rode diesel naar wit

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
r5alpine-turbo

Even of the topic om maar zo te zeggen.Ik zat eens te denken, rode diesel en witte diesel zijn precies dezelfde stof.

wat voor stof is er bijgevoegd aan diesel om het rood te maken?als ze het erbijgooien, zou je het dan niet op een scheikundige manier kunnen scheiden oid?

en als dat niet kan, zou iemand mij dat kunnen uitleggen.ben ik wel eens benieuwd naar eigenlijk.
gille
Contacteer:

er bestaat een scheidingsstof voor(heb een oude schoolvriend die chemie is gaan studeren ,dus dat kwam van pas)maar er blijft altijd wel iets achter,dus bewijzen vinden die douaniers altijd
gille
Contacteer:

maar ik zou het nie in je alpinetje gooien hoor 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) >-) >-) :lol: :lol: 8) 8)
canonballman

Is alleen een kleurstof die er bij zit. Er is een tijdje terug in Belgie een fraude zaak geweest van een paar mensen die een middeltje hadden ontwikkeld om de kleur van rode diesel om te zetten in 'witte' diesel.

Maar kun je gewoon in een normale diesel auto gooien, geen probleem.

Je moet alleen geen controle krijgen, dan kost het geld. Alhoewel het de eerste keer nog best schijnt mee te vallen.......
Super 5 Devil

Ja dat valt best mee. De kans dat je gepakt wordt is vrij klein als je in de goeie delen van het land woont. Een klasgenoot is al twee keer gesnaaid en hij kan nog altijd twee keer in de week uit dus het is te betalen :D Hij rijdt ook onbeschoft veel dus haalt ie het er wel uit met die accijns van tegenwoordig! Ik zou zeggen: gewoon doen... En anders doe je het af en toen en dan zeg je dat de vorige eigenaar dat er in heeft gegooid :D
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
Hans R.

Super 5 Devil schreef:En anders doe je het af en toen en dan zeg je dat de vorige eigenaar dat er in heeft gegooid :D

Terwijl de auto al een jaar in je bezit is :)
Super 5 Devil

Ja maar je blijft het zien he, ook al tank je daarna 100 keer witte diesel. En wie zegt dat jij al getankt hebt na dat jaar? ;)
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
r5alpine-turbo

ik wil wel eens weten hoe je van rood wit makt,maar dat weet niemand?
catrinus

Ik weet hoe het moet. Heb het vandaag met een laborant erover gehad. Maar ik vertel het niet. Wil geen discussies erover hebben enz.
There will be plenty of time to rest when your dead
Hans R.

Super 5 Devil schreef:Ja maar je blijft het zien he, ook al tank je daarna 100 keer witte diesel. En wie zegt dat jij al getankt hebt na dat jaar? ;)
Dat valt wel mee hoor, na een paar tankbeurten is het niet meer te zien
gille
Contacteer:

catrinus schreef:Ik weet hoe het moet. Heb het vandaag met een laborant erover gehad. Maar ik vertel het niet. Wil geen discussies erover hebben enz.
kom vertellen 8) 8) 8)
of ik doe het :p
Blue Thunder

Je kan ook een dubbele tank fabrieken: een grote tank met rode diesel met een verborgen vuldop en een dummytank(je) met witte diesel die aangesloten is op de orginele vuldop:
Bij controle: no problemmo

Wel komt er wat creativiteit bij kijken als je het zo wil maken dat ze het bij een APK ook niet ontdekken....

Maar creatievelingen zijn er volgens mij in overvloed op dit forum, dus dat komt wel goed....

Succes, en F*&()!@&CK Den Haag...
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
Ruud

Heb het ook vaker gedaan met onze patrol is heel simpel zet 2 ijzeren leger cerry kannen achter in. Daar kunnen standaard aansluitingen op, een opvoerpompje ertussen en leidingkje naar voren trekken. Bij de keuring kannen eruit en alles een beetje netjes opbergen. En klaar bent u,
Hans R.

