[GTT] Bumper maken met polyester en strak maken
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
- Locatie: Noord-Brabant
kunststof hechtprimer en/of spuitplamuur licht opschuren en dan lak erover.
Zorg wel dat alles goed stofvrij, droog en vetvrij is voordat je gaat spuiten, maar das logisch.
Zorg wel dat alles goed stofvrij, droog en vetvrij is voordat je gaat spuiten, maar das logisch.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
- Locatie: Noord-Brabant
Voor de mensen met ervaring: weet iemand hoeveel spuitbussen van 400 ml je nodig hebt om een GTT voorbumper te spuiten??? (niet metallic lak, want dan is er meer lak nodig)
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
Zo, vanmiddag weer eventjes bezig geweest met polyestermatjes en bison combipower.
[img]http://members.home.nl/chrisvollenberg/ ... rmatje.jpg[/img]
Dat met die polyester is goed te doen zeg, valt me 100% mee. Het ergste stuk moet nog gebeuren maar dat gaat zeker goedkomen
1000ste post
[img]http://members.home.nl/chrisvollenberg/ ... rmatje.jpg[/img]
Dat met die polyester is goed te doen zeg, valt me 100% mee. Het ergste stuk moet nog gebeuren maar dat gaat zeker goedkomen

1000ste post

some people are alive only because it's illegal to kill them
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
- Locatie: Noord-Brabant
Ik ben klaar met de bumper en ik raad het aan om zelf te spuiten, is echt niet zo moeilijk als je alles goed voorbewerkt met spuitplamuur en schuren.
Ik vind het resultaat erg goed in combinatie met de nieuwe witte knipperlichten en de nieuwe mistlichten.
Heeft er iemand ruimte over om foto's te plaatsen, dan hoor ik 't graag...
Ik vind het resultaat erg goed in combinatie met de nieuwe witte knipperlichten en de nieuwe mistlichten.
Heeft er iemand ruimte over om foto's te plaatsen, dan hoor ik 't graag...
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
Stuur ze maar even naar chrisvollenberg@home.nl dan zet ik ze wel ff online.
Ik ben over een half uur wel weg dus dan wordt het waarschijnlijk morgen.
Ik ben over een half uur wel weg dus dan wordt het waarschijnlijk morgen.
some people are alive only because it's illegal to kill them
-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
[img]http://members.home.nl/chrisvollenberg/bumper2.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/chrisvollenberg/bumper3.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/chrisvollenberg/bumper5.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/chrisvollenberg/bumper3.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/chrisvollenberg/bumper5.jpg[/img]
some people are alive only because it's illegal to kill them
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
hehe bekend grilletje. 

-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
- Locatie: Noord-Brabant
Tja...met die grill zit ik dus nog te twijfelen of ik die wil vervangen door één met gaas
. Bijv. één van de open grilletjes van reichhard motorsport.
PS. Chris, bedankt voor 't online zetten

PS. Chris, bedankt voor 't online zetten
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
het is en blijft een apparte grill. 
wat wel zo is dat hij aardig wat koelwind belemmerd

wat wel zo is dat hij aardig wat koelwind belemmerd
Zonde dat je het gaatje voor het trekoog niet weggewerkt hebt, ik vind dat nou zo lelijk...
En aan de andere kant komt er ook nog zo'n onding door de bumper heen.
Ik heb trouwens mijn bumper ook zelf gespoten en zelfs maar voor de helft!
Ik heb alleen de onderlip en die hoeken gespoten en met cleaner heb ik het randjeweggewerkt op en hoek, zo zie je het kleurverschil nauwelijks.
En aan de andere kant komt er ook nog zo'n onding door de bumper heen.
Ik heb trouwens mijn bumper ook zelf gespoten en zelfs maar voor de helft!
Ik heb alleen de onderlip en die hoeken gespoten en met cleaner heb ik het randjeweggewerkt op en hoek, zo zie je het kleurverschil nauwelijks.
Hmmm, voor mijn gevoel lopen die koelsleuven in de bumper de verkeerde kant op. De bumper zelf is wel strak geworden, zeer knap gedaan!!
En die grill....., tja, het ziet er zo gekunsteld uit met die breedstralertjes erin. Ik zou er lekker een standaard fase 2 grill inzetten of een open grilletje, dat staat veel strakker.
En die grill....., tja, het ziet er zo gekunsteld uit met die breedstralertjes erin. Ik zou er lekker een standaard fase 2 grill inzetten of een open grilletje, dat staat veel strakker.
Nee, dat klopt, het zal voor de koeling niets uitmaken. Het is gewoon gevoelsmatig, das moeilijk uit te leggen. Hou het er maar op dat het aan mij ligt.Mrtn schreef:Hoe bedoel je?? De wind wordt toch niet geleidt naar/in een bepaalde richting??Rudo schreef:Hmmm, voor mijn gevoel lopen die koelsleuven in de bumper de verkeerde kant op

