Auto-Maxx Street Power Edition Primeur
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
hoorde het over de telefoon dus ik weet het niet. zilver blauw kan makkelijk. Het kan mooi zijn die combinatie. Zie het volgende week wel. weet niet of er stikkers op zaten of niet.
Gr.Frits
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
Das wel balen voor ze, maar twas ook steeds ff wachten 2 meter gassen en remmen voor de file, zal een van de twee wel iets te laat geremd hebben...op de terugweg reed er ook nog politie langs de file (incognito in een Renault!Frits schreef:Ok ben er wel niet geweest maar terug moet je ook niet via assen gaan!!! ga de andere kant op en via smilde terug naar huis. Maar ja je moet net de weg weten.
Wat er is gebeurt tegen het einde?? Onder het viaduct gingen een vectra en een escort cabrio op elkaar. zeker een van de wagens total loss.
Verder telefonisch doorgespot een two-tone clio grijs en blauw. Van wie is deze auto??? Ben er wel benieuwd naar of ie volgende week ook weer te bewonderen valt op de meeting??
Nog maals ik vind het jammer dat ik er niet bij kon zijn vanmiddag.
Gr. Frits

[img]http://www.home.zonnet.nl/joenie/maxxassen/01.jpg[/img]
Ff ter illustratie!

kan iemand mij eens uitleggen wat er in sommige reacties hier bedoeld wordt met de snelle auto's die onder hun index reden en dat de snelle jongens direct naar huis konden enzo ?
was er een soort puntensysteem voor de sprints waar de cylinderinhoud mee gecompenseerd werd ofzo ?
was er een soort puntensysteem voor de sprints waar de cylinderinhoud mee gecompenseerd werd ofzo ?
there is no spoon.
daar heb ik mijn achterlichten van gekochtChris schreef:Die is Van Peter, RTC lid maar heeft geen internet. Hiervoor had hij bijna dezelfde Clio, alleen die heeft een koprolletje gemaakt. Waarschijnlijk zal je hem volgende week wel zien.Frits schreef:Verder telefonisch doorgespot een two-tone clio grijs en blauw. Van wie is deze auto??? Ben er wel benieuwd naar of ie volgende week ook weer te bewonderen valt op de meeting??

Ik ben vandaag in Zandvoort geweest en daar was dus wat meer te zien er deed zelfs een GTT en een Megane mee en een super getunde Supra twin turbo die nog korte metten maakte met de nieuwe M3, voor de rest reden er veel Honda's mee en natuurlijk niet te vergeten de motoren waaronder een Hayabusie met NOS. 
Op de pakeerplaats heb ik 5 GTT's gezien waaronder die van Henk (BB), 7x Clio 16v, 4x Clio RS, 1 Spider een paar Megane's en een Clio V6.
Voor de rest heb ik helemaal geen file gezien.

Op de pakeerplaats heb ik 5 GTT's gezien waaronder die van Henk (BB), 7x Clio 16v, 4x Clio RS, 1 Spider een paar Megane's en een Clio V6.
Voor de rest heb ik helemaal geen file gezien.

Het puntensysteem was echt heel achterlijk, eerst had je voorrondes en kon je een tijd neerzetten.Tijn schreef:kan iemand mij eens uitleggen wat er in sommige reacties hier bedoeld wordt met de snelle auto's die onder hun index reden en dat de snelle jongens direct naar huis konden enzo ?
was er een soort puntensysteem voor de sprints waar de cylinderinhoud mee gecompenseerd werd ofzo ?
Dan werd je in een bepaalde klasse ingedeeld in verhouding tot de gereden tijd, klasse A, B en C.
Klasse A was van 7 tot 7,99 sec.
Klasse B was van 8 tot 9,99 sec.
Klasse C was van 10 tot meer sec.
Er reed dus niemand in klasse A mee, want niemand haalde die tijd.
Dan had je dus je neergezette tijd, dan moest je aangeven welke tijd je dacht te gaan rijden bij de volgende ronde. Als je dan sneller dan die tijd die je zelf genoemd had de 201 meter af legde, viel je in principe al meteen af, behalve als je tegenstander ook sneller reed dan zijn geschatte tijd. Dan kwam het aan op het verschil tussen de door hun geschatte tijd en de gereden tijd, degene met het kleinste verschil won dus van de ander.
Als je dan zelf langzamer reed als de door jezelf geschatte tijd en je tegenstander reed sneller dan de zijne, had je automatisch gewonnen en mocht je door naar de volgende ronde.
Het is niet al te makkelijk te begrijpen, maar ik vond het zelf een gruwelijk achterlijk systeem. :-*
Maarja, op de heenweg ging het al niet zo lekker.
M'n collega was van plan om ook mee te doen met z'n Sunny GTI-R, maar toen hij onderweg eens plankgas gaf tot zo'n 270 km/h (op de teller) en weer terugzakte tot de 160, wachtend tot ik eindelijk weer bij was

Bleek dus dat de krukaslagers eruit lagen.

