[R5]is dit het nog waard?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
martin rs

ik heb een probleem met mijn standaard renault 5 5 deurs namelijk:

- schokdemper kapot
- een van de vier remblokken voor versleten de rest totaal niet schijf ook al krassen in
- een band kapot vlak stuk erop
- motor onder de olie komt waarschijnlijk door lekke pakking tussen de bak en motor
- daardoor mijn koppelingsplaten ook onder de olie en mijn drukgroep moet dan ook vervangen worden.
- de tellerkabel kapot en vreekt iedere keer weer. moet toch mar met buitenkabel vervangen maar die zit muurvast

wat nu is dit het nog wel waard om te repareren en hoe kan hetr dat alleen links voor slijt? het buitenste remblokje?

schokdemper is een vermoeden ik voel hem heel vreemd sturen en hij maakt echt zo een klonk geluid bij iedere hobbel. stuur je na de bocht weer naar recht dan lijkt et of ie terug valt. dan slingert ie in een keer naar recht heel vreemd. alsof het wiel knikt. kan ook een ophanging zijn?????????

iemand tips? of ideeen hoe nu verder?
Heino

martin rs schreef:ik heb een probleem met mijn standaard renault 5 5 deurs namelijk:

- schokdemper kapot
- een van de vier remblokken voor versleten de rest totaal niet schijf ook al krassen in
- een band kapot vlak stuk erop
- motor onder de olie komt waarschijnlijk door lekke pakking tussen de bak en motor
Waarschijlijk dan de krukas keerring lek.

- daardoor mijn koppelingsplaten ook onder de olie en mijn drukgroep moet dan ook vervangen worden.
- de tellerkabel kapot en vreekt iedere keer weer. moet toch mar met buitenkabel vervangen maar die zit muurvast

wat nu is dit het nog wel waard om te repareren en hoe kan hetr dat alleen links voor slijt? het buitenste remblokje?

schokdemper is een vermoeden ik voel hem heel vreemd sturen en hij maakt echt zo een klonk geluid bij iedere hobbel. stuur je na de bocht weer naar recht dan lijkt et of ie terug valt. dan slingert ie in een keer naar recht heel vreemd. alsof het wiel knikt. kan ook een ophanging zijn?????????
Misschien een fusee met veel speling?

iemand tips? of ideeen hoe nu verder?
martin rs

ja krukaskeering dat zocht ik en dat andere kan een fusee kogel zijn hoe kan ik dat checken???
Mrtn
Car: R5GTT

jazekers.

auto omhoog krikken, kijken, voelen aan je fusee en je band in verticale richting bewegen
Mrtn = Maarten
martin rs

morgen ff kijken dan de band in vertikale richting en dan moet ik voelen dat ie losjes zit dus. thnx. en de rest van de dingen is dit het nog wel waard???
Mrtn
Car: R5GTT

sja.....moeilijk

het zijn redelijk dure grapjes, koppelingsplaten, krukaskeering......

heb je dat over voor je auto? hoeveel wil je eraan uitgeven? hoelang wil je ernog in rijden?
Mrtn = Maarten
martin rs

niet te lang meer in rijden. maar geen rost en ik krijg 50% op alle onderdelen...
Rudo

Je kunt ook een ander blokkie halen, moet voor een 150 euro wel lukken lijkt me.
Bart V

Mrtn schreef:sja.....moeilijk

het zijn redelijk dure grapjes, koppelingsplaten, krukaskeering......

heb je dat over voor je auto? hoeveel wil je eraan uitgeven? hoelang wil je ernog in rijden?
Ik weet niet wat je budget is maar ik denk dat ik eens zou gaan kijken voor iets anders, wat binnen jouw budget ligt, 5 gtx of mischien gte ofzo, die kosten je de kop ook niet vandaag de dag.

Jouw reparaties zullen best prijzig zijn, en die haal je er nooit meer uit als je nu al weet dat je er niet lang meer mee wilt rijden.

Gr Bart
Martijnberk
Contacteer:

ik heb nog de onderdelen liggen, incl 1.4 blok met NIEUWE koppeling....voor weinig. ook heb ik je veerpoten liggen, ook voor weinig

pm me maar voor de prijs
martin rs

martijn pm :)
martin rs

nou het is geregeld. de hele zaak wordt gerepareerd voor 200 euro. toen de auto op de brug stond bleek dat de fuseekogel eruit lag en het subframe krom was. ook moeten er 4 nieuwe banden onder en wordt ie weer helemaal opniew gebalanceerd en de koelvloeistofpomp was kapot. ben em nu nog drie weken kwijt..... das wel ff minder maar gelukkig niet te duur om te fixen
Abel
Über-Spammer

fijne kennisen heb jij.. voor 200 euro zoveel werk???

tjonge iedereen betaalt daat 500 euro + voor en jij maar 200 BETERZZ
gerjo

nu is het het nog wel waard, denk.

200 pleuro's is niet veel :p
toet doet mijn toeter
martin rs

ja pappa werkt bij renault he das wel heel erg makkelijk. ben er wel blij mee
Plaats reactie