[clio 16v] Blauwe rook

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Noyd
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 28 feb 2003 16:14

Als ik een stukkie hard heb gereden... 180 of zoiets en ik laat het gas los dan komt me er een partij blauwe rook uit de uitlaat..... RARA? :(

Maar als ik dus gewoon optrek en er rijd iemand achter me, dan klagen die ook over rook uit mijn uitlaat...

Is dan mijn koppakking kaduuk?? of mischien men kleppen rubbers, of zuigerveren...

ps kan dit veel kwaad als ik er mee rij??
Laatst gewijzigd door Noyd op zo 30 mar 2003 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Never drive faster than your guardian angel can fly...
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Wat voor auto??? als het een gt turbo is kan het je Turbo zijn.

Anders zou ik denken aan lekkende klep gelijders of zuiger veeren
Noyd
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 28 feb 2003 16:14

nod steeds rook..... help!!
Never drive faster than your guardian angel can fly...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dikke kans dat het je zuigerveren zijn... De koppakking kan het in mijn ogen niet zijn, want dan zou je witte rook (koelvloeistof) moeten zien.

Er lekt ergens olie je verbrandingskamers in, lijkt mij...
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Merijn schreef:Dikke kans dat het je zuigerveren zijn... De koppakking kan het in mijn ogen niet zijn, want dan zou je witte rook (koelvloeistof) moeten zien.

Er lekt ergens olie je verbrandingskamers in, lijkt mij...
Hoeft niet, maar kan.

De kans dat ie bij de klepseals lekt is veel groter.

Rij anders voor de zekerheid ff langs een dealer of goede beun om een compressie test te laten doen en een koppakking test. Dan weet je waarschijnlijk wel wat er mis is.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Wat bedoel je?

bedoel je dat het toch wel een kapotte koppakking kan zijn? Of bedoel je dat het niet zo hoeft te zijn dat er olie de verbrandingskamers inlekt?

Ik ben niet zo thuis op dit vlak, dus zou er graag wat meer over willen weten. :)
Jelmer
Berichten: 170
Lid geworden op: di 5 feb 2002 0:00
Locatie: Hilversum

Als je koppakking lek zou zijn kan er witte rook zijn en blauwe :)

Maar denk dat het je kleppen seals zijn. Eerst die vervangen en dan verder kijken.
NiX©
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hoe kan die blauwe rook dan ontstaan? Er moet op de 1 of andere manier olie in de uitlaat terecht komen. Als de koppakking kapot is, dan kan er toch alleen maar keolvloeistof in de olie komen, of olie in de koelvloeistof? Je blok in, of je blok uit. Dan komt er dus nooit olie in de uitlaat...

Lijkt mij! :) Of zie ik dat verkeerd?
r5alpine-turbo
Berichten: 278
Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
Locatie: bergen op zoom

je koppakking sluit toch ook af tussen verbrandingskamer en oliekanalen.olie stroomt immers ook naar je cilinderkop toe.als die afdichting lek is lekt er olie naar je verbrandingskamer en wordt het verbrand.

als je gas loslaat bij hoge toeren,(180 km/h is toch 5000 tpm ofzo)krijg je vacuum in je verbrandingskamer en zuigt ie het langs de (versleten) afdichtrubbers van de klepgeleiders toch?
waterwacht
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 11:09
Locatie: Rockanje

De mijne heeft last van een verdroogd rubber van de krukaskeerring.

ik heb dus ook rook, meer rook dan anders omdat er dus ook geen kat meer tussen zit.






eigenlijk rijd ik wel een beetje voor lul.
8)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

waterwacht schreef:De mijne heeft last van een verdroogd rubber van de krukaskeerring.

ik heb dus ook rook, meer rook dan anders omdat er dus ook geen kat meer tussen zit.






eigenlijk rijd ik wel een beetje voor lul.
8)
rara hoe kan een motor gaan roken bij een droge krukas keerring???? NIET dus.. hehehe deze lekage kan noooit bij de verbrandings kamer komen. maaaar wel een paar druppen olie op de grond veroorzaken. ;)



Lekken de kleppen seals kan er olie van uit de kop langs de kleppen in de moror ruimte komen en dus vandaar olie rook uit de uitlaat
waterwacht
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 11:09
Locatie: Rockanje

8) bedankt

Ik weet nou precies wat ik ga doen. chippen en oliepeil controleren.
waterwacht
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 11:09
Locatie: Rockanje

Kan het dus ook zo zijn dat ze op het verkeerde moment opstaan. en dat er zo olie in de verbrandingsruimte komt.

met een normaal ecu en een snelle uitlaat?
Noyd
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 28 feb 2003 16:14

De mijne word al gefixt...

