Remblokken GTE

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
GTE 16v
Contacteer:

hey, nou ff een vraagie.. ik heb dus mijn GTE nog niet zo lang, en er moeten nieuwe remblokken op... alleen er zijn 5 verschillende types remblokken :( weten jullie toevallig wat voor'n remblokken op een GTE zitten, of verschilt dat per auto?!? want ik hoorde dat het verschil in de klauw zit(merk klauw)

alvast bedankt!
red_Turbo

ja klopt. dat geldt alleen voor de voorkant. heeft dan te maken met de manier waarop het remblok vast zit. moet je gewoon de klauw meenemen naar brezan o.i.d.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Een beetje onderdelenhandelaar kan zoeken op type auto. Kijk ook even wat voor merk de klauw is. Staat erin geslagen. Valeo of Girling/Bendix.

En het is handig als je het oude blok meeneemt. Het verschil tussen de types is vrij duidelijk.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
GTE 16v
Contacteer:

tnx! ehm, alleen het kloterige is dat hij in Dronten staat, en ik woon in Baarn :( hij komt hier pas heen als ik mijn rijbewijs heb :( vet kut, want als ik dus wat wil doen.. moet ik het allemaal mee nemen :(
jeroen.k

Waar in Dronten staat hij? :D Das hier om de hoek man ;) En waarom staat hij dan daar en niet in Baarn? :S
GTE 16v
Contacteer:

haha, jah dat ken heh.. ik heb nog geen rijbewijs.. dus mag er nog niet inrijden(heb ik alwel) en hier inde straat zetten heeft weinig zin, want dan gaan de buren zeiken.. :( maar in juni is het zover.. HOOP IK!! :D dan kan ik lekker karren!
GTE 16v
Contacteer:

Martijn *Baccara* schreef:Een beetje onderdelenhandelaar kan zoeken op type auto. Kijk ook even wat voor merk de klauw is. Staat erin geslagen. Valeo of Girling/Bendix.

En het is handig als je het oude blok meeneemt. Het verschil tussen de types is vrij duidelijk.
waar staat het eigenlijk precies ingeslagen op de klauw? dan hoef ik niet zo lang te zoeken :)
Anonymous

op mijn gte staan blokken met een veertje erop vast.

de referentie van renault eindigt op 071

mischien dat je hier wat mee bent
ben je zeker dat op een gte 5 verschillende types van blokjes kunnen staaan. lijkt me wel heel sterk hoor.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Er zijn waarschijnlijk 5 verschillende soorten voor een R5. Ik heb ook de blokken met een soort wasknijperveer bovenop.

Maar ja, hoe leg je dat uit. Zal eens kijken of ik een foto online kan krijgen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Matijs
Contacteer:

Gewoon de oude blokken eruit, eentje meenemen naar de onderdelenboer, en klaar is Klara. Als je er toch niet in hoeft te rijden... Wat zitten we nou moeilijk te doen?
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Online :)

http://www.geocities.com/m_a_brouwer

Het zijn wel wat grote pics :p
canonballman

Als de remklauw met 2 M8 boutjes vastzit op de steun, dan is het Lucas/Girling en als de klauw vastzit door middel van 'schuifstukjes' die geborgd zijn met een heel klein borgpinnetje dan is het Bendix

Lucas Girling is met zon wasknijperveer
R5GTE

GTE + GTT remsysteem is hetzelfde,
GTE 16v
Contacteer:

ohh.. perfect mensen!! maar ik heb gewoon ff 4 setjes mee gekregen, mag ik het passen :D voor de zekerheid..

en ik ben rond de 100 euro kwijt(rondom :D ) met kopervet en remreiniger 8)
GTE 16v
Contacteer:

nou ik gisteren die blokken erop gezet, stuit ik op een probleem achter... :( remcilinders wouden niet terug.. dus tjah moeten die gereviseert worden...

wat zal zoiets kosten denken jullie? + nieuwe handremkabel(die was erg verrot)
catrinus

De achterste remcilinders moet je terug draaien. Anders gaan ze niet terug naar binnen. Dit kun je doen met een schroevendraaier of iets dergelijks
There will be plenty of time to rest when your dead
GTE 16v
Contacteer:

terug draaien?? hoe bedoel je.. je moet toch gewoon met een waterpomp tang hem terug drukken?!?
catrinus

nee, er zitten 4 soort nokjes op je zuiger. Daar kun je met een schroevendraaier of iets dergelijks tussen. Die zuiger moet je terug draaien. Zo krijg je bij de achterste remklauwen je zuiger terug.
There will be plenty of time to rest when your dead
GTE 16v
Contacteer:

aha, maar.. je remblokken kunnen dat toch niet doen?!?! dus hoe krijgen die hem terug?
GTE 16v
Contacteer:

ik vind het maar vaag dat je hem moet terug draaien, bthew die handrem kabels, zijn die moeilijk aan te leggen?!!?
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Je moet ze terugdraaien omdat het handremmechanisme ze (door de slijtage van de blokken) te ver naar buiten houdt. Dit staat los van de de werking van het normale remsysteem. Als je er voorzichtig een waterpomptang op zet (pas op voor het afdichtrubber) en dan al draaiend de zuiger naar binnen drukt, moet het lukken.
red_Turbo

je draait die zuiger met de hand bijna terug. net zo lang draaien tot ie niet meer verder terug gaat en dan op de goede positie zetten.

de 2 streepjes die er in staan omhoog naar het nippeltje.
Mrtn
Car: R5GTT

D'r zit schroefdraad in die zuiger zeg maar, dus als je remt (en de blokken slijten) draait de zuiger naar buiten. Je moet deze weer terug draaien om nw. blokken te kunnen monteren :) Soms zitten ze alleen verrot vast :( als je pech hebt..
Mrtn = Maarten
canonballman

inderdaad:

duwen en tegelijkertijd draaien
canonballman

net als met het meisje! :wink: :lol: :p
Mrtn
Car: R5GTT

canonballman schreef:net als met het meisje! :wink: :lol: :p
ohw......vertel 's :lol: :lol:
Mrtn = Maarten
GTE 16v
Contacteer:

ik heb mazzel, de zitten niet vast, ik heb hem kunnen terug draaien!! :D gelukkig, nou kunnen ze er weer onder!!
Plaats reactie