Auto-Maxx Street Power Edition Primeur

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

hoorde het over de telefoon dus ik weet het niet. zilver blauw kan makkelijk. Het kan mooi zijn die combinatie. Zie het volgende week wel. weet niet of er stikkers op zaten of niet.

Gr.Frits
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Frits schreef:Ok ben er wel niet geweest maar terug moet je ook niet via assen gaan!!! ga de andere kant op en via smilde terug naar huis. Maar ja je moet net de weg weten.

Wat er is gebeurt tegen het einde?? Onder het viaduct gingen een vectra en een escort cabrio op elkaar. zeker een van de wagens total loss.

Verder telefonisch doorgespot een two-tone clio grijs en blauw. Van wie is deze auto??? Ben er wel benieuwd naar of ie volgende week ook weer te bewonderen valt op de meeting??

Nog maals ik vind het jammer dat ik er niet bij kon zijn vanmiddag.

Gr. Frits
Das wel balen voor ze, maar twas ook steeds ff wachten 2 meter gassen en remmen voor de file, zal een van de twee wel iets te laat geremd hebben...op de terugweg reed er ook nog politie langs de file (incognito in een Renault! :p ) die was boetes aan het uitdelen voor het niet dragen van de gordel, VW-rijder iets voor mij kreeg er dus een prent voor...vondt het verder wel goed geregeld allemaal, alleen het parkeren was dus echt dikke bagger, letterlijk en figuurlijk. Doordat mensen geen zin hadden om hun auto i de modder te zetten stonden ze gewoon op het verharde stukkie pad...kon je nergens meer langs, zou mooi zijn als dat volgende keer beter is geregeld.

[img]http://www.home.zonnet.nl/joenie/maxxassen/01.jpg[/img]

Ff ter illustratie! :D
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

kan iemand mij eens uitleggen wat er in sommige reacties hier bedoeld wordt met de snelle auto's die onder hun index reden en dat de snelle jongens direct naar huis konden enzo ?

was er een soort puntensysteem voor de sprints waar de cylinderinhoud mee gecompenseerd werd ofzo ?
there is no spoon.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

Chris schreef:
Frits schreef:Verder telefonisch doorgespot een two-tone clio grijs en blauw. Van wie is deze auto??? Ben er wel benieuwd naar of ie volgende week ook weer te bewonderen valt op de meeting??
Die is Van Peter, RTC lid maar heeft geen internet. Hiervoor had hij bijna dezelfde Clio, alleen die heeft een koprolletje gemaakt. Waarschijnlijk zal je hem volgende week wel zien.
daar heb ik mijn achterlichten van gekocht :D
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Ik ben vandaag in Zandvoort geweest en daar was dus wat meer te zien er deed zelfs een GTT en een Megane mee en een super getunde Supra twin turbo die nog korte metten maakte met de nieuwe M3, voor de rest reden er veel Honda's mee en natuurlijk niet te vergeten de motoren waaronder een Hayabusie met NOS. >-)
Op de pakeerplaats heb ik 5 GTT's gezien waaronder die van Henk (BB), 7x Clio 16v, 4x Clio RS, 1 Spider een paar Megane's en een Clio V6.
Voor de rest heb ik helemaal geen file gezien. 8)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Tijn schreef:kan iemand mij eens uitleggen wat er in sommige reacties hier bedoeld wordt met de snelle auto's die onder hun index reden en dat de snelle jongens direct naar huis konden enzo ?

was er een soort puntensysteem voor de sprints waar de cylinderinhoud mee gecompenseerd werd ofzo ?
Het puntensysteem was echt heel achterlijk, eerst had je voorrondes en kon je een tijd neerzetten.
Dan werd je in een bepaalde klasse ingedeeld in verhouding tot de gereden tijd, klasse A, B en C.
Klasse A was van 7 tot 7,99 sec.
Klasse B was van 8 tot 9,99 sec.
Klasse C was van 10 tot meer sec.

Er reed dus niemand in klasse A mee, want niemand haalde die tijd.

