[GTT] koppaking vervangen!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

red_Turbo schreef:nou de pakkingset is binnen hehe. en straks nog is even kijken of de kop goed is en dan misschien morgen wel weer jagen. ik hoop het.
jagen zou ik nog niet doen met een nieuwe koppakking
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

als ik kop erop heb zitten en blijkt dat ie lek is dan kan ik wel weer de zelfde pakking gebruiken. ik ga er niet mee rijden eerst kijken of die lek is. maar ik heb net kop opgehaald en die ziet er weer piek fijn uit. maar nu hebben ze mijn pingelsensor eruit gedraaid.

hoe strak moet die er in moet je toch ook met moment aan draaien?

heb trouwens geen beschrijving bij pakking gekregen.

wie kan er ff mooi lijstje typen hoe precies de bouten vast moeten en hoe strak.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

red_Turbo schreef:als ik kop erop heb zitten en blijkt dat ie lek is dan kan ik wel weer de zelfde pakking gebruiken. ik ga er niet mee rijden eerst kijken of die lek is. maar ik heb net kop opgehaald en die ziet er weer piek fijn uit. maar nu hebben ze mijn pingelsensor eruit gedraaid.

hoe strak moet die er in moet je toch ook met moment aan draaien?

heb trouwens geen beschrijving bij pakking gekregen.

wie kan er ff mooi lijstje typen hoe precies de bouten vast moeten en hoe strak.
Heb je geen vraagbaak? Ik wil mijne wel ff komen brengen!?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

nou kop zit weer helemaal in elkaar en gaat er zometeen weer. dus als het goed is loopt ie vanavond weer.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Op de pakking staat iest van up side ofzo... deze kant moet dus niet naar beneden :)

voor de rest wijst het zich vanzelf toch?

kop pakking erop vast draaien met 65 NM motorlaten lopen. 2X moet de fan aanslaan

Motor uit 2 uur laten afkoelen. kop bouten slag los en opnieuw aantrekken met 65MN.

Zo hoord het volgens mij.
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

maak van die 65 nm maar 70 van. Hoef je de kop ook niet meer na te trekken
There will be plenty of time to rest when your dead
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Originele gebruiken van 1.6mm dikte. Iets hogere compressie = beter... Al moet je wel over een pingelsensor beschikken bij hoge druk + 209 + extra ontstekingsvervroeging.
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

nou kop zit erop. heb ff goed in de vraagbaak gekeken (dank je wel martijn) en gekeken hoe de pakking erop zat en dat was met het rare vormpje bij het olie gaatje voor omhoog. dus zo zit ie erop.

nou ff kijken of die deed............. starten lopen. liep perfect. maandag even het koel en olie systeem schoon maken en dan afwachten of alles in orde is.

ik hoop het maar. bubbelt nog niet in expansie vatje maar zit wel vol met drap maar dat kan komen door de drap die nog in de slangen zat.
kreeg je er echt niet uit.
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

nou ik vrees het ergste kan het niet helemaal goed zien maar hij bubbelt volgens mij wel weer. kutttt

dan moet de kop toch lek zijn of niet. lijkt me sterk als pakking nou niet goed is.
Michiel
Berichten: 481
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Roosendaal

Goedkoop is altijd duurkoop. Bezuiningen op afpersen enzo is tuurlijk nooit slim! Nou ja, succes verder; Hoop dat het uiteindelijk toch allemaal mee valt!! Tis en blijft zonde van de koppakking. Mijn advies: als je "het" doet, doe het dan in 1 keer goed!!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

nou heb nu alles schoon gespoelt en ziet er goed uit is nu waarschijnlijk helemaal dicht. en de dumpvalve doet het nu goed. wat een mooi geluid alleen jammer dat ik nog niet zo veel druk kan opbouwen.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

suc6 :)
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

nou het lijkt goed te gaan nog geen drap in de koelvloeistof en ook geen bubbeltjes.

zonder motorkap rijden is veel leuker dan blaast de dump je om de oren. :lol:
Pieter
Berichten: 1700
Lid geworden op: wo 21 mar 2001 0:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

mooi dat het goed gaat.
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

nou ik denk toch dat het niet goed is gegaan. omdat het koelvloeistof nog steeds beetje olie achtig is. maar ik wacht het maar af.

zodra het echt dikke drap wordt dan weet ik genoeg.

Is het dan zeker de kop die kapot is of kan het probleem zich dan ook in het onderblok bevinden.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zoals in dat andere topic is aangegeven, zou het kunnen liggen aan je ontsteking. Hoe, wat en waarom? Geen idee...
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

maar de ontsteking zou dan de pakking eruit blazen. maar als die nog goed is(als dat zo is) dan kan er een scheurtje in de kop zitten maar kan dat ook in het onderblok?
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Pascal, heb je m'n vraagbaak nog nodig? Kan ik hem vanavond op komen halen?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

nee heb hem niet meer nodig. wil hem ook wel ff langsbrengen.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Ik haal hem wel even op. Ligt op de route :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

kee dan zie ik je wel x verschijnen




maar de ontsteking zou dan de pakking eruit blazen. maar als die nog goed is(als dat zo is) dan kan er een scheurtje in de kop zitten maar kan dat ook in het onderblok?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Onderblok is van ijzer. Die gaat niet snel stuk hoor.

Wat zou kunnen gebeuren is dat je kop krom trekt en dat er water in de olie kanalen terecht komt. Dat is erg slecht voor de olie.. Maar ik denk dat dat niet het geval is. :)
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

heb nu waarschijnlijk het zelfde probleem weer als ervoor enigste wat lekt is dat er olie in de koelvloeistof komt.

nieuwe koppakking helpt dus niet. is het dan de kop?
Hans (-=Sleepie=-)
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Dan zit er hoogstwaarschijlijk een scheurtje in je kop ja.
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

ja daar zat ik dus al aan te denken. maar heb nu dus geen 50 euro betaalt voor afpersen. kan ik dat dus aan kop uitgeven. wat kost een goede kop phase 2.
Hans (-=Sleepie=-)
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

50 euro bespaard inderdaad.
Aan de andere kant moet je officieel (:D) je kopbouten elke keer vervangen..dus die 50 pleuro ben je daar weer zo kwijt. Zelfde geldt trouwens in principe ook voor de koppakking.

Prijs van een goede kop weet ik zo niet. Maar er is vast wel iemand op het forum die je aan een kop kan helpen denk ik.

Succes in ieder geval.
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

dat is toch alleen met de bouten die je onder een hoek moet aandraaien.
Hans (-=Sleepie=-)
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Voor zover ik weet worden de kopbouten nagetrokken tot bijna aan de vloeigrens.
Daardoor zijn ze maar 1 keer bruikbaar.
Maar ik ben geen monteur...dus ik kan het mishebben.
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

wie weet dit. kan ik ze nog een x gebruiken. het zijn geen rekbouten dus ik denk zelf van wel
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

nou het is weer 1 grote zooi onder de motorkap. de waterslangen kunnen dus niet tegen teveel olie.

scheuren 1 voor 1. het is weer 1 dikke drap.

toch maar een ander blokje erin takelen. en dan het huidige blokje reparen en dan heb ik een goed reserve blokje.
Plaats reactie