Even of the topic om maar zo te zeggen.Ik zat eens te denken, rode diesel en witte diesel zijn precies dezelfde stof.
wat voor stof is er bijgevoegd aan diesel om het rood te maken?als ze het erbijgooien, zou je het dan niet op een scheikundige manier kunnen scheiden oid?
en als dat niet kan, zou iemand mij dat kunnen uitleggen.ben ik wel eens benieuwd naar eigenlijk.
rode diesel naar wit
er bestaat een scheidingsstof voor(heb een oude schoolvriend die chemie is gaan studeren ,dus dat kwam van pas)maar er blijft altijd wel iets achter,dus bewijzen vinden die douaniers altijd
maar ik zou het nie in je alpinetje gooien hoor














-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Is alleen een kleurstof die er bij zit. Er is een tijdje terug in Belgie een fraude zaak geweest van een paar mensen die een middeltje hadden ontwikkeld om de kleur van rode diesel om te zetten in 'witte' diesel.
Maar kun je gewoon in een normale diesel auto gooien, geen probleem.
Je moet alleen geen controle krijgen, dan kost het geld. Alhoewel het de eerste keer nog best schijnt mee te vallen.......
Maar kun je gewoon in een normale diesel auto gooien, geen probleem.
Je moet alleen geen controle krijgen, dan kost het geld. Alhoewel het de eerste keer nog best schijnt mee te vallen.......
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: di 3 sep 2002 22:03
- Locatie: Uden
Ja dat valt best mee. De kans dat je gepakt wordt is vrij klein als je in de goeie delen van het land woont. Een klasgenoot is al twee keer gesnaaid en hij kan nog altijd twee keer in de week uit dus het is te betalen
Hij rijdt ook onbeschoft veel dus haalt ie het er wel uit met die accijns van tegenwoordig! Ik zou zeggen: gewoon doen... En anders doe je het af en toen en dan zeg je dat de vorige eigenaar dat er in heeft gegooid 


Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
My only limit, is the limit of my car!
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: di 3 sep 2002 22:03
- Locatie: Uden
Ja maar je blijft het zien he, ook al tank je daarna 100 keer witte diesel. En wie zegt dat jij al getankt hebt na dat jaar? 

Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
My only limit, is the limit of my car!
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
- Locatie: bergen op zoom
ik wil wel eens weten hoe je van rood wit makt,maar dat weet niemand?
Dat valt wel mee hoor, na een paar tankbeurten is het niet meer te zienSuper 5 Devil schreef:Ja maar je blijft het zien he, ook al tank je daarna 100 keer witte diesel. En wie zegt dat jij al getankt hebt na dat jaar?
kom vertellencatrinus schreef:Ik weet hoe het moet. Heb het vandaag met een laborant erover gehad. Maar ik vertel het niet. Wil geen discussies erover hebben enz.