Dan had je dus je neergezette tijd, dan moest je aangeven welke tijd je dacht te gaan rijden bij de volgende ronde. Als je dan sneller dan die tijd die je zelf genoemd had de 201 meter af legde, viel je in principe al meteen af, behalve als je tegenstander ook sneller reed dan zijn geschatte tijd. Dan kwam het aan op het verschil tussen de door hun geschatte tijd en de gereden tijd, degene met het kleinste verschil won dus van de ander.
Als je dan zelf langzamer reed als de door jezelf geschatte tijd en je tegenstander reed sneller dan de zijne, had je automatisch gewonnen en mocht je door naar de volgende ronde.

Het is niet al te makkelijk te begrijpen, maar ik vond het zelf een gruwelijk achterlijk systeem. :-*

Maarja, op de heenweg ging het al niet zo lekker.
M'n collega was van plan om ook mee te doen met z'n Sunny GTI-R, maar toen hij onderweg eens plankgas gaf tot zo'n 270 km/h (op de teller) en weer terugzakte tot de 160, wachtend tot ik eindelijk weer bij was :lol: , hoorde hij ineens een rammel van de motor af.
Bleek dus dat de krukaslagers eruit lagen. :(
Hij kon dus niet meer meedoen, dus hij was omgedraaid en naar huis gegaan, z'n broertje reed mee naar huis en hij reed dan weer verder terug naar Assen.
Ik was in de tussentijd gewoon rustig doorgereden richting Assen met een slakkengang van 100 km/h, toen ze ons weer ingehaald hadden, reden we maar weer verder naar het cicuit.
Toen kwamen we dus in een file van een paar kilometer lang.
Eindelijk op het circuit aangekomen de auto's gepaarkeerd langs het cicuit zelf, dus niet in de blubber, richting de kassa gegaan.
Daar bleek dus maar 1 kassahokje te zijn waar 3 mutsen inzaten waar je entreekaartje kon kopen. Op een gegeven moment stonden er dus 1000+ mensen te wachten voor de kassa, ik heb zelf zo'n 45 minuten in de rij gestaan om een kaartje te kunnen kopen. Het kaartje was trouwens ook erg duur, €13,-.

Het viel me dus allemaal eigenlijk best wel tegen, maarja ik ben tenminste wel weer een hele dag bezig geweest. :lol:

Trouwens als je continu 100km/h rijdt kijkt iedereen je raar aan als ze in hun Golfjes en Rakettjes langskomen, zeker nog nooit een echte wagen gezien!! :lol: :lol: :D 8)
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

zag je clio nog staan rob, hij blijft akelig laag :D
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Misschien dat ze daarom allemaal zo raar keken!? :lol: 8)
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Deze clio RSI deed dus mee...

[img]http://www.home.zonnet.nl/joenie/maxxassen/27.jpg[/img]

Die gokte dus op 10,5 seconden (klopte redelijk d8 ik) en zat in klasse C
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

ik weet wel waarom ze raar keken :lol:

jij zat toch achter het stuur ??
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

hmmm.,.. als ik het zo hoor heeft het weinig met racen te maken en heel veel met zakkenvullen van vdb.

bij een race moet je toch zo hard mogelijk ? kan je toch beter mensen indelen in cylinderinhoudsklassen )(met de gebruikelijke factor voor turbo's natuurlijk) en dan gewoon knallen ?

op speed hebben ze ook sprints en dan moet je ook gewoon opgeven wat je cylinderinhoud is......
there is no spoon.
Janine
Berichten: 689
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Duiven

robclio16V schreef:Het puntensysteem was echt heel achterlijk, eerst had je voorrondes en kon je een tijd neerzetten.
Dan werd je in een bepaalde klasse ingedeeld in verhouding tot de gereden tijd, klasse A, B en C.
Klasse A was van 7 tot 7,99 sec.
Klasse B was van 8 tot 9,99 sec.
Klasse C was van 10 tot meer sec.

Er reed dus niemand in klasse A mee, want niemand haalde die tijd.