-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
Dat trekoog, kan je die zo eraf halen dan? Dan doe ik dat ook, vind het ook geen gezicht eigenlijk.Steven (Fiets) schreef:Zonde dat je het gaatje voor het trekoog niet weggewerkt hebt, ik vind dat nou zo lelijk...
En aan de andere kant komt er ook nog zo'n onding door de bumper heen.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Nee, op zich niet, maar het kan wel eens van pas komen, zo heb ik laatst ondervonden...Chrisv schreef:Dat trekoog, kan je die zo eraf halen dan? Dan doe ik dat ook, vind het ook geen gezicht eigenlijk.Steven (Fiets) schreef:Zonde dat je het gaatje voor het trekoog niet weggewerkt hebt, ik vind dat nou zo lelijk...
En aan de andere kant komt er ook nog zo'n onding door de bumper heen.
Het trekoog zit met 1 bout en 1 moer vast, dop 16 als het goed is.
Je kunt em beter laten zitten, ik heb em ook wel eens nodig gehad. Wat ik wel gedaan heb is em meegespoten in kleur
Valt ie wat minder op.
Ik heb dat gat aan de rechterkant (als je voor de auto staat) dus dichtgemaakt. Ik vind dat echt geen pan.
Kijk hier, zoek de verschillen
[img]http://www.nextstep-design.nl/rtcmeetin ... G_0447.jpg[/img]
Je kunt em beter laten zitten, ik heb em ook wel eens nodig gehad. Wat ik wel gedaan heb is em meegespoten in kleur

Ik heb dat gat aan de rechterkant (als je voor de auto staat) dus dichtgemaakt. Ik vind dat echt geen pan.
Kijk hier, zoek de verschillen

[img]http://www.nextstep-design.nl/rtcmeetin ... G_0447.jpg[/img]
Ben het niet met je eens. Nu zitten ze ook voor de intercooler. Anders krijgt dat ding geen koude lucht imv de lampen in de grilleMaus schreef:Dat volgens mij niet. Maar wat Rudo zegt, optisch lijken die sleuven de verkeerde kant op te staan.
Of ze staan wel de goeie kant op, maar zitten ze te veel naar rechts (op de foto).
Bij mij komen er ook gaten in de bumper, denk rondjes ipv sleuven. Dit voor de radiateur en intercooler, ben bang dat ik anders te weinig koeling krijg....dus rondjes boven de kentekenplaat van intercooler tot radiateur, over de gehele lengte van deze 2........... 

Mrtn = Maarten
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
alsof dat iets uitmaakt, ofdat die dingen nou naar links staan of naar rechts.Abel schreef:Ben het niet met je eens. Nu zitten ze ook voor de intercooler. Anders krijgt dat ding geen koude lucht imv de lampen in de grilleMaus schreef:Dat volgens mij niet. Maar wat Rudo zegt, optisch lijken die sleuven de verkeerde kant op te staan.
Of ze staan wel de goeie kant op, maar zitten ze te veel naar rechts (op de foto).
@ Steven, een plaatje is en blijft het mooiste.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Sja bij mij miste er een heel stuk onder de bumper, dus heb ik em maar helemaal dichtgemaakt.Tom schreef:alsof dat iets uitmaakt, ofdat die dingen nou naar links staan of naar rechts.Abel schreef:Ben het niet met je eens. Nu zitten ze ook voor de intercooler. Anders krijgt dat ding geen koude lucht imv de lampen in de grilleMaus schreef:Dat volgens mij niet. Maar wat Rudo zegt, optisch lijken die sleuven de verkeerde kant op te staan.
Of ze staan wel de goeie kant op, maar zitten ze te veel naar rechts (op de foto).
@ Steven, een plaatje is en blijft het mooiste.
Je ziet het op dit plaatje een beetje:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/GTTk ... 41_IMG.JPG[/img]
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Bij mij ontbrak er ook wel een deel bumper.
[img]http://users.skynet.be/fa313328/GTT5.jpg[/img]
Maar dat probleem is intussen al verholpen.
[img]http://users.skynet.be/fa313328/bumper2.jpg[/img]
[img]http://users.skynet.be/fa313328/bumper5.jpg[/img]
[img]http://users.skynet.be/fa313328/bumper7.jpg[/img]
[img]http://users.skynet.be/fa313328/neus1.jpg[/img]
En zo staat die er nu bij.
[img]http://users.skynet.be/fa313328/GTT5.jpg[/img]
Maar dat probleem is intussen al verholpen.
[img]http://users.skynet.be/fa313328/bumper2.jpg[/img]
[img]http://users.skynet.be/fa313328/bumper5.jpg[/img]
[img]http://users.skynet.be/fa313328/bumper7.jpg[/img]
[img]http://users.skynet.be/fa313328/neus1.jpg[/img]
En zo staat die er nu bij.
netjes hoor
Kheb nog nooit met matjes poly. gewerkt, maar als ik jullie zo zie moet ik dat ook maar gaan doen.
D'r zit namelijk een parkeerscheur in de voorbumper
Wat gebruiken jullie precies??
Kheb nog nooit met matjes poly. gewerkt, maar als ik jullie zo zie moet ik dat ook maar gaan doen.
D'r zit namelijk een parkeerscheur in de voorbumper