En dan, bij de huidige motoren, vergeten we maar ff dat de retour leiding die de diesel ,die de motor niet gebruik, weer terug voert naar de tank.
Dus ook die rode diesel. :)
Riël
Über-Spammer

Waar controleren ze 't eigenlijk dan? In de tank? Dan is 't simpel, gewoon een beetje witte erin laten en andere tank gebruiken. In de leidingen? Gewoon de retourleiding 'spoelen' met de pomp van de witte, zorgen dat die witte bij de rooie vliegt. Pompje kun je wel effe laten lopen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
canonballman

Ze controleren in de tank. Maar dat gebeurt niet zo heel vaak meer, zeker niet in steden.

Het schijnt dat de douane wel eens controleert op 'boeren' evenementen zoals trekkertrek wedstrijden en dergelijke.

Als boeren 1200 liter (goedkope!) rode diesel op het erf hebben staan, is de verleiding wel HEEL groot om die ook in de Mercedes of Volvo te gooien!

Maar ik ken mensen die er al jaren op rijden, en nog nooit controle hebben gehad.
Anonymous

Blue Thunder schreef:Succes, en F*&()!@&CK Den Haag...
Kèk ùit hè

nie zèke auvâh mèn stadje !

:wink:
canonballman

:lol:
canonballman

Des proat!!!!!
Mrtn
Car: R5GTT

Hans R. schreef:
Super 5 Devil schreef:Ja maar je blijft het zien he, ook al tank je daarna 100 keer witte diesel. En wie zegt dat jij al getankt hebt na dat jaar? ;)
Dat valt wel mee hoor, na een paar tankbeurten is het niet meer te zien
Echt wel hoor, die rode vloeistof nestelt zich aan de tankwand e.d. Hardnekkige troep die niet na een paar tankbeurtjes verdwenen is :wink:

Aan de hand van de genomen proef kennen ze ongeveer schatten of hoelang het geleden is dat er rood is getankt :wink:
Mrtn = Maarten
red_Turbo

nou de een zegt dat het na een paar keer tanken er uit is en de ander zegt dat het er nooit meer uitgaat.

ik weet het ook niet vraag het bij de volgende controle zou ik zeggen
catrinus

Tja je kunt ook proberen om rooie diesel om te gaan koken naar witte diesel. Zoals mijn baas het geprobeerd heeft. hahaha die had toen een kruisraket in zijn schuur vliegen :p . Maar volgens mij werkt dat niet echt :lol: :lol:
Arjen

canonballman schreef:Ze controleren in de tank. Maar dat gebeurt niet zo heel vaak meer, zeker niet in steden.

Het schijnt dat de douane wel eens controleert op 'boeren' evenementen zoals trekkertrek wedstrijden en dergelijke.

Als boeren 1200 liter (goedkope!) rode diesel op het erf hebben staan, is de verleiding wel HEEL groot om die ook in de Mercedes of Volvo te gooien!

Maar ik ken mensen die er al jaren op rijden, en nog nooit controle hebben gehad.
Maar ik ken ook een verhaal van iemand die, bij hoge uitzondering :lol: , met een diesel op pad ging en meteen controle op rode diesel had. Ja,ja, ik geef het toe: ik heb in een diesel gereden.
catrinus

jij en diesel? Was je ziek of zo? De weg kwijt? :wink:
GTI1-G60

Ze kontroleren het liefst het filter door de afwatermogelijkheid te gebruiken.
Veel diesel tankhalsen hebben een zeef, dus krijgen ze de pijlstok er niet in.

En het blijft altijd zichtbaar.
Bij kontrole kost het je de 1e keer niet zo veel geld.
Vroeger inhet gulden tijdperk zat het rond de 10gulden per liter tank inhoud.
Alleen met de boot zijn we een keer gepakt....en dat is lullig...die heeft een 5000L tank.
En er zat op dat moment hooguit nog 50L Rood in.!
Maar het bleef zichtbaar!
Zeer lang heeft de schipper moeten lullen....heel lang.
:(
Plaats reactie