of ik doe het

-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: wo 28 aug 2002 16:22
Je kan ook een dubbele tank fabrieken: een grote tank met rode diesel met een verborgen vuldop en een dummytank(je) met witte diesel die aangesloten is op de orginele vuldop:
Bij controle: no problemmo
Wel komt er wat creativiteit bij kijken als je het zo wil maken dat ze het bij een APK ook niet ontdekken....
Maar creatievelingen zijn er volgens mij in overvloed op dit forum, dus dat komt wel goed....
Succes, en F*&()!@&CK Den Haag...
Bij controle: no problemmo
Wel komt er wat creativiteit bij kijken als je het zo wil maken dat ze het bij een APK ook niet ontdekken....
Maar creatievelingen zijn er volgens mij in overvloed op dit forum, dus dat komt wel goed....
Succes, en F*&()!@&CK Den Haag...
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
Heb het ook vaker gedaan met onze patrol is heel simpel zet 2 ijzeren leger cerry kannen achter in. Daar kunnen standaard aansluitingen op, een opvoerpompje ertussen en leidingkje naar voren trekken. Bij de keuring kannen eruit en alles een beetje netjes opbergen. En klaar bent u,
Waar controleren ze 't eigenlijk dan? In de tank? Dan is 't simpel, gewoon een beetje witte erin laten en andere tank gebruiken. In de leidingen? Gewoon de retourleiding 'spoelen' met de pomp van de witte, zorgen dat die witte bij de rooie vliegt. Pompje kun je wel effe laten lopen.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ze controleren in de tank. Maar dat gebeurt niet zo heel vaak meer, zeker niet in steden.
Het schijnt dat de douane wel eens controleert op 'boeren' evenementen zoals trekkertrek wedstrijden en dergelijke.
Als boeren 1200 liter (goedkope!) rode diesel op het erf hebben staan, is de verleiding wel HEEL groot om die ook in de Mercedes of Volvo te gooien!
Maar ik ken mensen die er al jaren op rijden, en nog nooit controle hebben gehad.
Het schijnt dat de douane wel eens controleert op 'boeren' evenementen zoals trekkertrek wedstrijden en dergelijke.
Als boeren 1200 liter (goedkope!) rode diesel op het erf hebben staan, is de verleiding wel HEEL groot om die ook in de Mercedes of Volvo te gooien!
Maar ik ken mensen die er al jaren op rijden, en nog nooit controle hebben gehad.
Kèk ùit hèBlue Thunder schreef:Succes, en F*&()!@&CK Den Haag...
nie zèke auvâh mèn stadje !
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Des proat!!!!!
Echt wel hoor, die rode vloeistof nestelt zich aan de tankwand e.d. Hardnekkige troep die niet na een paar tankbeurtjes verdwenen isHans R. schreef:Dat valt wel mee hoor, na een paar tankbeurten is het niet meer te zienSuper 5 Devil schreef:Ja maar je blijft het zien he, ook al tank je daarna 100 keer witte diesel. En wie zegt dat jij al getankt hebt na dat jaar?
Aan de hand van de genomen proef kennen ze ongeveer schatten of hoelang het geleden is dat er rood is getankt
Mrtn = Maarten
Tja je kunt ook proberen om rooie diesel om te gaan koken naar witte diesel. Zoals mijn baas het geprobeerd heeft. hahaha die had toen een kruisraket in zijn schuur vliegen
. Maar volgens mij werkt dat niet echt




There will be plenty of time to rest when your dead
Maar ik ken ook een verhaal van iemand die, bij hoge uitzonderingcanonballman schreef:Ze controleren in de tank. Maar dat gebeurt niet zo heel vaak meer, zeker niet in steden.
Het schijnt dat de douane wel eens controleert op 'boeren' evenementen zoals trekkertrek wedstrijden en dergelijke.
Als boeren 1200 liter (goedkope!) rode diesel op het erf hebben staan, is de verleiding wel HEEL groot om die ook in de Mercedes of Volvo te gooien!
Maar ik ken mensen die er al jaren op rijden, en nog nooit controle hebben gehad.

Ze kontroleren het liefst het filter door de afwatermogelijkheid te gebruiken.
Veel diesel tankhalsen hebben een zeef, dus krijgen ze de pijlstok er niet in.
En het blijft altijd zichtbaar.
Bij kontrole kost het je de 1e keer niet zo veel geld.
Vroeger inhet gulden tijdperk zat het rond de 10gulden per liter tank inhoud.
Alleen met de boot zijn we een keer gepakt....en dat is lullig...die heeft een 5000L tank.
En er zat op dat moment hooguit nog 50L Rood in.!
Maar het bleef zichtbaar!
Zeer lang heeft de schipper moeten lullen....heel lang.

Veel diesel tankhalsen hebben een zeef, dus krijgen ze de pijlstok er niet in.
En het blijft altijd zichtbaar.
Bij kontrole kost het je de 1e keer niet zo veel geld.
Vroeger inhet gulden tijdperk zat het rond de 10gulden per liter tank inhoud.
Alleen met de boot zijn we een keer gepakt....en dat is lullig...die heeft een 5000L tank.
En er zat op dat moment hooguit nog 50L Rood in.!
Maar het bleef zichtbaar!
Zeer lang heeft de schipper moeten lullen....heel lang.
