Tja als er geen garantie op zit dan heb je niets om op terug te vallen. Ik heb ook veel problemen gehad met dingen zonder garantie en ik weet van mezelf dat ik niets van hun kan eisen of zo. Het enigste wat zo`n bedrijf kan doen is een beetje service geven.
There will be plenty of time to rest when your dead
-
Dan moet ie dat doen, niet aankomen kakken met nieuwprijzen van complete uitlaatsystemen: ik zit altijd nog met een goede einddemper!catrinus schreef:Het enigste wat zo`n bedrijf kan doen is een beetje service geven.
Een demperloze middenpijp van OMP die waarschijnlijk past (want deze uitlaat is ineens niet meer leverbaar) is voor mij ook een optie, maar voor hem blijkbaar niet
Hoho dat hoeft hij niet te doen. Dat is hun eigen keuze of ze service willen verlenen of niet. Het is natuurlijk netter als ze service verlenen maar nergens staat dat ze het moeten doen.
There will be plenty of time to rest when your dead
-
- Über-Spammer
Dat klopt ze zijn idd niets verplicht maar het is idd wel netter.
Anders maak je natuurlijk geen klanten

Anders maak je natuurlijk geen klanten

-
Ben je lid van de consumentenbond??
Die kunnen ook een heleboel voor je betekenen als je ze nodig hebt toch?
Die kunnen ook een heleboel voor je betekenen als je ze nodig hebt toch?
-
Ik vraag me af of hij dat zelf mag weten. Als jij ergens een produkt koopt en dat gaat binnen een niet redelijke termijn kapot dan kun je garantie af (laten) dwingen, dat is je consumentenrecht.
Zo kun je bijvoorbeeld bepaalde zaken aan je auto gratis laten vervangen BUITEN de garantieperiode omdat het niet redelijk is dat dat odnerdeel na die tijd al kapot is (een voorbeeld is bijv. iemand die een golf had gekocht, en NA de garatieperiode ging het raammechaniek kapot: dat MOET een garage vervangen, want dat mag niet na een jaar of 2 al kapot gaan, garantie of niet).
Ik ben aan het informeren bij dŽn advocaat over wat mijn positie als consument in deze kwestie is.
Zo kun je bijvoorbeeld bepaalde zaken aan je auto gratis laten vervangen BUITEN de garantieperiode omdat het niet redelijk is dat dat odnerdeel na die tijd al kapot is (een voorbeeld is bijv. iemand die een golf had gekocht, en NA de garatieperiode ging het raammechaniek kapot: dat MOET een garage vervangen, want dat mag niet na een jaar of 2 al kapot gaan, garantie of niet).
Ik ben aan het informeren bij dŽn advocaat over wat mijn positie als consument in deze kwestie is.
Hmm, vervelend verhaal, Stefijn.
Voor mij ging het verhaal van garantie sowieso niet op omdat ik destijds de uitlaat (nieuw) van Michel S. heb overgenomen, vandaar dat lassen. Overigens heb ik daarna geen problemen meer gehad.
En ook zonder het garantieverhaal mag je ervan uit gaan dat als je een bepaald bedrag aan een artikel uitgeeft dat je daar een bepaalde kwaliteit van mag verwachten.
Volgens mij wordt het tijd er zelf eens langs te gaan en desnoods dat ding om z'n nek heen te vouwen
Succes ermee iig.
Voor mij ging het verhaal van garantie sowieso niet op omdat ik destijds de uitlaat (nieuw) van Michel S. heb overgenomen, vandaar dat lassen. Overigens heb ik daarna geen problemen meer gehad.
En ook zonder het garantieverhaal mag je ervan uit gaan dat als je een bepaald bedrag aan een artikel uitgeeft dat je daar een bepaalde kwaliteit van mag verwachten.
Volgens mij wordt het tijd er zelf eens langs te gaan en desnoods dat ding om z'n nek heen te vouwen

