Ik zit met een probleem. Ik ben nu heel hard bezig om mijn GTT weer tijdelijk op straat te krijgen. Dit om het Rallyblok in te rijden en ook even uit de voeten te kunnen. Nu heb ik een probleem.
Als ik start, dan klikt het niet echt gezond. Weet niet hoe ik het moet noemen, maar het is een schel geluid en het komt duidelijk van het starten vandaan. Na een halve draai springt het ding aan en dat klinkt me toch een partijtje lekker. maar niet echt hard. Dus ga misschien demperloos rijden

Maar ik weet dat het van de starter afkomt. starter eruit, en inderdaad. Tandjes waren al een klein beetje aangetast. Dus probleem gevonden. Starter hoort niet op dit vliegwiel.
Geen probleem. ik kijken op de starter en de tanden geteld. Dit waren er 9. Ik heb in totaal een starter of 6 hier liggen.
En allemaal 9 tanden. Maar de nummers erop hebben denk ik een bepaalde typering qua tandwiel.
Ik heb de nummer 9-71,9-76 en 9-50 gevonden. 971 had ik erop zitten. Dus heb ik de 976 eens erop gemonteerd. Klonk even slecht. Nu wil ik nog wel de 950 proberen. Maar ik ben bang dat het misschien niks uitmaakt.
Het probleem is dat dit vliegwiel niet uit mijn eigen vooraad komt. Dit heb ik gekocht van Redfox volgens mij. Maar weet dus bij god niet wat het voor vliegwiel is. Zou van een GTT uit 1988 komen. Maar met mijn 1988 blok had ik het 9-71 startertje en dat klonk perfect. Coderingen op het vliegwiel kunnen we ook vergeten. Want het is verlicht. Iemand een idee of er verschilligen zitten met de starters, en of ik misschien een verkeerd vliegwiel heb. En of er een kans is een goede starter te vinden???