Rij ik de afrit af en stop ik bij een verkeerslicht, komt er ineens allemaal rook (wit?) onder de motorkap vandaan.
Dus ik stop even bij een tankstation, trek de motorkap open.
Koelvloeistofreservoir: helemaal wit van het schuim. Heb m voorzichtig even opgedraaid en toen bleef het schuim (wit) eruit komen.
Motor: ergens van de top van de motor (zo lijkt het tenminste) kwam rook, zo op het eerste gezicht wit. Ik kon echter niet goed bepalen waar de rook vandaan kwam, en op een gegeven moment was het zo weinig dat ik toch niks meer kon zien.
In het koelresevoir was het meeste schuim al weg maar er was nog voldoende koelvloeistof, dus ik ben de laatste 2 km naar huis gereden.
Thuis nog eens gekeken met draaiende motor, maar nu geen rook meer onder de motorkap te vinden.
In het koelvloeistof komen dikke bellen lucht omhoog, die lucht zie ik ook door de onderste aansluiting van het reservoir borrelen.
Op dit moment kan ik niet zien wat de kleur van de koelvloeistof is, die is wit door alle lucht die erin zit. Ik kijk zo nog even.
edit: koelvloeistof is nog helder (wel donker, maar ik kan de bodem zien)
Wat kan hier aan de hand zijn? Me dieseltje moest toch bij deze kmstand voor een beurt weg, maar dit is effe minder natuurlijk