Steven (Fiets) schreef:oftewel, in de nieuwe GTT van Speedline zit strax een 6-bak

Nou, dat is nog helemaal niet zeker.
Als het lukt rijdt er straks minimaal 1 GT rond met deze transmissie. Maar voorlopig niet de mijne.
Oh ja, een sper voor deze bak staat ook de lijst. Maar dit zal de kostprijs aanzienlijk verhogen.
Derby schreef:Allemaal leuk en aardig maar heeft er iemand al weleens gedacht aan een cvt. Eentje uit de mv6 van nissan, om maar wat te noemen. Niks geen gezeik met schakel fouten en geen koppeling meer. Dus met links remmen en met rechts op het gas. Ben je zeker snel de bocht door. Waarom toch dan weer een handbak inbouwen waar je weer met de vermogens onderbreking zit :-* . Zijn "makkelijk" om te bouwen naar seqentieel, en een onnoemelijke hoeveelheid overbrengverhoudingen. Het Japanse nissan heeft een Skyline (NIET de gtr) met een soort cvt waarin gekozen kan worden uit 8 versnellingen. Uit onderzoek is gebleken dat dat het max is wat men wil hebben qua overbreng verhoudingen. Het nadeel is alleen dat je vreselijk lang een gejank van je motor aan moet horen. Maar daar krijg je ook een hoop voor terug.
Derby
Het is allemaal wel leuk om in het wildeweg allemaal verschillende transmissies te gaan rondroepen. Maar is er wel nagedacht over wat deze bakken allemaal nodig hebben om te functioneren ? Allerlei motorparameters bijvoorbeeld om te kunnen functioneren ?
De GTR heeft een
GETRAG 6-bak, alleen niet het type waar wij naar kijken...
Die Nissan bak is een toroidale CVT en kent in "manuele" 8 bak modus een schakeltijd van 500ms. Dat kan een beetje testrijder evenaren. Verder biedt de manuele modus geen snelheidsvoordeel. En is een manuele selectie alleen goed voor een vastgehouden geprogrammeerde overbrenging. Je zou er zo veel kunnen programmeren als de bak aan bedieningsprecisie aan zou kunnen. En om even de nadelen op te sommen... Deze CVT gebruikt een vloeistof koppeling. Verder is er een hydraulische pomp aanwezig die de bakbediening mogelijk maakt en veel van het cvt rendementsvoordeel teniet doet. En als laatste is deze bak alleen geschikt voor inbouw in lengte...
En deze elektronische cvt's hebben niets aan met links bijremmen tijdens gasgeven want ze zijn elektronisch beveiligd. Nu is daar natuurlijk wat aan te doen... Maar wat wil je uberhaupt met links bijremmen bereiken ? We zitten niet in het WRC hoor ?!
Straks begint iemand dat ie een powershift bak van een tractor wel wat vindt...

Heb je 24 gangen onder last in sommige gevallen...
Steven (Fiets) schreef:Nee das een sperbak, als die er ook inzit had Speedline dat wel genoemd denk ik zo...
Wel brute bak trouwens die focus RS
We praten over een gesperd differentieel. Niet over een gesperde bak. En de eventuele aanwezigheid van een sper heeft voor de rest niets te maken met de keuze voor een bepaalde soort transmissie.
En die Focus RS staat hoog op mijn lijst. Wat een bak. Maar Ford = :-*
Jeroen V schreef:Is het soms de versnellingsbak van de Ford focus st170/rs?
De Focus ST 170 is inderdaad voorzien van dezelfde familie 6 bakken waar wij naar kijken alleen niet het betreffende type. Dit type heeft een beperkt ingaand koppel van maximaal 210Nm. Daar heb je bij serieuze tuning dus niets aan.
De Focus
RS daarentegen is voorzien van een vijfbak. Volgens mij een sterkere variant van Fords eigen MTX75 bak. En inderdaad voorzien van een Quaiffe sperdifferentieel. Dit maakt het meteen een serieuzere auto in mijn ogen.
[img]
http://www.rsportscars.com/foto/03/focusrs02_01.jpg[/img]