Dan had je dus je neergezette tijd, dan moest je aangeven welke tijd je dacht te gaan rijden bij de volgende ronde. Als je dan sneller dan die tijd die je zelf genoemd had de 201 meter af legde, viel je in principe al meteen af, behalve als je tegenstander ook sneller reed dan zijn geschatte tijd. Dan kwam het aan op het verschil tussen de door hun geschatte tijd en de gereden tijd, degene met het kleinste verschil won dus van de ander.
Als je dan zelf langzamer reed als de door jezelf geschatte tijd en je tegenstander reed sneller dan de zijne, had je automatisch gewonnen en mocht je door naar de volgende ronde.

Het is niet al te makkelijk te begrijpen, maar ik vond het zelf een gruwelijk achterlijk systeem. :-*
Ik ben met stomheid geslagen... Wat een achterlijk iets zeg!!! :( Gaat echt helemaal nergens over!
Een beetje vreemd is best lekker
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Tijn schreef:hmmm.,.. als ik het zo hoor heeft het weinig met racen te maken en heel veel met zakkenvullen van vdb.

bij een race moet je toch zo hard mogelijk ? kan je toch beter mensen indelen in cylinderinhoudsklassen )(met de gebruikelijke factor voor turbo's natuurlijk) en dan gewoon knallen ?

op speed hebben ze ook sprints en dan moet je ook gewoon opgeven wat je cylinderinhoud is......
Dat vonden wij dus ook en daarom waren we al redelijk snel weer weg, ik vond het echt zwaar tegenvallen zeker als je er zoveel geld voor moet betalen. :( :evil:
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

rasit.. schreef:ik weet wel waarom ze raar keken :lol:

jij zat toch achter het stuur ??
O ja tuurlijk, dat ik daar zelf niet op gekomen ben joh! :lol: :p
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Was idd niet echt leuk nee, die puntentelling zo won de Clio RS ook toen ik filmde, omdat hij dik zoekgereden werd, maar de andere auto te hoog had ingeschat! :( Lijkt me ook nit leuk winnen als je meerijdt!
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

met andere woorden als je zo'n kilometertellertje inbouwt met een stopwatch er in en je gaat een middagje klokken op het industrieterrein in de buurt zodat je weet wat je auto kan dan kan je het kampioenschap zonder problemen binnenhalen met iedere willekeurige slopert.
there is no spoon.
mark -19- 16v
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
Locatie: gelderland

Frits schreef:Ok ben er wel niet geweest maar terug moet je ook niet via assen gaan!!! ga de andere kant op en via smilde terug naar huis. Maar ja je moet net de weg weten.

Gr. Frits


:lol: :lol: zo ben ik heen en terug gereden en nergens last :lol: :lol:
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Tijn schreef:met andere woorden als je zo'n kilometertellertje inbouwt met een stopwatch er in en je gaat een middagje klokken op het industrieterrein in de buurt zodat je weet wat je auto kan dan kan je het kampioenschap zonder problemen binnenhalen met iedere willekeurige slopert.
In principe wel, tenzij je buurman zn tijd ook goed gokt en sneller rijdt dan jij...rare jongens die Romeinen! :p

Die vele clubstands en stands van tuningsshops heb ik trouwens ook gemist (stonden er misschien bij mekaar 10 ofzo en die clubstands waren, eeeuhm...leeg!) Wel leuk spul gezien bij de stand van EPS nog! :D
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

wat een pruts systeem...das toch geen sprinten meer?!

weer een dikke MIN-punt voor de vdb
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Tijn schreef:bij een race moet je toch zo hard mogelijk ? kan je toch beter mensen indelen in cylinderinhoudsklassen )(met de gebruikelijke factor voor turbo's natuurlijk) en dan gewoon knallen ?
De echt dragraceregels gaan ook over het rijden zo dicht mogelijk bij een bepaalde index, waarbij het verboden is erboven te komen. De kwaliteiten van de coureur worden zo beproeft, niet van de auto. Perfecte acceleratie en kleine reactietijd.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

heb nog een witte 5 gezien met witte achterlichten en een extra voor spoiler.

