ik heb een probleem met mijn standaard renault 5 5 deurs namelijk:
- schokdemper kapot
- een van de vier remblokken voor versleten de rest totaal niet schijf ook al krassen in
- een band kapot vlak stuk erop
- motor onder de olie komt waarschijnlijk door lekke pakking tussen de bak en motor
- daardoor mijn koppelingsplaten ook onder de olie en mijn drukgroep moet dan ook vervangen worden.
- de tellerkabel kapot en vreekt iedere keer weer. moet toch mar met buitenkabel vervangen maar die zit muurvast
wat nu is dit het nog wel waard om te repareren en hoe kan hetr dat alleen links voor slijt? het buitenste remblokje?
schokdemper is een vermoeden ik voel hem heel vreemd sturen en hij maakt echt zo een klonk geluid bij iedere hobbel. stuur je na de bocht weer naar recht dan lijkt et of ie terug valt. dan slingert ie in een keer naar recht heel vreemd. alsof het wiel knikt. kan ook een ophanging zijn?????????
iemand tips? of ideeen hoe nu verder?
[R5]is dit het nog waard?
martin rs schreef:ik heb een probleem met mijn standaard renault 5 5 deurs namelijk:
- schokdemper kapot
- een van de vier remblokken voor versleten de rest totaal niet schijf ook al krassen in
- een band kapot vlak stuk erop
- motor onder de olie komt waarschijnlijk door lekke pakking tussen de bak en motor
Waarschijlijk dan de krukas keerring lek.
- daardoor mijn koppelingsplaten ook onder de olie en mijn drukgroep moet dan ook vervangen worden.
- de tellerkabel kapot en vreekt iedere keer weer. moet toch mar met buitenkabel vervangen maar die zit muurvast
wat nu is dit het nog wel waard om te repareren en hoe kan hetr dat alleen links voor slijt? het buitenste remblokje?
schokdemper is een vermoeden ik voel hem heel vreemd sturen en hij maakt echt zo een klonk geluid bij iedere hobbel. stuur je na de bocht weer naar recht dan lijkt et of ie terug valt. dan slingert ie in een keer naar recht heel vreemd. alsof het wiel knikt. kan ook een ophanging zijn?????????
Misschien een fusee met veel speling?
iemand tips? of ideeen hoe nu verder?
Ik weet niet wat je budget is maar ik denk dat ik eens zou gaan kijken voor iets anders, wat binnen jouw budget ligt, 5 gtx of mischien gte ofzo, die kosten je de kop ook niet vandaag de dag.Mrtn schreef:sja.....moeilijk
het zijn redelijk dure grapjes, koppelingsplaten, krukaskeering......
heb je dat over voor je auto? hoeveel wil je eraan uitgeven? hoelang wil je ernog in rijden?
Jouw reparaties zullen best prijzig zijn, en die haal je er nooit meer uit als je nu al weet dat je er niet lang meer mee wilt rijden.
Gr Bart
-
- Contacteer:
ik heb nog de onderdelen liggen, incl 1.4 blok met NIEUWE koppeling....voor weinig. ook heb ik je veerpoten liggen, ook voor weinig
pm me maar voor de prijs
pm me maar voor de prijs
nou het is geregeld. de hele zaak wordt gerepareerd voor 200 euro. toen de auto op de brug stond bleek dat de fuseekogel eruit lag en het subframe krom was. ook moeten er 4 nieuwe banden onder en wordt ie weer helemaal opniew gebalanceerd en de koelvloeistofpomp was kapot. ben em nu nog drie weken kwijt..... das wel ff minder maar gelukkig niet te duur om te fixen