Succes ermee iig.
-
- Moderator
- Car: MB
kijk, ook daar heb je gelijk in Stefijn. Ook buiten de reguliere garantie kan een onderdeel vervangen worden onder garantie. Dit dus wanneer het binnen een niet redelijke termijn kapot is gegaan. Feit is alleen dat een uitlaat een aan slijtage onderhevig onderdeel is. Bij de door jouw gevraagde vervanging door een nieuw exemplaar zal er dus sprake zijn van verbetering (al zal dit in dit geval nog beperkt blijven, gezien de jonge leeftijd van de uitlaat). In dat opzicht kun je er dus waarschijnlijk niets aan doen als je toch een klein deel van die nieuwe uitlaat moet betalen. Je krijgt er immers een nieuwe voor terug !!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Car: MB
oja, dus als die uitlaat normaal 5 jaar mee zou gaan (ik noem maar even iets) en hij is nu na 1 jaar kapot gegaan. Dan zou dat dus zo zijn dat je 20% van de nieuwwaarde moet bijbetalen omdat je een uitlaat "krijgt" die 1 jaar langer mee zou moeten gaan dan de in eerste instantie aangeschafte uitlaat.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
Ik heb er geen probleem mee om een bijdrage te doen (heb zelfs al 50 euro geboden PLUS - eerder al - een bijbetaling voor een eventueel duurdere uitlaat) maar hij biedt niets anders dan de nieuwprijzen (omgerekend naar euro's zijn dat gewoon de prijzen die nog steeds in guldens op zijn site staan!).
Hij heeft mij 90 euro geboden voor de oude (copmplete uitlaat), wat natuurlijk absurd is als ik dan weer 200 euro mag bijleggen, terwijl ik nog een goede einddemper heb liggen. Er is misschien 5000km mee gereden en dat is aan de uitlaat ook wel te zien dat die niet ergens tegenaan geklapt is. Volgens de garage was de las ook gewoon veel te dun.
Ik probeer m straks even te bellen.
Kijk: lassen is best mogelijk, maar ook dat kost geld en die kosten moet hij maar dragen (of de fabriek). Verder heeft ie een keer gezegd dat ie nog een powersprint middendemper heeft liggen, maar ik heb al 3x daarnaar gevraagd maar hij gaat er niet meer op in??
Hij heeft mij 90 euro geboden voor de oude (copmplete uitlaat), wat natuurlijk absurd is als ik dan weer 200 euro mag bijleggen, terwijl ik nog een goede einddemper heb liggen. Er is misschien 5000km mee gereden en dat is aan de uitlaat ook wel te zien dat die niet ergens tegenaan geklapt is. Volgens de garage was de las ook gewoon veel te dun.
Ik probeer m straks even te bellen.
Kijk: lassen is best mogelijk, maar ook dat kost geld en die kosten moet hij maar dragen (of de fabriek). Verder heeft ie een keer gezegd dat ie nog een powersprint middendemper heeft liggen, maar ik heb al 3x daarnaar gevraagd maar hij gaat er niet meer op in??
Nu vraag ik mij af...is de datum op de faktuur nu te vroeg? Of te laat? Als de faktuurdatum later is zou ik direct contact opnemen met de fabrikant, volgens mij zit er namelijk iig een jaar garantie op roestvrijstalen uitlaten van Devil. Denk dat die schappelijker zullen zijn. Mocht de datum te vroeg zijn kun je altijd nog via je betaling aantonen wanneer hij gekocht is, aangezien improve nooit op rekening verkoopt. Verder weet ik natuurlijk niet hoe alles precies zit, maar ik heb nog nooit problemen gehad met improve. Ook toen er iets fout ging waar ik hem een mailtje over stuurde hing hij direct aan de telefoon (had ie opgezocht op internet) om het probleem op te lossen. Vondt ik toch wel erg ok. Je moet er trouwens ook rekening mee houden dat hij de uitlaat niet gezien heeft, dus de schade ook moeilijk in kan schatten. Hoop dat er toch nog een oplossing komt. Want moet het toch een beetje met Maik eens zijn, Frans is een goeie kerel. Probeer hem anders eens te bellen...dan kun je het p2p uitspreken of iig proberen, mocht hij dan nog steeds heel erg moeilijk doen heb je iig een soort van bewijs dat je geprobeert heb te overleggen (als hij het ontkent weet je namelijk direct genoeg (en heel de RTC ook wel denk ik)). E-mail is nog steeds niet rechtsgeldig namelijk...
IIG SUC6 ERMEE!
IIG SUC6 ERMEE!
O ja, net wat Stefijn zegt...al geeft een bedrijf geen garantie, de garanties zijn wettelijk geregeld! Een bedrijf kan hooguit meer garantie geven dan wettelijk vastgelegd, maar nooit minder!!! Tenzij dit uiteraard van te voren overeen is gekomen (en schriftelijk vastgelegd)!
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Verder steffijn is het idd verstandig om rechtsbijstand of een advocaat in te schakelen. Je staat als klant tegenwoordig heel erg sterk. Je zegt zelf dat je uitlaat binnen een korte tijd kapot is gegaan. VEEl korter dan normaal daarvoor zou staan, dus eigenlijk is het een fabrieksfout of garantie van de leverancier.
Nog maals die advocaat is een hele goede zet.
We horen nog wel hoe het is afgelopen, en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat improve er zo op reageert.
Gr. Frits
Nog maals die advocaat is een hele goede zet.
We horen nog wel hoe het is afgelopen, en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat improve er zo op reageert.
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
-
Hmm 
Rechtsbijstand kan niks doen omdat het schadebedrag 207 euro is en dat moet minimaal 220 euro zijn
Wel hebben ze me geadviseerd wat ik kan doen:
- improve in gebreke stellen en ultimatum voor oplossing geven
- indien dat niets oplevert expert inschakelen die beoordeeld oorzaak probleem
- kost flink geld
- als hij Improve gelijk geeft ben ik 100-en euroŽs kwijt met niks
- als hij improve geen gelijk geeft procedure opstarten
- kost nog meer geld
- krijg ik geen gelijk ben ik nog meer euroŽs kwijt
Zal eerst Improve een laatste optie vragen (en nee, fransje, een nieuwe uitlaat kopen is geen service!
)
Uiteindelijk zal het er wel op uitkomen dat ik (want APK over 1,5 maand) op mijn kosten mijn gare uitlaat kan laten lassen