is die hier bekend?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

witte achterlichten ????? Volgens mij zijn die zeldzaam hier, had Roy ze niet besteld ??
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Riël schreef:
Tijn schreef:bij een race moet je toch zo hard mogelijk ? kan je toch beter mensen indelen in cylinderinhoudsklassen )(met de gebruikelijke factor voor turbo's natuurlijk) en dan gewoon knallen ?
De echt dragraceregels gaan ook over het rijden zo dicht mogelijk bij een bepaalde index, waarbij het verboden is erboven te komen. De kwaliteiten van de coureur worden zo beproeft, niet van de auto. Perfecte acceleratie en kleine reactietijd.
Het systeem wat jij noemt, Tijn, is inderdaad veel leuker. Ik heb me behoorlijk geergerd aan het systeem. (was niet de enige op de tribune ;) ) Tis echt heel maf: als jij denkt dat de auto waar jij tegen rijdt onder zijn index gaat rijden, rij je gewoon met een slakkegangetje naar de 201 meterlijn en dan heb je gewonnen! (als ie inderdaad onder de index zit) Suf!

Maar goed. Zoals jij zegt Riel, is inderdaad het systeem van dragracing. Het gaat niet meer om wat een auto kan, maar juist wat de bestuurder ermee kan. Tis wel weer eerlijker, maar ook minder leuk.

Of wel weer leuk als je een 1.5 dieseltje rijdt. Ook dan kun je erg ver komen!
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

heb hem niet van dichtbij gezien maar zag er erg leuk uit.

witte gtt met onderspoilertje voor.

reed denk rond uur of half 5 - 5 uur weg.
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

heeft iemand ook de lichtblauwe 19 ph 2, met blauwe achterruiten, gezien naast de stand met die vermogenstestbank?
J. Reekers
Berichten: 294
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Ik heb een vraag. Nou wou ik graag op speed 2003 een sprint trekken. Nou heb ik een clio Williams met een motorblok gebleuprint door Achterberg, volledig een uitlaat systeem van devil alleen een orginele kat en een andere bak er onder. Ik wil dus wel proberen te laten zien wat een renaultje kan, maar wat voor een tijd zou ik halen dan en met wat voor een snelheid.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Tijn schreef:met andere woorden als je zo'n kilometertellertje inbouwt met een stopwatch er in en je gaat een middagje klokken op het industrieterrein in de buurt zodat je weet wat je auto kan dan kan je het kampioenschap zonder problemen binnenhalen met iedere willekeurige slopert.
en hier is je antwoord.

Gr. frits
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dit is niet het antwoord. welke afstand wil je eigenlijk rijden ?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

marcel16v schreef:heeft iemand ook de lichtblauwe 19 ph 2, met blauwe achterruiten, gezien naast de stand met die vermogenstestbank?
Ja, die heb ik wel gezien ja. Was dat jouw auto?

En stel je ff voor in dit topic: http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 06#1212906
J. Reekers
Berichten: 294
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Ik weet niet wat de afstand is namelijk anders had ik het wel gemeten
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Ik heb foto's gemaakt van die 2 tone clio. Wil iemand ze online gooien voor me?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

J. Reekers schreef:Ik weet niet wat de afstand is namelijk anders had ik het wel gemeten
Daar is toch achter te komen. Eerst eens een mail sturen naar de organisatie van speed. maar het zal wel 200 of 400 eter zijn.

Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Ik heb foto's gemaakt van die 2 tone clio. Wil iemand ze online gooien voor me?
Kom maar zal ik ze hosten voor je.

Gr. Frits
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

ik kan ze ook wel online zetten broertje :P
There will be plenty of time to rest when your dead
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik heb even snel gezocht en volgens mij zijn dit de specs van een standaard willi

400 meter staande start >> 15,5 sec.
1000 meter staande start >> 29 sec.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Tom schreef:ik heb even snel gezocht en volgens mij zijn dit de specs van een standaard willi

400 meter staande start >> 15,5 sec.
1000 meter staande start >> 29 sec.
die van hem is alles behalve standaard en je mag niet sneller dan je opgegeven tijd als ik het goed heb begrepen. dus eerst eens een middag oefenen.

Gr. frits
Plaats reactie