Hij kon dus niet meer meedoen, dus hij was omgedraaid en naar huis gegaan, z'n broertje reed mee naar huis en hij reed dan weer verder terug naar Assen.
Ik was in de tussentijd gewoon rustig doorgereden richting Assen met een slakkengang van 100 km/h, toen ze ons weer ingehaald hadden, reden we maar weer verder naar het cicuit.
Toen kwamen we dus in een file van een paar kilometer lang.
Eindelijk op het circuit aangekomen de auto's gepaarkeerd langs het cicuit zelf, dus niet in de blubber, richting de kassa gegaan.
Daar bleek dus maar 1 kassahokje te zijn waar 3 mutsen inzaten waar je entreekaartje kon kopen. Op een gegeven moment stonden er dus 1000+ mensen te wachten voor de kassa, ik heb zelf zo'n 45 minuten in de rij gestaan om een kaartje te kunnen kopen. Het kaartje was trouwens ook erg duur, 13,-.
Het viel me dus allemaal eigenlijk best wel tegen, maarja ik ben tenminste wel weer een hele dag bezig geweest.

Trouwens als je continu 100km/h rijdt kijkt iedereen je raar aan als ze in hun Golfjes en Rakettjes langskomen, zeker nog nooit een echte wagen gezien!!




Deze clio RSI deed dus mee...
[img]http://www.home.zonnet.nl/joenie/maxxassen/27.jpg[/img]
Die gokte dus op 10,5 seconden (klopte redelijk d8 ik) en zat in klasse C
[img]http://www.home.zonnet.nl/joenie/maxxassen/27.jpg[/img]
Die gokte dus op 10,5 seconden (klopte redelijk d8 ik) en zat in klasse C
hmmm.,.. als ik het zo hoor heeft het weinig met racen te maken en heel veel met zakkenvullen van vdb.
bij een race moet je toch zo hard mogelijk ? kan je toch beter mensen indelen in cylinderinhoudsklassen )(met de gebruikelijke factor voor turbo's natuurlijk) en dan gewoon knallen ?
op speed hebben ze ook sprints en dan moet je ook gewoon opgeven wat je cylinderinhoud is......
bij een race moet je toch zo hard mogelijk ? kan je toch beter mensen indelen in cylinderinhoudsklassen )(met de gebruikelijke factor voor turbo's natuurlijk) en dan gewoon knallen ?
op speed hebben ze ook sprints en dan moet je ook gewoon opgeven wat je cylinderinhoud is......
there is no spoon.
Ik ben met stomheid geslagen... Wat een achterlijk iets zeg!!!robclio16V schreef:Het puntensysteem was echt heel achterlijk, eerst had je voorrondes en kon je een tijd neerzetten.
Dan werd je in een bepaalde klasse ingedeeld in verhouding tot de gereden tijd, klasse A, B en C.
Klasse A was van 7 tot 7,99 sec.
Klasse B was van 8 tot 9,99 sec.
Klasse C was van 10 tot meer sec.
Er reed dus niemand in klasse A mee, want niemand haalde die tijd.
Dan had je dus je neergezette tijd, dan moest je aangeven welke tijd je dacht te gaan rijden bij de volgende ronde. Als je dan sneller dan die tijd die je zelf genoemd had de 201 meter af legde, viel je in principe al meteen af, behalve als je tegenstander ook sneller reed dan zijn geschatte tijd. Dan kwam het aan op het verschil tussen de door hun geschatte tijd en de gereden tijd, degene met het kleinste verschil won dus van de ander.
Als je dan zelf langzamer reed als de door jezelf geschatte tijd en je tegenstander reed sneller dan de zijne, had je automatisch gewonnen en mocht je door naar de volgende ronde.
Het is niet al te makkelijk te begrijpen, maar ik vond het zelf een gruwelijk achterlijk systeem. :-*

Een beetje vreemd is best lekker
Dat vonden wij dus ook en daarom waren we al redelijk snel weer weg, ik vond het echt zwaar tegenvallen zeker als je er zoveel geld voor moet betalen.Tijn schreef:hmmm.,.. als ik het zo hoor heeft het weinig met racen te maken en heel veel met zakkenvullen van vdb.
bij een race moet je toch zo hard mogelijk ? kan je toch beter mensen indelen in cylinderinhoudsklassen )(met de gebruikelijke factor voor turbo's natuurlijk) en dan gewoon knallen ?
op speed hebben ze ook sprints en dan moet je ook gewoon opgeven wat je cylinderinhoud is......