Rechtsbijstand kan niks doen omdat het schadebedrag 207 euro is en dat moet minimaal 220 euro zijn
Wel hebben ze me geadviseerd wat ik kan doen:
- improve in gebreke stellen en ultimatum voor oplossing geven
- indien dat niets oplevert expert inschakelen die beoordeeld oorzaak probleem
- kost flink geld
- als hij Improve gelijk geeft ben ik 100-en euroŽs kwijt met niks
- als hij improve geen gelijk geeft procedure opstarten
- kost nog meer geld
- krijg ik geen gelijk ben ik nog meer euroŽs kwijt

Zal eerst Improve een laatste optie vragen (en nee, fransje, een nieuwe uitlaat kopen is geen service!

Uiteindelijk zal het er wel op uitkomen dat ik (want APK over 1,5 maand) op mijn kosten mijn gare uitlaat kan laten lassen

-
Improef EIKEL!
Weet ik in ieder geval dat ik niks bij die klojo hoef te bestellen.................

Weet ik in ieder geval dat ik niks bij die klojo hoef te bestellen.................
-
Nou nou nou 
Het is in ieder geval ook niet meer mijn 1e keus als ik iets moet hebben...
Heb m in gebreke gesteld, nu biedt ie aan dat ie de uitlaat wil laten lassen. Dat is in ieder geval al iets, wel jammer dat ik hiernaar al 3x heb moeten vragen.
Effe kijken of me ouwe (in goede staat zijnde) originele middendemper op de einddemper past, dan zit ik in ieder geval niet zonder GTT als ik die pijp naar m toe stuur.

Het is in ieder geval ook niet meer mijn 1e keus als ik iets moet hebben...
Heb m in gebreke gesteld, nu biedt ie aan dat ie de uitlaat wil laten lassen. Dat is in ieder geval al iets, wel jammer dat ik hiernaar al 3x heb moeten vragen.
Effe kijken of me ouwe (in goede staat zijnde) originele middendemper op de einddemper past, dan zit ik in ieder geval niet zonder GTT als ik die pijp naar m toe stuur.
Tegenwoordig heb je zelfs 2 of 3 maanden garantie op een bij de dierenwinkel gekocht huisdier en volgens mij is een jaar garantie verplicht (weet ik niet zeker), en ik vin het een beetje raar dat hij nog niet eens heeft gezegd stefijn kom effe langs met dat ding dan kijk ik er effe naar
Heb je al contact opgenomen met de fabrikant, misschien kan die iets voor je betekenen
Suc6
Heb je al contact opgenomen met de fabrikant, misschien kan die iets voor je betekenen
Suc6
dat jaar garantie is meestal fabrieksgarantie en alleen als je het originele aankoopbewijs hebt. Vervangend product wordt dan niet geleverd, maar het kapotte product wordt eerst naar de producent ter reparatie gestuurd. Als niet meer te fixxen, dan krijg je een nieuwe.
Zo gaat het tenminste bij ons in de winkel, maar ja, ik werk dan ook bij de Gamma.
Zo gaat het tenminste bij ons in de winkel, maar ja, ik werk dan ook bij de Gamma.

toet doet mijn toeter
-
Effe langskomen in haarlemThijs RSI schreef:Tegenwoordig heb je zelfs 2 of 3 maanden garantie op een bij de dierenwinkel gekocht huisdier en volgens mij is een jaar garantie verplicht (weet ik niet zeker), en ik vin het een beetje raar dat hij nog niet eens heeft gezegd stefijn kom effe langs met dat ding dan kijk ik er effe naar
Suc6

(Overigens het is niet mijn bedoeling dat ik hier Improve lekker ga afzeiken, maar ik vind dat ik best mijn ervaring met deze uitlaat en IT mag neerzetten)
Zal eens bellen naar OMP
Het was in zeggende vorm van die frans van Improve zo van: hoi stefijn met frans van Improve tuning o is ie stuk kom effe langs dan kijk ik( frans) er effe naar
Maaruh je mag best een keer een biertje komen halen hoor! gezellig
Maaruh je mag best een keer een biertje komen halen hoor! gezellig