in de rediator word veel te hoog en de stoning door de rest blijft gigantich achter. water in de kop kan dus veel te heet worden en gaan koken dus...
Plaats reactie