Maar als ik dus gewoon optrek en er rijd iemand achter me, dan klagen die ook over rook uit mijn uitlaat...
Is dan mijn koppakking kaduuk?? of mischien men kleppen rubbers, of zuigerveren...
ps kan dit veel kwaad als ik er mee rij??
Hoeft niet, maar kan.Merijn schreef:Dikke kans dat het je zuigerveren zijn... De koppakking kan het in mijn ogen niet zijn, want dan zou je witte rook (koelvloeistof) moeten zien.
Er lekt ergens olie je verbrandingskamers in, lijkt mij...
rara hoe kan een motor gaan roken bij een droge krukas keerring???? NIET dus.. hehehe deze lekage kan noooit bij de verbrandings kamer komen. maaaar wel een paar druppen olie op de grond veroorzaken.waterwacht schreef:De mijne heeft last van een verdroogd rubber van de krukaskeerring.
ik heb dus ook rook, meer rook dan anders omdat er dus ook geen kat meer tussen zit.
eigenlijk rijd ik wel een beetje voor lul.
wat is het kosten plaatje hier ong van dan?Noyd schreef:De mijne word al gefixt...
Het blok en de bak zijn er helemaal uit, de distributie en waterpomp worden vervangen , maar ook: -Kleprubbers
-Koppakking
- Dynamo
-Zuigeveren
-keerringen van krukas en nokkenstokken
-De uitsparingen voor de kleppen en de zuigers worden bij geschuurd
- en nog wat kleine dingskes....
Kost wel een hoop euroos.....Maar dan heb ik m tenminste wel weer op orde!
pakking vergeten af te sluiten bij de drijfstang ?¿Noyd schreef:De mijne heb 128.889 km gelopen....
Nu heb ik m net een week terug zijn die kloojoos een pakking vergeten af te sluiten bij de drijfstang, nu waait er vet tegen mn uitlaat... en dat stinkt BEHOORLIJK!! :-* .....
ik zal het maar ff qouten voor michel. of wil je dat liever voor jezelf houden?michel 16v schreef:@ noyd: Hoeveel koste het dan om je motor te maken ?
Is een normale prijs, als je nagaat dat snelle nokkenassen voor een Megane al 1100 ex kosten is het een koopie.Jasper clio 16v schreef:Bij mij zijn het of de klepsteelhoedjes (henk van veban zei dat dit het zeker was) of de klepseals of zuigerveren. Ik laat dus gewoon alles vervangen![]()
Moet zo rond de 7 a 800 euro uitkomen, met bewerking van de kop rond de 11-1200.
Een normale prijs ?