met andere woorden als je zo'n kilometertellertje inbouwt met een stopwatch er in en je gaat een middagje klokken op het industrieterrein in de buurt zodat je weet wat je auto kan dan kan je het kampioenschap zonder problemen binnenhalen met iedere willekeurige slopert.
there is no spoon.
-
- Berichten: 802
- Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
- Locatie: gelderland
Frits schreef:Ok ben er wel niet geweest maar terug moet je ook niet via assen gaan!!! ga de andere kant op en via smilde terug naar huis. Maar ja je moet net de weg weten.
Gr. Frits




<b\>16V is a beat on a Runway<b>
In principe wel, tenzij je buurman zn tijd ook goed gokt en sneller rijdt dan jij...rare jongens die Romeinen!Tijn schreef:met andere woorden als je zo'n kilometertellertje inbouwt met een stopwatch er in en je gaat een middagje klokken op het industrieterrein in de buurt zodat je weet wat je auto kan dan kan je het kampioenschap zonder problemen binnenhalen met iedere willekeurige slopert.

Die vele clubstands en stands van tuningsshops heb ik trouwens ook gemist (stonden er misschien bij mekaar 10 ofzo en die clubstands waren, eeeuhm...leeg!) Wel leuk spul gezien bij de stand van EPS nog!

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
wat een pruts systeem...das toch geen sprinten meer?!
weer een dikke MIN-punt voor de vdb
weer een dikke MIN-punt voor de vdb
De echt dragraceregels gaan ook over het rijden zo dicht mogelijk bij een bepaalde index, waarbij het verboden is erboven te komen. De kwaliteiten van de coureur worden zo beproeft, niet van de auto. Perfecte acceleratie en kleine reactietijd.Tijn schreef:bij een race moet je toch zo hard mogelijk ? kan je toch beter mensen indelen in cylinderinhoudsklassen )(met de gebruikelijke factor voor turbo's natuurlijk) en dan gewoon knallen ?
Het systeem wat jij noemt, Tijn, is inderdaad veel leuker. Ik heb me behoorlijk geergerd aan het systeem. (was niet de enige op de tribuneRiël schreef:De echt dragraceregels gaan ook over het rijden zo dicht mogelijk bij een bepaalde index, waarbij het verboden is erboven te komen. De kwaliteiten van de coureur worden zo beproeft, niet van de auto. Perfecte acceleratie en kleine reactietijd.Tijn schreef:bij een race moet je toch zo hard mogelijk ? kan je toch beter mensen indelen in cylinderinhoudsklassen )(met de gebruikelijke factor voor turbo's natuurlijk) en dan gewoon knallen ?

Maar goed. Zoals jij zegt Riel, is inderdaad het systeem van dragracing. Het gaat niet meer om wat een auto kan, maar juist wat de bestuurder ermee kan. Tis wel weer eerlijker, maar ook minder leuk.
Of wel weer leuk als je een 1.5 dieseltje rijdt. Ook dan kun je erg ver komen!
-
- Berichten: 294
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Ik heb een vraag. Nou wou ik graag op speed 2003 een sprint trekken. Nou heb ik een clio Williams met een motorblok gebleuprint door Achterberg, volledig een uitlaat systeem van devil alleen een orginele kat en een andere bak er onder. Ik wil dus wel proberen te laten zien wat een renaultje kan, maar wat voor een tijd zou ik halen dan en met wat voor een snelheid.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
en hier is je antwoord.Tijn schreef:met andere woorden als je zo'n kilometertellertje inbouwt met een stopwatch er in en je gaat een middagje klokken op het industrieterrein in de buurt zodat je weet wat je auto kan dan kan je het kampioenschap zonder problemen binnenhalen met iedere willekeurige slopert.
Gr. frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Ja, die heb ik wel gezien ja. Was dat jouw auto?marcel16v schreef:heeft iemand ook de lichtblauwe 19 ph 2, met blauwe achterruiten, gezien naast de stand met die vermogenstestbank?
En stel je ff voor in dit topic: http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 06#1212906
-
- Berichten: 294
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Ik weet niet wat de afstand is namelijk anders had ik het wel gemeten
-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Ik heb foto's gemaakt van die 2 tone clio. Wil iemand ze online gooien voor me?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Daar is toch achter te komen. Eerst eens een mail sturen naar de organisatie van speed. maar het zal wel 200 of 400 eter zijn.J. Reekers schreef:Ik weet niet wat de afstand is namelijk anders had ik het wel gemeten
Kom maar zal ik ze hosten voor je.Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Ik heb foto's gemaakt van die 2 tone clio. Wil iemand ze online gooien voor me?
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
die van hem is alles behalve standaard en je mag niet sneller dan je opgegeven tijd als ik het goed heb begrepen. dus eerst eens een middag oefenen.Tom schreef:ik heb even snel gezocht en volgens mij zijn dit de specs van een standaard willi
400 meter staande start >> 15,5 sec.
1000 meter staande start >> 29 sec.
Gr. frits
Project: GTT Blue Sport