[GTTPH2] klapperen linksvoor

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Chrisv

vanaf 60 ofzo klappert/stuitert mijn gtt een beetje.

Nu is linksvoor (voor mijn gehoor lijkt het linksvoor) mijn wiellager ook kapot want tussen de 75 en 80 km/pu hoor ik een zingend geluid.

Kan het klapperen/stuiteren/trillen ook door het wiellager komen of zou het wat anders kunnen zijn?

Anders breng ik hem morgen even weg, want hij moet wel in orde zijn de 16e :)

En weet iemand wat zoiets gaat kosten bij de dealer want de beun doet het alleen in het weekend en dat is te laat.
Laatst gewijzigd door Chrisv op zo 9 mar 2003 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
some people are alive only because it's illegal to kill them
jpp_GTX

ik heb dat ook een beetje maar dan aan de andere kant, als je weet wat het nu was laat het me dan weten. Ben inmiddels al 2 aandrijfassen verder maar het is nog steeds niet weg.........

JPP.
Chrisv

jpp_GTX schreef:ik heb dat ook een beetje maar dan aan de andere kant, als je weet wat het nu was laat het me dan weten. Ben inmiddels al 2 aandrijfassen verder maar het is nog steeds niet weg.........

JPP.
ja ik laat het je weten :)
-Ray-
Contacteer:

ik heb daar ook zo mijn ideeen over, wie helpt me?

- veerpootlagers?
- veren in de schotels?

wat kan het zijn?
Immer wieder die verdammte Holländer
Abel
Über-Spammer

stabilistator stang rubbers

demper
Riël
Über-Spammer

Als ie echt stuitert zou ik idd aan het veerpootlager gaan denken. Als dit het is valt het werk bij de dealer wel mee hoor, weet alleen niet wat zo'n ding kost. Heeft ie geen last van 'spoorzoeken' ?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
jpp_GTX

Overigens, bij mij doet hij het alleen bij het gasgeven (harder dan 80 km/h in 4e of 5e versnelling)
bij gas los is het weg (dus bij 170 km/h gas los, dan is het ook weg!!!)

En het wordt erger als ik een flauwe bocht naar links maak; en minder als ik een flauwe bocht naar rechts maak.

NB allebei de aandrijfassen zijn NIEUW !!!!, kan het aan de dikte van de bakolie liggen en de slijtage in de bak (die 3 kogels die in de bak gaan, slijten die in in dat "meeneem-ding")
Abel
Über-Spammer

bekijk de motorsteunen eens.
jpp_GTX

zitten 2 nieuwe in en de derde was nog goed!!
Chrisv

spoorzoeken heeft hij wel een beetje last van ja, niet heel erg, maar toch.

Bij 80 km/pu constant is het klapperen het best te voelen/horen maar bij bochten is het niet erger ofzo
Chrisv

Nou ik ga vanavond even bij de beun langs om te vragen of ik er mee door kan rijden tot na zondag de 16e. Want dan krijg ik namelijk van maik een demperloze buis en dan kan ik die meteen daarna erop laten zetten anders moet ik er 2 keer heen.

ik laat jullie weten wat het was...
-Ray-
Contacteer:

graag :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Stefijn

Ik heb het ook (maar dan rechts meer). Rubbers laten vervangen, fuseegevallen en nog van alles, maar het blijft.

De veerpootlagers heb ik nog niets aan gedaan, dus ik ben ook benieuwd.
gille
Contacteer:

had ik ook met de GTT,bleken mijn schotellagers zijn die stuk waren,en die grote dikke rondel(bovenop de veerpoot),onder de moer die uit aan't scheuren was.
Ben

bij mij zat me wiel op de 5tl niet goed vast :lol: kut apk gasten hebben mijn band niet goed vast gedraaid.
Stefijn

gille. schreef:had ik ook met de GTT,bleken mijn schotellagers zijn die stuk waren,en die grote dikke rondel(bovenop de veerpoot),onder de moer die uit aan't scheuren was.
]

En wat kostte dat geintje? Wat is een rondel btw?
Ik neem aan dat je daar nieuwe schokbrekers voor moete kopen of zo?
gille
Contacteer:

Stefijn schreef:
gille. schreef:had ik ook met de GTT,bleken mijn schotellagers zijn die stuk waren,en die grote dikke rondel(bovenop de veerpoot),onder de moer die uit aan't scheuren was.
]

nee heb alleen de schotels vernieuwd,en die 2 rondellen.dat koste me iets van 125euro alles tesamen.
ander woord voor rondel,tja een ring voor de moer er vast op komt,dat noemen wij een rondel
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Een volgring dus. Gekke belgen ook met hun Belgisch :lol: :lol:

Gr. Frits
Steven
Car: M536

gille. schreef:
Stefijn schreef:
]

nee heb alleen de schotels vernieuwd,en die 2 rondellen.dat koste me iets van 125euro alles tesamen.
ander woord voor rondel,tja een ring voor de moer er vast op komt,dat noemen wij een rondel
Dus als je veerpootlagers aan diggelen zijn moet je nieuwe schotels kopen?

Je moet daarvoor zeker ook de veer demonteren voor je dat kan vervangen?
Floris
Contacteer:

Ik denk zeker te weten dat het je aandrijfas is...
Ik heb namelijk hetzelfde probleem, gas erop hoor je geklop, wanneer je gas loslaat of ff een stuurcorrectie maakt, hoor je nix meer. Ook het bochtenwerk met veel gas op de plank lijkt het net of er een klopgeest schuil houdt in je GTT! :evil:
Chrisv

Floris schreef:Ik denk zeker te weten dat het je aandrijfas is...
Ik heb namelijk hetzelfde probleem, gas erop hoor je geklop, wanneer je gas loslaat of ff een stuurcorrectie maakt, hoor je nix meer. Ook het bochtenwerk met veel gas op de plank lijkt het net of er een klopgeest schuil houdt in je GTT! :evil:
Met gas los blijft het gewoon volgensmij, of was deze post niet voor mij bedoeld?
Floris
Contacteer:

deze was idd voor jou bedoeld, maar als het ook bij gas los is, geen idee... maak je borst maar nat! :p
Stefijn

Hmm..bij mijn kleppert het op slecht wegdek, niet bij gaslos of aan
Steven

Veerpootlagers kun je heel makkelijk herkennen door em op te krikken en even rondom aan je wiel trekken, als je je veerpoot ziet meebewegen omdat ie boven in bij de schotel speling heeft, dan is het je veerpootlager.

Ik zag het bij mij toevallig met de APK, ziet er best scary uit :S Maar als je auto erop rust is er weinig aan de hand.

Alleen op klinkerweggetjes rammelt ie als je een beetje doorrrijd (wat ik dus niet meer doe ;) )
Tom
Moderator
Car: MB

zou je die dingen niet gewoon even gaan vervangen als ze niet meer goed zijn. Als jou tank leeg is vul je hem toch ook bij :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Chrisv

Chrisv schreef:
Floris schreef:Ik denk zeker te weten dat het je aandrijfas is...
Met gas los blijft het gewoon volgensmij, of was deze post niet voor mij bedoeld?
Heb net even getest, breng m morgenavond weg. Maar inderdaad zoals jij zei met gas los is het weg, ik twijfelde, net even getest dus het zou kunnen dat het de aandrijfas is ja.
Steven

Tom schreef:zou je die dingen niet gewoon even gaan vervangen als ze niet meer goed zijn. Als jou tank leeg is vul je hem toch ook bij :D
Jaja ik heb het al druk zat, eerst een beetje netjes op de meeting komen en dan gaan we daarna beginnen met die veerpoten.
Plaats reactie