Snelweg 1op 10.
Ik heb nog in geen auto gereden die normaal wel zuinig rijd en als ik erin zit zuipen ze. Luie rechtervoet denk ik, laat maar hangen

euro 98 overigens.Robert dB. schreef:1:10 - 1:12 op de snelweg
1:8 in de stad
1:10 / 1:11 heb ik met de 5 altijd weljean-paul schreef: laten we het niet over me 5 hebben..
idd Robert DB goeie om ook te vermelden want het scheeld bij mij ook nog wat tussen de 2 mogelijkheden.Mickael schreef:Die van mij
Gem. 1-12
Beste ooit was 1-15 (op vakantie snelweg)
Nu 1-8/9 leuk hoor z'n kat en org. computer kost me klauwen met geld z'n apk keuring...
Clio16V uit 1991 (blok van 95)
die van mijn vriendin
gemid. 1-10
Bij blazen wil dit nog wel eens zakken naar 1-8.....
Ook een clio16V 1992.
ik heb geen idee aangezien ik nog nooit 95 heb getanktMarijn schreef:zover ik weet rijdt ie op 98 zuiniger dan 95, omdat die een beter rendement levert..
Marijn schreef:zover ik weet rijdt ie op 98 zuiniger dan 95, omdat die een beter rendement levert. helaas ook duurder.en ach, al die verbruiken (ik zag 1:7 staan bij leegtrappen in de polder) onze ex slopel 1.8 reed 1:3 (op het circuit
) )
hmmm dat redt ik nooit...zal toch door de chip komen denk ik?!Merijn schreef:Vorige week heb ik het even duidelijk bijgehouden en kwam uit op een erg laag benzineverbruik, volgens mij:
615 km / 47,0 liter super 98 = 1 : 13
Niet verkeerd, toch?
Dat is dan lange stukken rijden en niet planken.....Merijn schreef:Vorige week heb ik het even duidelijk bijgehouden en kwam uit op een erg laag benzineverbruik, volgens mij:
615 km / 47,0 liter super 98 = 1 : 13
Niet verkeerd, toch?
Ben schreef:Ik heb afgelopen zater dag de tank vol gegooid en 386km naar groningen gereden constant 180 a 200 kmph over de a6 en ik had toen ik weer terug was in Hilversum nog een kwart tank over.
Dat is aso zuinig vind ik.
De terug weg was wel eng moet ik zeggen met 200 kmph door zware regenvalSoab rules en dat ligt daar haast niet. Toyo's deden goed zijn best.
Ik ben vergeten op welk punt het was maar op de a6 zit een kuil en direct bij het uitkomen van die kuil een bobbel op de linkerbaan en daar kwam ik bij los, moest flink corrigeren bij het neerkomen.
Al met al een leuke rit.
Het doel van deze rit was een kat kopen in groningen en mijn moeder zat tegen die lange rit op dus boetes waren eventueel voor haar.
Hmm...vreemd...ik zou het niet wetenLydia schreef:Sinds kort heb ik een Clio 1800 16V, maar na zo'n 2x op en neer naar mn werk is 1/4e van mn tank al leeg (dwz 10 liter voor 60 km). Er zit trouwens een ander motorblok in omdat van de eerste de krukas doormidden was gebroken...Maar dat benzineverbruik vind ik toch wel errug veel!! Enne, ik ben een vrouw, maar rag mn auto dus heus niet af...is de teller misschien kapot of iets anders aan de hand?
Tips???
Tellers wijken altijd af. En hoe vol is vol bij jouw tank. Ik kan als ik wil er nog eens 2/3 liter extra in kwijt als de pomp al afslaat.Lydia schreef:Sinds kort heb ik een Clio 1800 16V, maar na zo'n 2x op en neer naar mn werk is 1/4e van mn tank al leeg (dwz 10 liter voor 60 km). Er zit trouwens een ander motorblok in omdat van de eerste de krukas doormidden was gebroken...Maar dat benzineverbruik vind ik toch wel errug veel!! Enne, ik ben een vrouw, maar rag mn auto dus heus niet af...is de teller misschien kapot of iets anders aan de hand?
Tips???
Ja thx! Volgens de boordcomputer haalde ik op en neer naar Gronau (250km) 8.7L/100 km. Die andere V6 turbo haalde vanaf Eindhoven op en neer naar Gronau 15,4L/100km. Wel via Duitsland teruggereden.....Merijn schreef:Effe omhoog voor Panoramix!