Het blok en de bak zijn er helemaal uit, de distributie en waterpomp worden vervangen , maar ook: -Kleprubbers
-Koppakking
- Dynamo
-Zuigeveren
-keerringen van krukas en nokkenstokken
-De uitsparingen voor de kleppen en de zuigers worden bij geschuurd
- en nog wat kleine dingskes....

Kost wel een hoop euroos..... 8) Maar dan heb ik m tenminste wel weer op orde! :D
Never drive faster than your guardian angel can fly...
cliomaniac
Berichten: 520
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: savage eb 64

heb ik ook gehad: olie ververst en oliefilter vervangen problem fixed
if it isn't possible it is not impossible
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

Noyd schreef:De mijne word al gefixt...

Het blok en de bak zijn er helemaal uit, de distributie en waterpomp worden vervangen , maar ook: -Kleprubbers
-Koppakking
- Dynamo
-Zuigeveren
-keerringen van krukas en nokkenstokken
-De uitsparingen voor de kleppen en de zuigers worden bij geschuurd
- en nog wat kleine dingskes....

Kost wel een hoop euroos..... 8) Maar dan heb ik m tenminste wel weer op orde! :D
wat is het kosten plaatje hier ong van dan?
waterwacht
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 11:09
Locatie: Rockanje

hoeveel km heeft die motor van jouw gelopen Noyd?
Noyd
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 28 feb 2003 16:14

De mijne heb 128.889 km gelopen....

Nu heb ik m net een week terug zijn die kloojoos een pakking vergeten af te sluiten bij de drijfstang, nu waait er vet tegen mn uitlaat... en dat stinkt BEHOORLIJK!! :-* .....
Never drive faster than your guardian angel can fly...
michel 16v
Berichten: 997
Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
Locatie: nijverdal
Contacteer:

@ noyd: Hoeveel koste het dan om je motor te maken ?
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

ff een schopje

Noyd kan je de vraag van hierboven ook beantwoorden ?

wat waren de kosten ongeveer ? en hoe is het afgelopen verder ?
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Noyd schreef:De mijne heb 128.889 km gelopen....

Nu heb ik m net een week terug zijn die kloojoos een pakking vergeten af te sluiten bij de drijfstang, nu waait er vet tegen mn uitlaat... en dat stinkt BEHOORLIJK!! :-* .....
pakking vergeten af te sluiten bij de drijfstang ?¿
Noyd
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 28 feb 2003 16:14

Jep bij de drijfsatang jah.... heb nu geen problemen meer...... 8)
Never drive faster than your guardian angel can fly...
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Bij mij zijn het of de klepsteelhoedjes (henk van veban zei dat dit het zeker was) of de klepseals of zuigerveren. Ik laat dus gewoon alles vervangen :p

Moet zo rond de 7 a 800 euro uitkomen, met bewerking van de kop rond de 11-1200.
Een normale prijs ?
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

michel 16v schreef:@ noyd: Hoeveel koste het dan om je motor te maken ?
ik zal het maar ff qouten voor michel. of wil je dat liever voor jezelf houden?
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Jasper clio 16v schreef:Bij mij zijn het of de klepsteelhoedjes (henk van veban zei dat dit het zeker was) of de klepseals of zuigerveren. Ik laat dus gewoon alles vervangen :p

Moet zo rond de 7 a 800 euro uitkomen, met bewerking van de kop rond de 11-1200.
Een normale prijs ?
Is een normale prijs, als je nagaat dat snelle nokkenassen voor een Megane al 1100 ex kosten is het een koopie.
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Moet maar gebeuren dan. Koppeling moet ook vervangen worden. Wel klote zo net voordat ik weer ga studeren. Maarjah dan kan ik er wel weer ff tegenaan ga ik van uit.
evo
Berichten: 825
Lid geworden op: di 13 mei 2003 12:48
Contacteer:

schopje

Kleprubbers vervangen is dat veel werk?

Wat kosten die dingen?
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

koppie eraf...is goed te doen...

nokkenassen/stoters eruit...makkie...

veren eraf halen...das lastig als je niet de juiste gereedschappen hebt...

seals eraf halen...lastig als ze echt goed vast zitten, wat nogal veel voorkomt bij die dingen...

seals erop...makkie

nokkenassen/stoters monteren...makkie...

kop monteren met nieuwe koppakking...te doen in je eentje...

distributieriem vervangen (zou ik gelijk doen) op tijd zetten...te doen...

al met al valt het wel mee...maar bij elkaar is het gewoon best wel wat werk...maar met de juiste spullen, kennis en WIL zou het in een dagje kunnen...

koppie gelijk laten vlakken is aan te raden...

en dan maar hopen dat je drijfstanglagers er niet uitvliegen na 500 km :)

Succes!
Plaats reactie