Wat gebruiken jullie precies??
Mrtn = Maarten
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Nou ik had er ook nooit mee gewerkt, maar ik heb aan veel mensen uitleg gevraagd, en nu ben ik benieuwd wat het resultaat gaat zijn als alles gespoten is.
Ik ben ook benieuwd of de bumper nog even stevig gaat zijn als ik eens iets raak (niet dat deze origineel erg stevig is) Ik vrees dat hij snel terug zal scheuren, maar ik hoop van niet natuurlijk.
Ik ben ook benieuwd of de bumper nog even stevig gaat zijn als ik eens iets raak (niet dat deze origineel erg stevig is) Ik vrees dat hij snel terug zal scheuren, maar ik hoop van niet natuurlijk.
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Wat ik gebruik is een soort van Hars, je kan dat kopen samen met die verstevigingsmatten in elke doe het zelf denk ik.
Maar let op, schuur eerst het deel waar de matten op moeten komen goed grof, en ontvet dit goed. Je kan enkele lagen op mekaar leggen, dat is altijd steviger.
Zorg er voor dat je altijd eerst een soort van mal maakt zodat de hars ongeveer de juist vorm aanneemt, der rest kan je verder afwerken met plamuur
Maar let op, schuur eerst het deel waar de matten op moeten komen goed grof, en ontvet dit goed. Je kan enkele lagen op mekaar leggen, dat is altijd steviger.
Zorg er voor dat je altijd eerst een soort van mal maakt zodat de hars ongeveer de juist vorm aanneemt, der rest kan je verder afwerken met plamuur
-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
Mrtn schreef:netjes hoor![]()
Kheb nog nooit met matjes poly. gewerkt, maar als ik jullie zo zie moet ik dat ook maar gaan doen.
D'r zit namelijk een parkeerscheur in de voorbumper![]()
Wat gebruiken jullie precies??
Ja je moet er gewoon mee beginnen want het is echt easy.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Nou ga maar eens in een GTT rijden die 5 cm lager is dan je vorige, ik heb in het begin toch wel vaak eens iets geraakt.Tom schreef:mischien een aanrader om nergens tegen aan te rijden![]()
@ Maarten, zie de laatste nieuwsbrief
En ik raak nu nog wel eens een stoepje bij inparkeren en die zijn het zuurst

@Maarten: Scheuren moet je opvullen met bison combipower.
Pas als je hele stukken moet overlappen moet je met matten gaan werken.
Ik had toevallig nog een stuk bumper waar ik allemaal donorstukken uitgeslepen heb en pasgemaakt en ingelijmd.
-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
Ik heb voor de zekerheid bij de scheuren er toch nog een matje achter gedaan.Steven (Fiets) schreef:Nou ga maar eens in een GTT rijden die 5 cm lager is dan je vorige, ik heb in het begin toch wel vaak eens iets geraakt.Tom schreef:mischien een aanrader om nergens tegen aan te rijden![]()
@ Maarten, zie de laatste nieuwsbrief
En ik raak nu nog wel eens een stoepje bij inparkeren en die zijn het zuurst
@Maarten: Scheuren moet je opvullen met bison combipower.
Pas als je hele stukken moet overlappen moet je met matten gaan werken.
Ik had toevallig nog een stuk bumper waar ik allemaal donorstukken uitgeslepen heb en pasgemaakt en ingelijmd.
Zon donorbumper moet ik eigenlijk ook nog 1 hebben, het liefst zo kapot mogelijk

some people are alive only because it's illegal to kill them