[GTT] Bumper maken met polyester en strak maken

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Turbo-Peer
Berichten: 424
Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
Locatie: Noord-Brabant

kunststof hechtprimer en/of spuitplamuur licht opschuren en dan lak erover.
Zorg wel dat alles goed stofvrij, droog en vetvrij is voordat je gaat spuiten, maar das logisch.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Turbo-Peer
Berichten: 424
Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
Locatie: Noord-Brabant

Voor de mensen met ervaring: weet iemand hoeveel spuitbussen van 400 ml je nodig hebt om een GTT voorbumper te spuiten??? (niet metallic lak, want dan is er meer lak nodig)
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik gok een busje of drie vier als je meerdere lagen gaat spuiten. Denk overigens niet dat het echt mooi word
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
gerjo
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 1 jul 2002 8:38
Locatie: Haarlem,Holland

gewoon lekker laten spuiten. Geeft mooier resultaat. Voorbereiden (spuitlak) is zelf wel goed te doen.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

denk 2 ofzo. niet super veel meer. ex. primer enz..
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Zo, vanmiddag weer eventjes bezig geweest met polyestermatjes en bison combipower.

[img]http://members.home.nl/chrisvollenberg/ ... rmatje.jpg[/img]

Dat met die polyester is goed te doen zeg, valt me 100% mee. Het ergste stuk moet nog gebeuren maar dat gaat zeker goedkomen :)


1000ste post :D
some people are alive only because it's illegal to kill them
Turbo-Peer
Berichten: 424
Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
Locatie: Noord-Brabant

Ik ben klaar met de bumper en ik raad het aan om zelf te spuiten, is echt niet zo moeilijk als je alles goed voorbewerkt met spuitplamuur en schuren.

Ik vind het resultaat erg goed in combinatie met de nieuwe witte knipperlichten en de nieuwe mistlichten.


Heeft er iemand ruimte over om foto's te plaatsen, dan hoor ik 't graag...
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Stuur ze maar even naar chrisvollenberg@home.nl dan zet ik ze wel ff online.

Ik ben over een half uur wel weg dus dan wordt het waarschijnlijk morgen.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

some people are alive only because it's illegal to kill them
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

hehe bekend grilletje. :)
Turbo-Peer
Berichten: 424
Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
Locatie: Noord-Brabant

Tja...met die grill zit ik dus nog te twijfelen of ik die wil vervangen door één met gaas :) . Bijv. één van de open grilletjes van reichhard motorsport.

PS. Chris, bedankt voor 't online zetten
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

het is en blijft een apparte grill. :)

wat wel zo is dat hij aardig wat koelwind belemmerd
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zonde dat je het gaatje voor het trekoog niet weggewerkt hebt, ik vind dat nou zo lelijk...

En aan de andere kant komt er ook nog zo'n onding door de bumper heen.

Ik heb trouwens mijn bumper ook zelf gespoten en zelfs maar voor de helft!

Ik heb alleen de onderlip en die hoeken gespoten en met cleaner heb ik het randjeweggewerkt op en hoek, zo zie je het kleurverschil nauwelijks.
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Hmmm, voor mijn gevoel lopen die koelsleuven in de bumper de verkeerde kant op. De bumper zelf is wel strak geworden, zeer knap gedaan!!

En die grill....., tja, het ziet er zo gekunsteld uit met die breedstralertjes erin. Ik zou er lekker een standaard fase 2 grill inzetten of een open grilletje, dat staat veel strakker.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Rudo schreef:Hmmm, voor mijn gevoel lopen die koelsleuven in de bumper de verkeerde kant op
Hoe bedoel je?? De wind wordt toch niet geleidt naar/in een bepaalde richting??
Mrtn = Maarten
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Mrtn schreef:
Rudo schreef:Hmmm, voor mijn gevoel lopen die koelsleuven in de bumper de verkeerde kant op
Hoe bedoel je?? De wind wordt toch niet geleidt naar/in een bepaalde richting??
Nee, dat klopt, het zal voor de koeling niets uitmaken. Het is gewoon gevoelsmatig, das moeilijk uit te leggen. Hou het er maar op dat het aan mij ligt. :p
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Dat volgens mij niet. Maar wat Rudo zegt, optisch lijken die sleuven de verkeerde kant op te staan.
Of ze staan wel de goeie kant op, maar zitten ze te veel naar rechts (op de foto). :wink:
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Steven (Fiets) schreef:Zonde dat je het gaatje voor het trekoog niet weggewerkt hebt, ik vind dat nou zo lelijk...

