Was eigenlijk niet gepland, maar het kan raar lopen

Ik had afgelopen weekend in Belgie een versnellingsbak gekocht. Voor wat meer geld kreeg ik daar de motor bij. Het spul kwam uit een schade-auto, een 94-er Laguna 2.0 RXE.
Volgens de eigenaar lag het blok+bak er al wel enkele jaren, maar hij was nou zn schuur aan het opruimen, dus had hij het te koop gezet.
Tis dus een F3R (is 8 klepper 2liter) en een JC5 bak.
Het ging me dus om de bak, maar toen ik thuis kwam en het zaakje eens goed bekeek kreeg ik een ingeving:
Aangezien het blok compleet met spruitstukken, kabelboom en computer was, leek het mij wel leuk om het zaakje in een GTX versie van een Reno 5, 9 of 11 te leggen. Omdat die al een F-motor erin hebben hangen lijkt me dat niet al te moeilijk.
2 dagen later zag ik een advertentie van een 11 GTX. Ben gaan kijken, geen roest, geen deuken, en er was alleen een kachelslang kapot. Onderhandelt, en voor 50 eurootjes gekocht.
Is dus een 11 GTX, lichtblauw, 5 deurs (helaas) met nog een paar maanden APK. Heb vandaag die kachelslang gerepareerd, en de auto rijdt als een trein, pittig zelfs!
Als ik nou weer eens tijd heb dan gaat die 2 liter er dus in, compleet met JC5 bak.
Het moet best makkelijk zijn, ik kan de originele motorsteunen gewoon gebruiken, de assen, dynamo enzovoorts.
Aanpassingen die ik moet doen:
-vlampijp van een Laguna erop fabrieken
-kabelboom van 2 liter aan de 11 kabelboom knopen
-electrische benzinepomp plaatsen
thats about it

als er meer nieuws is over het Elfje dan horen jullie het.
Oja, de bedoeling is fase 2 GTT wielen en MISSELIJK PLAT leggen!