Renault 5 Baccara ruikt naar bezine

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
alvani

Ik ben sinds kort in het bezit van een Renault 5 Baccara 1.7
Ik heb zelf niet zo heel veel verstand van auto's, dus ik hoop dat iemand me kan helpen met het onderstaande probleem.
Iedere keer als ik gereden heb met mijn auto ruik ik een flinke benzinelucht zowel in als buiten de auto. Het lijkt er ook op dat de tank sneller leeg is dan gebruikelijk. Ik weet dat 't een 1.7 is, maar iets meer dan 200 kilometer rijden met een volle tank (43 liter) vind ik een beetje overdreven.
Heeft er iemand een simpele verklaring voor dit probleem, of kan het van alles zijn?

Alvast bedankt.
Tom
Moderator
Car: MB

lekt ie niet gewoon ergens? Dit zijn namelijk waarden dus serieus wat benzine verloren gaat
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Rudo

Het zou kunnen dat je tank lekt. Om een voor mij nog steeds duistere reden zit er in de tank een soort afdichtdop. Hierop willen ze nog wel eens gaan lekken. Ff de auto opkrikken en bekijken zou ik zeggen. Als dat het niet is.... misschien ergens iets met de carb?
Riël
Über-Spammer

Lekke benzinetoevoerslang?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
alvani

Laatst heeft er al ff iemand naar gekeken en toen bleek dat er ergens een slangetje los hing.
Wat (misschien) nog wel erger was, was dat het luchtfilter er gewoon los op lag. Er is toen nieuw schroefdraad in de (ik weet niet hoe het heet) getapt en toen zat het luchtfilter weer vast.
Daarna heeft ie een paar weken bij de garage gestaan i.v.m. een lekke koppakking en sinds ik 'm terug heb, ruik ik het weer / nog steeds.
Rudo

Nou, das dus makkelijk: terug naar de garage en zeggen dat sinds zij de koppakking hebben vervangen de auto naar benzine ruikt. Laat het ze maar oplossen (garantie) :)
jeroen.k

200 km op 43 liter is iig niet normaal. Ding lekt duidelijk benzine ergens. Dat is een verbruik van 1 op 5, das echt niet normaal, 1 op 10 moet minimaal haalbaar zijn met zo'n 1.7 motor!
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Hé nog een Baccara-rijder. Leuk!

De 1.7-motor die in jouw auto ligt ruikt altijd wat naar benzine als je ermee gereden hebt. Door de "doordachte" constructie warmt de motor de carburateur behoorlijk op. De ontstane benzinedamp kan bij stilstand uit de vlotterkamer ontsnappen. Enigszins normaal is een benzienlucht dus wel.

Maar dit verbruik van jou is niet normaal. Ik rij stevig door met de mijne en ik scoor 1 op 12. Als ik jou was zou ik teruggaan naar die garage. Voor de reparatie van de kop moeten ze de benzinepomp en -leidingen loshalen. Daar zit vast de fout. Voorop je motorblok zit een vaatje met een aantal slangen erop. Is deze wel droog bij de bovenrand?

[offtopic] Heb je ook foto's van je Baccara? [/offtopic]
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Super 5 Devil

R5 Bacardi van je ziet er leuk uit :D Uh... Baccara bedoel ik ;)
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Thnx! En een Baccara is een soort roos hoor. Niet een drankje :wink: :D :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Matijs
Contacteer:

En ik maar denken dat het een auto is :D :lol:
alvani

[offtopic] Heb je ook foto's van je Baccara? [/offtopic]

Martijn * Baccara *: Ik heb op dit moment nog geen foto's van mijn Baccara, maar hij ziet er precies hetzelfde uit als in de folder op jouw website.
Ik zal binnenkort wel ff een paar echte foto's maken.

Nog even over die benzinelucht. Misschien dat het dan toch wel normaal is dat je een beetje een benzinelucht ruikt. Je ruikt het vooral onder de motorkap tussen de kant van de voorruit en het luchtfilter.
Ik heb net m'n tank helemaal vol gegooid, dus ik ga nog maar eens kijken hoeveel kilometer ik daar nu mee kan rijden.
i.i.g. alvast bedankt voor de hulp.
Turbo Marco

Hey Alvani,jij woont dus is in arnhem....ME TOO

Kom anders een keer ff langs{aan mag ook}ik heb zelf ook een 5baccara gehad en volgens mij laten ze altijd wel een benzine lucht achter :-*

greetz marco
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Marco en alvani.

waarom komen jullie niet eens een keer naar beunigen toe (fno) zijn er meer uit omgeving arnhem die ook die kant op gaan. Het blijft leuk om ook eens andere autoŽs en gezichten te zien.

gr.Frits
Haas
Car: Megane RS

Frits schreef:Marco en alvani.

waarom komen jullie niet eens een keer naar beunigen toe (fno) zijn er meer uit omgeving arnhem die ook die kant op gaan. Het blijft leuk om ook eens andere autoŽs en gezichten te zien.

gr.Frits
check....true true !!! :D
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Kom ik ook wel op mijn fietske :D
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Martijn G (Turbo) schreef:Kom ik ook wel op mijn fietske :D
waar in arnhem woon je martijn?
misschien kunnen we wat afspreken dan halen we je gewoon op.

Gr.Frits
MartijnG
Über-Spammer

Arnhem Presikhaaf, tegen industrieterrein Ijsseloord...

Wanneer is er weer een meeting dan ?? Op vrijdag toch altijd ?? Ben deze vrijdag namelijk hier in Arnhem. Normaal gesproken ga ik dan alweer naar huis voor het weekend...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Martijn G (Turbo) schreef:Arnhem Presikhaaf, tegen industrieterrein Ijsseloord...

Wanneer is er weer een meeting dan ?? Op vrijdag toch altijd ?? Ben deze vrijdag namelijk hier in Arnhem. Normaal gesproken ga ik dan alweer naar huis voor het weekend...
Je woont dicht bij school dus. Ja idd aanstaande vrijdag is er weer een meeting.

Als je mee wil moet je het zeggen dan spreken we wat af. Ben er wel laat want ik moet eerst nog werken. Wil je evt. wel ophalen laat maar wat horen via PM of zo.

Gr.Frits
MartijnG
Über-Spammer

Ik zal kijken...je hoort het nog wel :wink:
Turbo Marco

Frits schreef:Marco en alvani.

gr.Frits
Doen we,zal wel ff duren want ik moet eerst mijn gtt van een nieuw hart voorzien,en de nodige mods uitvoeren natuurlijk,maar daarover meer ...later :D

greetz Marco
alvani

Marco en alvani.

gr.Frits
A.s. vijdag kan ik helaas niet, maar de volgende keer kom ik zeker ff langs. Is dat trouwens bij de Mc Donald's?
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

alvani schreef:
Marco en alvani.

gr.Frits
A.s. vijdag kan ik helaas niet, maar de volgende keer kom ik zeker ff langs. Is dat trouwens bij de Mc Donald's?
Ja het is nu nog bij de macdonalds in beuningen, als het mooi weer is van de zomer gaan we verhuizen naar een ander plekje geloof ik. Voor de juiste informatie kijk in het topic:
is gelijk een link.

Gr. Frits
Plaats reactie