En aan de andere kant komt er ook nog zo'n onding door de bumper heen.
Dat trekoog, kan je die zo eraf halen dan? Dan doe ik dat ook, vind het ook geen gezicht eigenlijk.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Chrisv schreef:
Steven (Fiets) schreef:Zonde dat je het gaatje voor het trekoog niet weggewerkt hebt, ik vind dat nou zo lelijk...

En aan de andere kant komt er ook nog zo'n onding door de bumper heen.
Dat trekoog, kan je die zo eraf halen dan? Dan doe ik dat ook, vind het ook geen gezicht eigenlijk.
Nee, op zich niet, maar het kan wel eens van pas komen, zo heb ik laatst ondervonden...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Het trekoog zit met 1 bout en 1 moer vast, dop 16 als het goed is.

Je kunt em beter laten zitten, ik heb em ook wel eens nodig gehad. Wat ik wel gedaan heb is em meegespoten in kleur :) Valt ie wat minder op.

Ik heb dat gat aan de rechterkant (als je voor de auto staat) dus dichtgemaakt. Ik vind dat echt geen pan.

Kijk hier, zoek de verschillen :)
[img]http://www.nextstep-design.nl/rtcmeetin ... G_0447.jpg[/img]
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

of maak je oog korter en maak er een mooi afdek plaatje voor in de kleur staat iets mooier denk ik alleen je gaatje en plaatje moeten dan groter worden.

een trekoog is wel een must bij een gtt :lol:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Maus schreef:Dat volgens mij niet. Maar wat Rudo zegt, optisch lijken die sleuven de verkeerde kant op te staan.
Of ze staan wel de goeie kant op, maar zitten ze te veel naar rechts (op de foto). :wink:
Ben het niet met je eens. Nu zitten ze ook voor de intercooler. Anders krijgt dat ding geen koude lucht imv de lampen in de grille
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Bij mij komen er ook gaten in de bumper, denk rondjes ipv sleuven. Dit voor de radiateur en intercooler, ben bang dat ik anders te weinig koeling krijg....dus rondjes boven de kentekenplaat van intercooler tot radiateur, over de gehele lengte van deze 2........... :)
Mrtn = Maarten
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Abel schreef:
Maus schreef:Dat volgens mij niet. Maar wat Rudo zegt, optisch lijken die sleuven de verkeerde kant op te staan.
Of ze staan wel de goeie kant op, maar zitten ze te veel naar rechts (op de foto). :wink:
Ben het niet met je eens. Nu zitten ze ook voor de intercooler. Anders krijgt dat ding geen koude lucht imv de lampen in de grille
alsof dat iets uitmaakt, ofdat die dingen nou naar links staan of naar rechts.

@ Steven, een plaatje is en blijft het mooiste.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Nee idd de stand maakt niet uit. Alleen ik doelde op de feit dat de sleuven niet in het midden van de bumper zitten ;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tom schreef:
Abel schreef:
Maus schreef:Dat volgens mij niet. Maar wat Rudo zegt, optisch lijken die sleuven de verkeerde kant op te staan.
Of ze staan wel de goeie kant op, maar zitten ze te veel naar rechts (op de foto). :wink:
Ben het niet met je eens. Nu zitten ze ook voor de intercooler. Anders krijgt dat ding geen koude lucht imv de lampen in de grille
alsof dat iets uitmaakt, ofdat die dingen nou naar links staan of naar rechts.

@ Steven, een plaatje is en blijft het mooiste.
Sja bij mij miste er een heel stuk onder de bumper, dus heb ik em maar helemaal dichtgemaakt.

Je ziet het op dit plaatje een beetje:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/GTTk ... 41_IMG.JPG[/img]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

in jouw geval was het idd wel nodig
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Bij mij ontbrak er ook wel een deel bumper.
[img]http://users.skynet.be/fa313328/GTT5.jpg[/img]

Maar dat probleem is intussen al verholpen.

[img]http://users.skynet.be/fa313328/bumper2.jpg[/img]

[img]http://users.skynet.be/fa313328/bumper5.jpg[/img]
[img]http://users.skynet.be/fa313328/bumper7.jpg[/img]
[img]http://users.skynet.be/fa313328/neus1.jpg[/img]

En zo staat die er nu bij.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

netjes hoor :wink:

Kheb nog nooit met matjes poly. gewerkt, maar als ik jullie zo zie moet ik dat ook maar gaan doen.
D'r zit namelijk een parkeerscheur in de voorbumper :(

Wat gebruiken jullie precies??
Mrtn = Maarten
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Nou ik had er ook nooit mee gewerkt, maar ik heb aan veel mensen uitleg gevraagd, en nu ben ik benieuwd wat het resultaat gaat zijn als alles gespoten is.

Ik ben ook benieuwd of de bumper nog even stevig gaat zijn als ik eens iets raak (niet dat deze origineel erg stevig is) Ik vrees dat hij snel terug zal scheuren, maar ik hoop van niet natuurlijk.
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Wat ik gebruik is een soort van Hars, je kan dat kopen samen met die verstevigingsmatten in elke doe het zelf denk ik.
Maar let op, schuur eerst het deel waar de matten op moeten komen goed grof, en ontvet dit goed. Je kan enkele lagen op mekaar leggen, dat is altijd steviger.

Zorg er voor dat je altijd eerst een soort van mal maakt zodat de hars ongeveer de juist vorm aanneemt, der rest kan je verder afwerken met plamuur
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

mischien een aanrader om nergens tegen aan te rijden :lol:


@ Maarten, zie de laatste nieuwsbrief
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Mrtn schreef:netjes hoor :wink:

Kheb nog nooit met matjes poly. gewerkt, maar als ik jullie zo zie moet ik dat ook maar gaan doen.
D'r zit namelijk een parkeerscheur in de voorbumper :(

Wat gebruiken jullie precies??

Ja je moet er gewoon mee beginnen want het is echt easy.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tom schreef:mischien een aanrader om nergens tegen aan te rijden :lol:


@ Maarten, zie de laatste nieuwsbrief
Nou ga maar eens in een GTT rijden die 5 cm lager is dan je vorige, ik heb in het begin toch wel vaak eens iets geraakt.

En ik raak nu nog wel eens een stoepje bij inparkeren en die zijn het zuurst :(

@Maarten: Scheuren moet je opvullen met bison combipower.
Pas als je hele stukken moet overlappen moet je met matten gaan werken.
Ik had toevallig nog een stuk bumper waar ik allemaal donorstukken uitgeslepen heb en pasgemaakt en ingelijmd.
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Steven (Fiets) schreef:
Tom schreef:mischien een aanrader om nergens tegen aan te rijden :lol:


@ Maarten, zie de laatste nieuwsbrief
Nou ga maar eens in een GTT rijden die 5 cm lager is dan je vorige, ik heb in het begin toch wel vaak eens iets geraakt.

En ik raak nu nog wel eens een stoepje bij inparkeren en die zijn het zuurst :(

@Maarten: Scheuren moet je opvullen met bison combipower.
Pas als je hele stukken moet overlappen moet je met matten gaan werken.
Ik had toevallig nog een stuk bumper waar ik allemaal donorstukken uitgeslepen heb en pasgemaakt en ingelijmd.
Ik heb voor de zekerheid bij de scheuren er toch nog een matje achter gedaan.
Zon donorbumper moet ik eigenlijk ook nog 1 hebben, het liefst zo kapot mogelijk :). is ie nie zo duur
some people are alive only because it's illegal to kill them
Plaats reactie